ok, men hur länge är ett tag?
Måste väl finnas några flera som kör som svin och kan ge en hum om hur länge de håller?
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
jag åkte 3 skivig tilton och jag kan säga som så att jag rasade lådor på löpande band, första provturen rasade första lådan, andra provturen rasade andra lådan, osv , lyssna på Ärtan så blir det billigast i slutänden
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hansa wrote:jag åkte 3 skivig tilton och jag kan säga som så att jag rasade lådor på löpande band, första provturen rasade första lådan, andra provturen rasade andra lådan, osv , lyssna på Ärtan så blir det billigast i slutänden
ofan, ja de är ju inte kul:(
Men va behövs om man ska skippa tilton och allt va de heter me flerskiviga och prova med 765 och kanske får köra lite lungnare
behöver ett m30 svänghjul, sen en annan startmotor också va?
Någon som vet va man ska byta?
Hansa wrote:jag åkte 3 skivig tilton och jag kan säga som så att jag rasade lådor på löpande band, första provturen rasade första lådan, andra provturen rasade andra lådan, osv , lyssna på Ärtan så blir det billigast i slutänden
ja men så kjørte du vel med 260 låda och nesten 1000whp og? har kansje litt me det och gjøre?:-) jeg kjører 3-pmate tilton i min med 1000whp. e39 530d lådan holder enda. pass på så kopling sylinderen inte blir for stor. har man bra vandring på koplingen går det fint og slura litt.
Har tänkt på de här oxå, rivars kamikaze startar ju på klister me slicks, tilton och zf låda och de håller ju förvånandsvärt (ett tag iaf)
Ja åker zf diesel, den är väl en av dom stöddigare zf lådorna?
eller finns de någon man borde byta till med liknande utväxling?
2skivigt är ju lite mer skonsamt, jag har kört ca 550-600 whp i min m30 och den ZF ifrån en tds den höll fint i 2år.
går de inte svarva ner en 3 skivig till 2?
cossi-bmw wrote:2skivigt är ju lite mer skonsamt, jag har kört ca 550-600 whp i min m30 och den ZF ifrån en tds den höll fint i 2år.
Jo de är väl möjligt att ta tiltons rally lameller och lägga mellan istället och ta bort en mellanplatta samt svarva/fräsa ner "fästöronen" på tryckplattan tills du har samma spel som specificerat för QM/tiltons 2 skiviga.
Men frågan är då bara hur mkt pallar den då? Eftersom tryckplattan till 3 skiviga lär väl vara hårdare än till den 2 skiviga....
Känns sådär att laborera och prova de, jag är trött på bråkande koppling och konstant oroa sig för om de håller/funkar.
Spar både tid och pengar i slutändan att köra tilton verkar de som hittills.
cossi-bmw wrote:2skivigt är ju lite mer skonsamt, jag har kört ca 550-600 whp i min m30 och den ZF ifrån en tds den höll fint i 2år.
Jo de är väl möjligt att ta tiltons rally lameller och lägga mellan istället och ta bort en mellanplatta samt svarva/fräsa ner "fästöronen" på tryckplattan tills du har samma spel som specificerat för QM/tiltons 2 skiviga.
Men frågan är då bara hur mkt pallar den då? Eftersom tryckplattan till 3 skiviga lär väl vara hårdare än till den 2 skiviga....
Känns sådär att laborera och prova de, jag är trött på bråkande koppling och konstant oroa sig för om de håller/funkar.
Spar både tid och pengar i slutändan att köra tilton verkar de som hittills.
Din e30 är väl rätt lätt? då borde ju en 765 med inspänning och en ny 4puckare fungera?
Jag har tilton 2 rally i m5, lite lurig att smyga iväg med! men den har faktiskt blivit snällare med tiden, om de är jag eller kopplingen som blivit snäll vettefan
Har inte vågat ställa na' på vågen än, men gissar väl på 1100-1200kg så mkt har ja nog inte lagt på henne:)
Varför ska man smyga iväg? Launchar iväg ifråv varje stopp
Jo funderar på de, men ja vet att ja kommer spotta och svära om de släpper sen.
Men är de inte ett jäkla meck att få dit 765:an? har ju läst att många trampar sönder slavcylindern när dom monterar 765:P
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;