Är det någon som har bra tips på att demontera (på ett icke-förstörande sätt) en E32 750i BMC?
Istället för vanlig låsring verkar de använda en tamper-resistant låsring.
Demontera E32 750i BMC
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Demontera E32 750i BMC
E30 323i -85 : 100% track day car
Re: Demontera E32 750i BMC
Jeg borret ett 2-3mm hull fra utsiden mot ringen, slik at jeg kunne dytte den inn med en tynn skrutrekker. For så å vippe den ut med en annen skrutrekker.
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: Demontera E32 750i BMC
Aha, så du borrade alltså från utsidan och igenom hela ytterväggen.
Ja, det borde ju fungera! Och ser faktiskt inga problem med ett hål där (vill man vara petig kan man alltid täta det).
Det får nog bli den metoden, tackar!
Ja, det borde ju fungera! Och ser faktiskt inga problem med ett hål där (vill man vara petig kan man alltid täta det).
Det får nog bli den metoden, tackar!
E30 323i -85 : 100% track day car
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: Demontera E32 750i BMC
Snabb feedback på tipset - fungerade utmärkt.
Borrade ett litet 2 mm hål och med ett 2 mm drivdorn var det inga problem att peta ut låsringen tillräckligt mycket så man fick in ett skruvmejselblad.
Passade på att göra operationen på både en 750i BMC och en 325ik BMC (den som visas nedan).
Borrade ett litet 2 mm hål och med ett 2 mm drivdorn var det inga problem att peta ut låsringen tillräckligt mycket så man fick in ett skruvmejselblad.
Passade på att göra operationen på både en 750i BMC och en 325ik BMC (den som visas nedan).
E30 323i -85 : 100% track day car