Shims till 188-diff

Lägg ut en köpes annons

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

Post Reply
Muppetz

Shims till 188-diff

Post by Muppetz »

Söker en uppsättning shims från en 188 diff (höger + vänster) för att skruva ihop en diff till en isbil. Inte så noga hur tjocka dom är bara de är ett matchande sett. Behöver bara få ihop diffjäveln! Hör gärna av er om ni har några liggandes! De är de 6-bultade som är till 188 diff, sitter bakom "sidolocken" där divaxelmedbringarna går in.
328 Touring -98
Muppetz

Re: Shims till 188-diff

Post by Muppetz »

Upp! Ingen som har liggandes? :|
328 Touring -98
Jens92

Post by Jens92 »

Om jag var du skulle jag skita i att försöka få tag i shims och köpa en hel diff istället. Om det visar sig att de shims du får tag i blir för tighta till ditt hus kommer lagren gå varma och skära. Är de för glappa så kan hela diffpaketet glappa och du kommer förmodligen bli av med kuggar på dreven om nu ens lagrena klarar sig. Att shimsa in en diff är ganska noga hur du än vänder och vrider på det.
Muppetz

Post by Muppetz »

Jens92 wrote:Om jag var du skulle jag skita i att försöka få tag i shims och köpa en hel diff istället. Om det visar sig att de shims du får tag i blir för tighta till ditt hus kommer lagren gå varma och skära. Är de för glappa så kan hela diffpaketet glappa och du kommer förmodligen bli av med kuggar på dreven om nu ens lagrena klarar sig. Att shimsa in en diff är ganska noga hur du än vänder och vrider på det.
De är jag medveten om :)
328 Touring -98
Post Reply