Sådär ja, nu har de hänt lite grejor med bilen igen
Ska försöka summera vad som har hänt om ni orkar läsa
Började med att jag fick ihop bilen med kammarna och allting för 2 helger sen när Erik hjälpte mig och ställa vanosen och kammarna ( så nu kan jag göra de själv
). Skulle starta bilen senare på eftermiddagen och fick nöta ett bra tag på starten utan resultat... Efter några fler försök så hoppade den igång men den gick som en kompressormatad v8:a bil, menmen så körde jag ut bilen ur garaget och tänkte bara att det är för att en är kall. Sedan när jag skulle köra iväg så tvär dog bilen och sedan dess har den inte hoppat igång.... Ställde om kammarna och vanosen utifall jag råkat ställa kammarna nån grad fel eller så, provade igen... Inget resultat då heller.. Har varit i kontakt med Erik , Emil, Jörgen men ingen kunde lisa ut vad som var fel...
Fick låna en dator av Emils kompis som bodde i närheten av mig, åkte ut till garaget kopplade in datorn i sprutet och reflekterade nånting på mappen men tänkte jag har ju aldrig sett nått sånt där tidigare och vet inte hur de ska vara.. Pratade med Emil samtidigt och tillslut så körde vi över timeviewer och han sa direkt i telefonen "Oj, de har ju hänt något med mappen här!", han lade sedan in den sparade filen in i boxen igen o bad mig starta och vips så startade bilen och gick precis som förut
Tror ni jag blev glad då eller?!
Hade nästan gett upp hoppet... Tur att de finns hjälpsamma folk i världen ibland.
Problemet som Emil trodde hade "förstört" mappen var min bluetooth adapter till sprutet så jag kunde köra med mätarna på en platta istället.
Stort tack till alla som har hjälpt mig med att få igång min bil och fått detta möjligt för mig!
Har också haft problem med värmen i kupén med att de blivit kallt när man kör och varmt när man står på tomgången, nu är de också åtgärdat... Hade växlat slangarna till värmepaketet
Kammarna i
Hade också en spridarkontakt som strulade i bänken, som strulade ännu mer nu som blivit åtgärdat
Min vattentemp i motorn normal landsvägskörning/motorvägkörning ligger runt 70grader, och pressar jag på så går den upp till 80grader med en 80graders termostat, bytte till en 88 termostat och helt plötsligt så låg tempen normal körning på 95 och så fort jag gasade på liteo pressade den ytterst lite så gick den uppåt mot 97... så nu har jag bytt till 80gradern igen..
80 graders termostaten vid normalkörning
88 graders termostaten vid normalkörning
Så jävla skönt att den går nu
Dock behöver jag lägre utväxling... 3500rpm i 120km/h är lite väl saftigt i soppa kostnad i slutändan...