Demontera E32 750i BMC

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
bmw-slangen
Posts: 1386
Joined: 23 Dec 2006, 22:56
Location: Malmö
Contact:

Demontera E32 750i BMC

Post by bmw-slangen »

Är det någon som har bra tips på att demontera (på ett icke-förstörande sätt) en E32 750i BMC?

Istället för vanlig låsring verkar de använda en tamper-resistant låsring.

Image

Image
E30 323i -85 : 100% track day car
02ole
Posts: 63
Joined: 25 Feb 2007, 16:09

Re: Demontera E32 750i BMC

Post by 02ole »

Jeg borret ett 2-3mm hull fra utsiden mot ringen, slik at jeg kunne dytte den inn med en tynn skrutrekker. For så å vippe den ut med en annen skrutrekker.
User avatar
bmw-slangen
Posts: 1386
Joined: 23 Dec 2006, 22:56
Location: Malmö
Contact:

Re: Demontera E32 750i BMC

Post by bmw-slangen »

Aha, så du borrade alltså från utsidan och igenom hela ytterväggen.

Ja, det borde ju fungera! Och ser faktiskt inga problem med ett hål där (vill man vara petig kan man alltid täta det).

Det får nog bli den metoden, tackar!
E30 323i -85 : 100% track day car
User avatar
bmw-slangen
Posts: 1386
Joined: 23 Dec 2006, 22:56
Location: Malmö
Contact:

Re: Demontera E32 750i BMC

Post by bmw-slangen »

Snabb feedback på tipset - fungerade utmärkt.

Borrade ett litet 2 mm hål och med ett 2 mm drivdorn var det inga problem att peta ut låsringen tillräckligt mycket så man fick in ett skruvmejselblad.

Passade på att göra operationen på både en 750i BMC och en 325ik BMC (den som visas nedan).


Image
E30 323i -85 : 100% track day car
Post Reply