Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
tlantz
Posts: 312 Joined: 02 Sep 2009, 19:15
Location: Helsingborg
Post
by tlantz » 27 May 2013, 20:44
Någon som kört mycket laddtryck på m54 insuget? Funderar på att bygga om och köra med m50 insuget istället då det är en del vevhus utgångar på m54
Någon som pluggat och laddat på 2 bar?
Lägger in några bilder så ni ser skillnaden. Kan man svetsa igen uttagen på toppen (dom små) och sen köra med m50 insuget?
Det jag vill svetsa igen är små kanalerna som går ner till insugsventilerna då m50 insuget inte har dom kanalerna.
Tim Lantz
0709238138
______________________
e39 Turbo
Performance by Helsingborg
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 27 May 2013, 23:43
Gänga å dra i nån stoppskruv eller liknande istället då slipper du ju svetsa!
tlantz
Posts: 312 Joined: 02 Sep 2009, 19:15
Location: Helsingborg
Post
by tlantz » 28 May 2013, 06:33
bmw_fredde wrote: Gänga å dra i nån stoppskruv eller liknande istället då slipper du ju svetsa!
Kan jag också göra
men det är väl lugnt att göra så? Bara det blir tätt.
Tim Lantz
0709238138
______________________
e39 Turbo
Performance by Helsingborg
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 28 May 2013, 06:59
Det lär va lungt men porta upp toppen så det matchar nya insuget bara
jorgen
Posts: 3912 Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:
Post
by jorgen » 28 May 2013, 07:15
Det är lugnt. Smidigast är som sagt att gänga i stoppskruv.
AsLoT
Posts: 215 Joined: 21 Aug 2006, 15:38
Location: Östersund
Post
by AsLoT » 31 May 2013, 14:19
Kika min projekttråd på Z3an på sävar, gjorde precis det där.
Porta och drog i stoppskruv.
spetsen
Posts: 366 Joined: 27 Mar 2011, 11:57
Location: ORSA
Post
by spetsen » 23 Dec 2014, 06:53
Så det är alltså bara att gänga stoppskruv i extra hålen. Porta toppen och på med m50insug?
Någon som gjort någon effektmätning eller så efteråt?
Andreas Bäcker
073 831 54 74
Dalarna
Orsa
erikjakan
Posts: 2510 Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm
Post
by erikjakan » 23 Dec 2014, 10:33
vi bromsade 700whp hos maxxtuning på 2,2 sen körde vi på 2,5 ett bra tag, funkar fint!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
VeboMacce
Posts: 7 Joined: 26 Dec 2012, 20:42
Post
by VeboMacce » 16 Feb 2016, 21:00
erikjakan wrote: vi bromsade 700whp hos maxxtuning på 2,2 sen körde vi på 2,5 ett bra tag, funkar fint!
Detta alltså med m50 plastinsug ?
Vilken turbo ?