Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu! 835hk/1020nm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Snygg front Hittade en i Belgien som säljer den. Dock väldigt seg sida. http://www.avb-sports.be/bmw/3-serie/19 ... per/21184/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Idag kapades andra dörren ur och imorgon ska allt vägas för att se vinsten. Slipade bort all rost på den dörren med och grundade med hagmans Ca Primer.
Köpa någon?
Ingen mer rost tack.
Allt som är inringat är små rostblemmor, bara att ge sig på!
Höger tröskel påbörjad!
Har köpt en ny vev efter pumphaveriet, beställer en ATI svängningsdämpare i dagarna också!
MVH Erik
Köpa någon?
Ingen mer rost tack.
Allt som är inringat är små rostblemmor, bara att ge sig på!
Höger tröskel påbörjad!
Har köpt en ny vev efter pumphaveriet, beställer en ATI svängningsdämpare i dagarna också!
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Kul att ni kommit igång igen!
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Vad blir det för dämpare?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
ATIs variant, finns på vac motorsport!JockE28 wrote:Vad blir det för dämpare?
Ja det känns bra att vara igång igen !
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Najs. Dom kostar en slant. Dumt att inte skaffa en sådan?erikjakan wrote:ATIs variant, finns på vac motorsport!JockE28 wrote:Vad blir det för dämpare?
Ja det känns bra att vara igång igen !
Kämpa på!
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Ja det gör dem helt klart, våran som satt på m54an separerade i vulkningen, troligen därför som oljepumpsaxeln gick av också.
MVH Erik
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
-9 kilo per bakdörr.
Sen tillkommer plastruta och en alubit för att täcka hålet!
så säg en 7 kilo bort per dörr, inte helt illa.
MVH Erik
Sen tillkommer plastruta och en alubit för att täcka hålet!
så säg en 7 kilo bort per dörr, inte helt illa.
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
erikjakan wrote:-9 kilo per bakdörr.
Sen tillkommer plastruta och en alubit för att täcka hålet!
så säg en 7 kilo bort per dörr, inte helt illa.
MVH Erik
Lite mindre en än låda bärs = godkänt!
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Höger framdörr är nu urkapad, den gick att banta ner från 25 kg till 13, alltså minus 12 kilo =)
Funderar på att ha kvar ruta och mekanism på förarsidan bara för att det är bekvämt!
Idag har jag och lillebror tappert rostlagat, skitskoj att svetsa mytjock plåt.
Rötet!
Plåt friserad!
Punktat!
Främre fästet!
Som tur är så är inte förarsidan i närheten lika illa åtgången, Det tackar vi för!
Vår kära ATI dämpare ligger hos herr Bäckström nu så snart den brända staken renoveras samt vevpartiet balanseras!
MVH Erik
Funderar på att ha kvar ruta och mekanism på förarsidan bara för att det är bekvämt!
Idag har jag och lillebror tappert rostlagat, skitskoj att svetsa mytjock plåt.
Rötet!
Plåt friserad!
Punktat!
Främre fästet!
Som tur är så är inte förarsidan i närheten lika illa åtgången, Det tackar vi för!
Vår kära ATI dämpare ligger hos herr Bäckström nu så snart den brända staken renoveras samt vevpartiet balanseras!
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Fan det är ju mer rost än på min gamla ix
Ser bra ut!
Ser bra ut!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Ja den var satans äcklig denna e46a, men snart är det borta =)
Nu är dessa beställda också!
http://www.hardmotorsport.com/hard-moto ... e46-sedan/" onclick="window.open(this.href);return false;
MVH Erik
Nu är dessa beställda också!
http://www.hardmotorsport.com/hard-moto ... e46-sedan/" onclick="window.open(this.href);return false;
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Hur vet man vilken ATI dämpare som man ska ha? för det finns väldiga prisskillnader även om det är till radsexor i båda fallen.
är det på antalet cylindrar och varvtal? eller bör man känna till vikten på allt mellan remhjul till tryckplattan?
#förvirrad
är det på antalet cylindrar och varvtal? eller bör man känna till vikten på allt mellan remhjul till tryckplattan?
#förvirrad
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Jävligt snygga!erikjakan wrote:Ja den var satans äcklig denna e46a, men snart är det borta =)
Nu är dessa beställda också!
http://www.hardmotorsport.com/hard-moto ... e46-sedan/" onclick="window.open(this.href);return false;
MVH Erik
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Vi tog denna via ppf från VAC!Bullen! wrote:Hur vet man vilken ATI dämpare som man ska ha? för det finns väldiga prisskillnader även om det är till radsexor i båda fallen.
är det på antalet cylindrar och varvtal? eller bör man känna till vikten på allt mellan remhjul till tryckplattan?
#förvirrad
http://store.vacmotorsports.com/harmoni ... -p756.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Den utan trigger!
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
erikjakan wrote:Vi tog denna via ppf från VAC!Bullen! wrote:Hur vet man vilken ATI dämpare som man ska ha? för det finns väldiga prisskillnader även om det är till radsexor i båda fallen.
är det på antalet cylindrar och varvtal? eller bör man känna till vikten på allt mellan remhjul till tryckplattan?
#förvirrad
http://store.vacmotorsports.com/harmoni ... -p756.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Den utan trigger!
MVH Erik
Varför inne trigger? Sitter den annorlunda på m54?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;