Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu! 835hk/1020nm

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Fimpen
Posts: 33
Joined: 03 Nov 2012, 22:19

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by Fimpen »

Snygg front :) Hittade en i Belgien som säljer den. Dock väldigt seg sida. http://www.avb-sports.be/bmw/3-serie/19 ... per/21184/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by erikjakan »

Idag kapades andra dörren ur och imorgon ska allt vägas för att se vinsten. Slipade bort all rost på den dörren med och grundade med hagmans Ca Primer.

Köpa någon?
Image

Ingen mer rost tack.
Image
Image


Allt som är inringat är små rostblemmor, bara att ge sig på!
Image
Image
Image

Höger tröskel påbörjad!
Image



Har köpt en ny vev efter pumphaveriet, beställer en ATI svängningsdämpare i dagarna också!

MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Sten
Posts: 517
Joined: 19 Jun 2011, 21:32
Location: Härjedalen.

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by Sten »

Kul att ni kommit igång igen!
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by JockE28 »

Vad blir det för dämpare? :)
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Fräzy
Posts: 248
Joined: 22 Jul 2009, 12:38
Location: Sollentuna/Stockholm

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by Fräzy »

Grymt!
overdrift.com
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by erikjakan »

JockE28 wrote:Vad blir det för dämpare? :)
ATIs variant, finns på vac motorsport!

Ja det känns bra att vara igång igen :)!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by JockE28 »

erikjakan wrote:
JockE28 wrote:Vad blir det för dämpare? :)
ATIs variant, finns på vac motorsport!

Ja det känns bra att vara igång igen :)!
Najs. Dom kostar en slant. Dumt att inte skaffa en sådan?

Kämpa på! :)
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by erikjakan »

Ja det gör dem helt klart, våran som satt på m54an separerade i vulkningen, troligen därför som oljepumpsaxeln gick av också.

MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by erikjakan »

-9 kilo per bakdörr.

Sen tillkommer plastruta och en alubit för att täcka hålet!

så säg en 7 kilo bort per dörr, inte helt illa.

MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by JockE28 »

erikjakan wrote:-9 kilo per bakdörr.

Sen tillkommer plastruta och en alubit för att täcka hålet!

så säg en 7 kilo bort per dörr, inte helt illa.

MVH Erik

Lite mindre en än låda bärs = godkänt! :wink: :lol:
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by erikjakan »

Höger framdörr är nu urkapad, den gick att banta ner från 25 kg till 13, alltså minus 12 kilo =)

Funderar på att ha kvar ruta och mekanism på förarsidan bara för att det är bekvämt!

Idag har jag och lillebror tappert rostlagat, skitskoj att svetsa mytjock plåt.

Rötet!
Image

Plåt friserad!
Image

Punktat!
Image



Främre fästet!
Image


Som tur är så är inte förarsidan i närheten lika illa åtgången, Det tackar vi för!

Vår kära ATI dämpare ligger hos herr Bäckström nu så snart den brända staken renoveras samt vevpartiet balanseras!

MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by Nisse Järnet »

Fan det är ju mer rost än på min gamla ix :)

Ser bra ut! 8)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by erikjakan »

Ja den var satans äcklig denna e46a, men snart är det borta =)

Nu är dessa beställda också!
http://www.hardmotorsport.com/hard-moto ... e46-sedan/" onclick="window.open(this.href);return false;

MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
Bullen!
Posts: 1614
Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by Bullen! »

Hur vet man vilken ATI dämpare som man ska ha? för det finns väldiga prisskillnader även om det är till radsexor i båda fallen.

är det på antalet cylindrar och varvtal? eller bör man känna till vikten på allt mellan remhjul till tryckplattan?

#förvirrad
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by Nisse Järnet »

erikjakan wrote:Ja den var satans äcklig denna e46a, men snart är det borta =)

Nu är dessa beställda också!
http://www.hardmotorsport.com/hard-moto ... e46-sedan/" onclick="window.open(this.href);return false;

MVH Erik
Jävligt snygga!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by erikjakan »

Bullen! wrote:Hur vet man vilken ATI dämpare som man ska ha? för det finns väldiga prisskillnader även om det är till radsexor i båda fallen.

är det på antalet cylindrar och varvtal? eller bör man känna till vikten på allt mellan remhjul till tryckplattan?

#förvirrad
Vi tog denna via ppf från VAC!

http://store.vacmotorsports.com/harmoni ... -p756.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Den utan trigger!

MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2

Post by JockE28 »

erikjakan wrote:
Bullen! wrote:Hur vet man vilken ATI dämpare som man ska ha? för det finns väldiga prisskillnader även om det är till radsexor i båda fallen.

är det på antalet cylindrar och varvtal? eller bör man känna till vikten på allt mellan remhjul till tryckplattan?

#förvirrad
Vi tog denna via ppf från VAC!

http://store.vacmotorsports.com/harmoni ... -p756.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Den utan trigger!

MVH Erik

Varför inne trigger? Sitter den annorlunda på m54?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply