e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: e36 m3 m50b30 sc6766 turbo orig m3 ljudämp köpes updt 04
Idag har jag och Davajn knåpat ihop ett 3,5" avgassystem. Snart fattas bara argare ventilfjädrar sen ska den upp på bänken hos Robban på Dynotech och bekänna färg.
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
Re: e36 m3 m50b30 sc6766 turbo avgassystembygge 05-30
Fan vilket jävla engagemang!!! Tummen upp!!! Suttit 2 kvällar i rad och läst igenom hela din tråd får säga att jag är jävligt imponerad. Grymma polare snygg bil och framförallt snyggt grenrör!! Jävligt avundsjuk
Kommer följas!!!
Mvh.
Kommer följas!!!
Mvh.
Robin
Skaraborg. Sweden
Skaraborg. Sweden
Re: e36 m3 m50b30 sc6766 turbo avgassystembygge 05-30
Fan vad kula att höra såhär på kvällskvisten.
Varit utan körkort i sen i våras 2013 så sommren -13 blev allt annt än jag tänkt.. Hoppas på en tidig bromsning hos Dynoteh här i umeå sen göra skellefteås gator svartmålade
Varit utan körkort i sen i våras 2013 så sommren -13 blev allt annt än jag tänkt.. Hoppas på en tidig bromsning hos Dynoteh här i umeå sen göra skellefteås gator svartmålade
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Jaha var börjar man. Det var ett tag sedan jag skrev och det finns väl vissa anledningar..
Jag har faktiskt inte ebart legat på latsidan..
Bilen har stått med nybyggd 3 liters spis med ny Precision 6766 sedan första försök på bromsning vilket resulterade i "lite" effekt iaf från målsättningens perspektiv och ventilflyt.
Diverse upgraderingar ( 3,5" RF, Tillsnyggad topp med nytt ventifjäderkit med crmo retainers, m3 3,2 kamkedjespännare (rekomenderas starkt till er som åker m50 med racekedjor) 80c termostat tillsammans med massa småplock och ordentligt injusterade kammar.
Så vi gjorde ett nytt försök igår efter en liten tripp på 12 mil till Dynotech i Umeå med förmodligen en av Sveriges bästa tuner, spec när det gäller Vems. Robert Karlsson
Vi hjälptes åt och installrerade laddtrycksstyrning på en kvart sen snöts det.
Resultatet vid 2.4 Bar
Då var spridarna i botten och turbinen likså, mottrycket började segla lite ifrån 1:1 , sjukt vilken snurra!
Hittade inga bilder och inga filmer från bromsningen, kommer lite senare.
Bjuder på en film från när lillebror skulle prova slira, innan bromsning. Så det är på grundtryck drygt 550 whp!
Detta var inkörning av däcken innan bromsning av en ivrig bror med mina nya däck..
https://www.youtube.com/watch?v=-brr481i1K0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ses på vårträffen i Piteå
Jag har faktiskt inte ebart legat på latsidan..
Bilen har stått med nybyggd 3 liters spis med ny Precision 6766 sedan första försök på bromsning vilket resulterade i "lite" effekt iaf från målsättningens perspektiv och ventilflyt.
Diverse upgraderingar ( 3,5" RF, Tillsnyggad topp med nytt ventifjäderkit med crmo retainers, m3 3,2 kamkedjespännare (rekomenderas starkt till er som åker m50 med racekedjor) 80c termostat tillsammans med massa småplock och ordentligt injusterade kammar.
Så vi gjorde ett nytt försök igår efter en liten tripp på 12 mil till Dynotech i Umeå med förmodligen en av Sveriges bästa tuner, spec när det gäller Vems. Robert Karlsson
Vi hjälptes åt och installrerade laddtrycksstyrning på en kvart sen snöts det.
Resultatet vid 2.4 Bar
Då var spridarna i botten och turbinen likså, mottrycket började segla lite ifrån 1:1 , sjukt vilken snurra!
Hittade inga bilder och inga filmer från bromsningen, kommer lite senare.
Bjuder på en film från när lillebror skulle prova slira, innan bromsning. Så det är på grundtryck drygt 550 whp!
Detta var inkörning av däcken innan bromsning av en ivrig bror med mina nya däck..
https://www.youtube.com/watch?v=-brr481i1K0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ses på vårträffen i Piteå
Last edited by ippe on 20 Sep 2015, 11:04, edited 2 times in total.
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Grymt! Grattis, vad kör du för spridare?
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
wow! grattis med fine tall!
vilket avgasshus kjør du med?
vilket avgasshus kjør du med?
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Tack man ! Kör 1200cc (@ 3bar) Dock vridit upp grundtrycket till 3,8 bar. Dom gick på 97% duty på 2.4 bar 840whp då var dom tok-bottnade.mr_z wrote:Grymt! Grattis, vad kör du för spridare?
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Tack! Åker T4 ar 0,82 om jag inte minns helt fel kan vara 0,96 med.m50b30 wrote:wow! grattis med fine tall!
vilket avgasshus kjør du med?
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Ofan, har sånna jag också, då vet man att dom räcker en bit iafippe wrote:Tack man ! Kör 1200cc (@ 3bar) Dock vridit upp grundtrycket till 3,8 bar. Dom gick på 97% duty på 2.4 bar 840whp då var dom tok-bottnade.mr_z wrote:Grymt! Grattis, vad kör du för spridare?
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Kommer du köra med org. Ventiler? Håller på och bygger m50b30 jag med och siktar på 750whp, funderar på om det är nödvändigt med värre ventiler.
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Jag har kört orginalventiler i alla maskiner jag byggt. Senaste fick bekänna färg länge med 640whp. Då en 2.5L.. Jag hade inte bytt!
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Jag ska varva 7500 tänkte jag så fick bli ventiler och fjädrar antingen har du haft tur eller så går det.. chansar inte å köra sönder botten för motorn för många tusenlappar!
Kul projekt !!
Kul projekt !!
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Det är väldigt vanligt att std ventiler går av, finns massor av exempel. Ventil som går = förstört hela motorn och ofta även turbon. Fel ställe att vara snål.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Jo ja fick tummen ur och beställde idag. Tack för ett jävla fint pris på det kalaset. Mvh
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Ventilerna var i pricip nya, 1000 mil. Så jag valde att behålla dom. Varar ju inte så mycket
Bilen ska ev säljas.
Bilen ska ev säljas.
Last edited by ippe on 14 Jan 2016, 08:08, edited 1 time in total.
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Det lär väl hänga ihop med vart man sätter varvstoppet misstänker ja, om dom håller eller ej? Kanske även hur högt inspännings- och sluttryck det är? Bara nåt jag funderat på..
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: e36 m3 m50b30 Precision 6766 Bromsad 840whp 1170 wnm
Bra tryck, grattis [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
//Marcus