Tja!
Har köpt mig en 3-skivig Quartermaster 7.25" koppling och undrar ifall någon vet säkert ifall tryckplattan är balancerad ifrån fabrik?
Har kollat igenom spec pappren som hänger med och snackat me återförsäljaren men får inget säkert svar...
Ser inget som tyder på att den balanserats, ja menar borr/ slipmärken eller hur man nu gör
Vet någon på ppf kanske eftersom den är rätt lik tiltons kopplingar?
Svänghjulet ska ja ändå balanseras så då kanske man gör nått åt tryckplattan på samma gång?
MvH
Last edited by deltapim on 03 Jan 2013, 21:44, edited 1 time in total.
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
Normalt balanserar man väl svänghjul och tryckplatta ihop. Så gjorde iaf han jag lämnade mitt hemmagjorda svänghjul till. Mycket noggrann herre kan tilläggas.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Andreas: Jo de har jag, är de inte nå bra skit eller?
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
jahopp
så de hjälper inget ifall man åker den där reduseringsventilen från tilton?
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
så då är de bara Tilton som gäller då om man ska vrida upp laddet i vår?
Men varför är de så att tunna hugger mera? Känns som om flera tunna borde kunna "slira" mera och gå mjukare än 2 lameller:P
Eller är de bara ja som är ute och seglar
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
bmwpatrik wrote:Är de så pass smidigt att de går att byta bara lameller så man kör med två lameller istället för tre?
Mvh
Jag tänkte på de med, eftersom alla delar är kompatibla med varandra enligt QM.
och vore de så att tryckplattan blir för hög så kan man väl fräsa av den till rätt mått ?
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
Ok, men håller 765 me 4puck för aggresiv körning på gata bana och kanske nån provrepa på strippen?
Brände 2 st 618 plattor me lameller på 1,5 månad i sommras och visserligen går de snabbt att byta koppling nu men de är ju fortfarande inge kul:P
Sen så vill jag ju skruva upp laddet/mappa rovan fullt ut på 2bar så 800wnm kommer de väl bli (har 761wnm nu)
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....