Skickas från min iPhone via Tapatalk
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
rocket wrote:kult prosjekt!
Selv har jeg en m20b25 turbo, hvor jeg kjører o-ringet blokk, ned-dreide stempler, fekzen turbochip og kina turbo T04E, ca 330hk? Lader 1,1 bar og har 535 LMM, justerbar BTR og to dyser i tilleggsprut. Så nå kjører jeg S38B36 dyser (240CC) på 4BAR, med 2stk dyser i tillegg, som åpner på turbotrykk. Da er AFR på 12,7 ca på full turtall og belastning.
Kjører NGK plugger lik de siste du hadde bilde av, og jeg satte de i "svarven" og svarvade ned slik at originale tennplugg-kabler går på..
Har bare tunet etter en innovate bredbåndslambda jeg har jeg
Kjørte AFR ca 13,5 tidligere, og da ble det tenningsbank, knakk stempelring på to stempler og smeltet deler av ett stempel.
Så blir litt mekking
JEg har også satt inn M11 topplokksbolter, strekkbolter, (gjenget opp blokka til større bolter) istedenfor ARP
Tror ikke en m20 tåler noe særlig turbotrykk med original toppakning.
Første motoren jeg kjørte med, var ihvertfall en original faceliftmotor med dette turbo-oppsettet (og litt mager blanding AFR 13,5 kanskje) og det holdt i to uker for toppakningen TOTALHAVARERT
Kult med skateboard som vinge! Nice Prosjekt
Tack, men nu blir det inga större ombyggnationer av bilen på ett tag. baby > bilt79sk8s wrote:Grattis till den lilla. (Bättre sent än aldrig)