Tänkte att jag skulle pröva göra en projekttråd med mitt bygge, en Opel Manta GSI från -85
Men kanske ska börja med att berätta vem jag är haha

Andreas "lunkan" lundkvist, 25 år och bosatt i Uppsala.
Har tidigare hållt på mest med Stance och är en av medlemmarna i wescrape, somliga här kanske känner igen min e36

Men för att sammanfatta projektet från start till idag så börjar det i September 2013.
Suget efter en rolig lek och vinter bil började bli för stort efter det att jag sålde min gamla Ascona A.
Så jag sökte blocket under ett par dagar och sprang på den här Mantan

Hade en sjukt rolig vinter och våren kom, det var dags att ställa på gulingen igen och mantan åkte in i garaget.
Sommaren kom och det var dags för Gatebil, ett event som alltid är skrivet i almanackan

Men just denna gång skulle jag få åka med Danne Johansson i hans Nissan 200 med ls-maskin, (har nämligen turen att vara kusin med hans flickvän

Frågan var bara vad jag skulle bygga för nått, sen slog det mig. jag har ju en Manta i garaget

Det var lite bakgrund

Bygget börjades planeras, och självklart så tar man ju det viktigaste först, Motorn! Vad ska jag köra för maskin i detta sattyg?

En annan vän, kallad El Hefe, kläckte ur sig att han hade en Bmw M20B25 färdig för turbo liggandes och den inhandlades under stänk av alkohol och kvinnor på midsommarnatten.
det var dags att börja bygga, så maskin åkte ur fortare än kvickt!

I väntan på lite delar och ekonomi efter sommarens bravader så jobbade jag med karossen, en del lagningar skulle göras om, och jag tänkte även göra en avtagbar front, enbart för smidighetens skull

Så det började jag med:

Lite förstärkningar och kapningar senare var fronten borta, nya fästpunkter gjorde och onödig plåt borta

Sen var det Gatebil Mantorp i september igen där Emil med e28 var ute och rattade för första gången, gick från nybörjare till halvhyffsat till smälld bil på 2 dagar, så jävla fränt!

Och med detta gjort så hade Emil planer på att bygga ny motor till nästa år, vilket gjorde att han hade en fungerande M50 turbo med lite kringutrusning till salu, ett samtal senare så var den min!

Detta gjorde att mållinjen med bygget kändes 100 mil närmare på 10 minuter

Detta var alltså för två veckor sen, så dom senaste dagarna har jag och polarna haft fullt upp med att modda dit m50 i bilen

Det var lätt trång med utrymme i den lilla mantan och det tvingades kapa en del i torpeden,

Även vxllåds tunneln fick åka,

Sen var jag i garaget igår och tänkte jag skulle få dit grenröret.... Det var lättare sagt än gjort, då detta

Skall in här:

Lite kapningar senare så satt det på plats

Sen var tanken att börja bygga om rambenet, då upptäcker jag att svetsgasen är slut och här sitter jag idag...

Så jag ska handla ny gas imorgon så ska det nog kunna gå bra sen

Tack för tiden och hoppas ni kommer gilla mitt bygge