BMW e30 -->M20 Turbo<--
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BMW e30 -->M20 Turbo<--
Är det någon vänlig själ som kan photoshoppa turkos från listen och ner till dörrkanten mellan hjulen?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Jag är sjukt nöjd!!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
///BMW - Was sonst!
M3, M3-replika, 325i, 320iT
M3, M3-replika, 325i, 320iT
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Nu fungerar den fint igen
https://youtu.be/IEWHsBxISIs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/IEWHsBxISIs" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
kult prosjekt!
Selv har jeg en m20b25 turbo, hvor jeg kjører o-ringet blokk, ned-dreide stempler, fekzen turbochip og kina turbo T04E, ca 330hk? Lader 1,1 bar og har 535 LMM, justerbar BTR og to dyser i tilleggsprut. Så nå kjører jeg S38B36 dyser (240CC) på 4BAR, med 2stk dyser i tillegg, som åpner på turbotrykk. Da er AFR på 12,7 ca på full turtall og belastning.
Kjører NGK plugger lik de siste du hadde bilde av, og jeg satte de i "svarven" og svarvade ned slik at originale tennplugg-kabler går på..
Har bare tunet etter en innovate bredbåndslambda jeg har jeg
Kjørte AFR ca 13,5 tidligere, og da ble det tenningsbank, knakk stempelring på to stempler og smeltet deler av ett stempel.
Så blir litt mekking
JEg har også satt inn M11 topplokksbolter, strekkbolter, (gjenget opp blokka til større bolter) istedenfor ARP
Tror ikke en m20 tåler noe særlig turbotrykk med original toppakning.
Første motoren jeg kjørte med, var ihvertfall en original faceliftmotor med dette turbo-oppsettet (og litt mager blanding AFR 13,5 kanskje) og det holdt i to uker for toppakningen TOTALHAVARERT
Kult med skateboard som vinge! Nice Prosjekt
Selv har jeg en m20b25 turbo, hvor jeg kjører o-ringet blokk, ned-dreide stempler, fekzen turbochip og kina turbo T04E, ca 330hk? Lader 1,1 bar og har 535 LMM, justerbar BTR og to dyser i tilleggsprut. Så nå kjører jeg S38B36 dyser (240CC) på 4BAR, med 2stk dyser i tillegg, som åpner på turbotrykk. Da er AFR på 12,7 ca på full turtall og belastning.
Kjører NGK plugger lik de siste du hadde bilde av, og jeg satte de i "svarven" og svarvade ned slik at originale tennplugg-kabler går på..
Har bare tunet etter en innovate bredbåndslambda jeg har jeg
Kjørte AFR ca 13,5 tidligere, og da ble det tenningsbank, knakk stempelring på to stempler og smeltet deler av ett stempel.
Så blir litt mekking
JEg har også satt inn M11 topplokksbolter, strekkbolter, (gjenget opp blokka til større bolter) istedenfor ARP
Tror ikke en m20 tåler noe særlig turbotrykk med original toppakning.
Første motoren jeg kjørte med, var ihvertfall en original faceliftmotor med dette turbo-oppsettet (og litt mager blanding AFR 13,5 kanskje) og det holdt i to uker for toppakningen TOTALHAVARERT
Kult med skateboard som vinge! Nice Prosjekt
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
I lördags var jag på Mantorp park och körde med 5100.se.
Tänkte att det inte skulle vara så mycket folk efter som vädret varit dåligt och att det var SM-tävling i Sundsvall dagen efter.
Men när jag kom in i depån så liknade det Gatebil.
Det kom 126bilar var av 70 i driftingklassen.
Här står jag i kön ut på banan som är vid NGK-huset.
Bilen gick bra och höll hela dagen. Min körning va kass. Vågade inte ladda på riktigt, men jag fick iaf köra en heldag i bra väder ,sparka däck och snacka skit med folket i depån.
Sjukt kul.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Tänkte att det inte skulle vara så mycket folk efter som vädret varit dåligt och att det var SM-tävling i Sundsvall dagen efter.
Men när jag kom in i depån så liknade det Gatebil.
Det kom 126bilar var av 70 i driftingklassen.
Här står jag i kön ut på banan som är vid NGK-huset.
Bilen gick bra och höll hela dagen. Min körning va kass. Vågade inte ladda på riktigt, men jag fick iaf köra en heldag i bra väder ,sparka däck och snacka skit med folket i depån.
Sjukt kul.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
rocket wrote:kult prosjekt!
Selv har jeg en m20b25 turbo, hvor jeg kjører o-ringet blokk, ned-dreide stempler, fekzen turbochip og kina turbo T04E, ca 330hk? Lader 1,1 bar og har 535 LMM, justerbar BTR og to dyser i tilleggsprut. Så nå kjører jeg S38B36 dyser (240CC) på 4BAR, med 2stk dyser i tillegg, som åpner på turbotrykk. Da er AFR på 12,7 ca på full turtall og belastning.
Kjører NGK plugger lik de siste du hadde bilde av, og jeg satte de i "svarven" og svarvade ned slik at originale tennplugg-kabler går på..
Har bare tunet etter en innovate bredbåndslambda jeg har jeg
Kjørte AFR ca 13,5 tidligere, og da ble det tenningsbank, knakk stempelring på to stempler og smeltet deler av ett stempel.
Så blir litt mekking
JEg har også satt inn M11 topplokksbolter, strekkbolter, (gjenget opp blokka til større bolter) istedenfor ARP
Tror ikke en m20 tåler noe særlig turbotrykk med original toppakning.
Første motoren jeg kjørte med, var ihvertfall en original faceliftmotor med dette turbo-oppsettet (og litt mager blanding AFR 13,5 kanskje) og det holdt i to uker for toppakningen TOTALHAVARERT
Kult med skateboard som vinge! Nice Prosjekt
Tack, kul att du gillar det.
Jag ska kika på vad det är dom gör att ladd trycker skenar. Misstänker att flexröret mellan WG och downpipe krympt ihop.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Hej, nu var det länge sen det hände något här.
Just nu tas tiden upp av den här gulliga krabaten.
Men har iaf skaffat mig en större bränslefilter.
Som ska i bilen i vinter.
Tänkte köra på Malmby 11 oktober med SWR.
Någon som varit där? bra/anus??
Efter det ska jag nog fixa camberjustering på bakaxeln och mappa om bilen till nästa säsong.
Sen har jag ev planer på att stoppa i en org 325moter och besikta till 2017, då bilen blir veteranare
Just nu tas tiden upp av den här gulliga krabaten.
Men har iaf skaffat mig en större bränslefilter.
Som ska i bilen i vinter.
Tänkte köra på Malmby 11 oktober med SWR.
Någon som varit där? bra/anus??
Efter det ska jag nog fixa camberjustering på bakaxeln och mappa om bilen till nästa säsong.
Sen har jag ev planer på att stoppa i en org 325moter och besikta till 2017, då bilen blir veteranare
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Grattis till den lilla. (Bättre sent än aldrig)
T0ny 3skel1nen
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Tack, men nu blir det inga större ombyggnationer av bilen på ett tag. baby > bilt79sk8s wrote:Grattis till den lilla. (Bättre sent än aldrig)
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Här kommer lite bilder från en otroligt rolig dag från Driftbash på Malmby flygfält med SWR.
Sjukt mycket körning.
Skönt med en konbana/sladda prova på yta att känna in bilen på.
Då va det sista körningen för i år.
I vinter blir det inte mycket mek.
Ska serva motorn.
Kolla över flexdelen mellan wg och dp så att den inte krympt ihop.
Kolla över framvagnen och gör en riktig framvagns inställning.
Sjukt mycket körning.
Skönt med en konbana/sladda prova på yta att känna in bilen på.
Då va det sista körningen för i år.
I vinter blir det inte mycket mek.
Ska serva motorn.
Kolla över flexdelen mellan wg och dp så att den inte krympt ihop.
Kolla över framvagnen och gör en riktig framvagns inställning.
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Nu har jag precis kommit hem efter en dag i garaget. Yes asså ! ! !
Fick i gång Bluetooth till suftplatta från Vems.
Nu ska jag bara hitta en bra hållare till plattan.
Äntligen dragit nya vacuumslangar från wastegaten som Tont på AG:s as åt mig för 2år sedan
Och sist men inte minst släng bort platsflaskan som agerat vevhusventilation.
Kvar att göra:
*fixa nya fästen för krängningshämmaren fram.
*byta bränslefilter
*snygga till elen till bränslepumparna
*dekor ??
Fick i gång Bluetooth till suftplatta från Vems.
Nu ska jag bara hitta en bra hållare till plattan.
Äntligen dragit nya vacuumslangar från wastegaten som Tont på AG:s as åt mig för 2år sedan
Och sist men inte minst släng bort platsflaskan som agerat vevhusventilation.
Kvar att göra:
*fixa nya fästen för krängningshämmaren fram.
*byta bränslefilter
*snygga till elen till bränslepumparna
*dekor ??
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Vad tror ni om den här lösningen på mitt problem med konstig vinkel på staget till krängningshämmaren fram. ( den är inte monterad än, tänkte bulta fast plattan på varera sida)
Så här ser det ut nu.
Så här blir det om jag vänder på det. Bättre vinkel men kanske kommer att ta i karossen.
Mitt favvo verktyg just nu.
Passade även på att torrgasa lite
GOD JUL!!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Så här ser det ut nu.
Så här blir det om jag vänder på det. Bättre vinkel men kanske kommer att ta i karossen.
Mitt favvo verktyg just nu.
Passade även på att torrgasa lite
GOD JUL!!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Re: BMW e30 -->M20 Turbo<--
Turbomek,
Nya lager, nytt kompressorhjul inget glapp.
I love Ebay
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Nya lager, nytt kompressorhjul inget glapp.
I love Ebay
Skickas från min iPhone via Tapatalk