Shims till 188-diff
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
Shims till 188-diff
Söker en uppsättning shims från en 188 diff (höger + vänster) för att skruva ihop en diff till en isbil. Inte så noga hur tjocka dom är bara de är ett matchande sett. Behöver bara få ihop diffjäveln! Hör gärna av er om ni har några liggandes! De är de 6-bultade som är till 188 diff, sitter bakom "sidolocken" där divaxelmedbringarna går in.
328 Touring -98
Re: Shims till 188-diff
Om jag var du skulle jag skita i att försöka få tag i shims och köpa en hel diff istället. Om det visar sig att de shims du får tag i blir för tighta till ditt hus kommer lagren gå varma och skära. Är de för glappa så kan hela diffpaketet glappa och du kommer förmodligen bli av med kuggar på dreven om nu ens lagrena klarar sig. Att shimsa in en diff är ganska noga hur du än vänder och vrider på det.
Re: Shims till 188-diff
De är jag medveten omJens92 wrote:Om jag var du skulle jag skita i att försöka få tag i shims och köpa en hel diff istället. Om det visar sig att de shims du får tag i blir för tighta till ditt hus kommer lagren gå varma och skära. Är de för glappa så kan hela diffpaketet glappa och du kommer förmodligen bli av med kuggar på dreven om nu ens lagrena klarar sig. Att shimsa in en diff är ganska noga hur du än vänder och vrider på det.
328 Touring -98