Ximon - E30 S38 DRAG - 7.94 sek @ 285 km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tycker inte det var så farligt mycket OT peppe.
Det är ändå som du säger att man börjar drömma, och sen kommer nån och undrar vad man håller på med
Det är dock riktigt skönt att få hem lite speedparts, så man håller motivationen uppe.
Worre: Det är bara du tuffar igång loket och kommer ner. Jag är ju i Bureå nu, men jag kan nog guida dig. I stil med: "Tak neesta höker"
Varför jag själv inte skule köra min egen bil har jag svårt att se? Tror inte det inträffat någon gång tidigare, och jag skall nog vara väldigt sjuk om jag inte skall köra den.
_Kalle_: Jag hoppas det. Mycket handlar om konstruktionen, och upphängningen på bakvagnen, men jag är ganska övertygad att det går åka bakslang om man vill det
Det är ändå som du säger att man börjar drömma, och sen kommer nån och undrar vad man håller på med
Det är dock riktigt skönt att få hem lite speedparts, så man håller motivationen uppe.
Worre: Det är bara du tuffar igång loket och kommer ner. Jag är ju i Bureå nu, men jag kan nog guida dig. I stil med: "Tak neesta höker"
Varför jag själv inte skule köra min egen bil har jag svårt att se? Tror inte det inträffat någon gång tidigare, och jag skall nog vara väldigt sjuk om jag inte skall köra den.
_Kalle_: Jag hoppas det. Mycket handlar om konstruktionen, och upphängningen på bakvagnen, men jag är ganska övertygad att det går åka bakslang om man vill det
Andreas K wrote:kolla även spelet mot veven i sidled, en s2a med spm stakar fick fräsa i sin vev för där fanns inget spel.
Tack för tipset! Skall se till att dem blir ordentligt granskade innnan montering, som dock är ett tag bort känns det som.
Buren har börjat ta form, men man är fortfarande lite ovan att se hur man skall kapa in rören mot varann.
Skönt att Tomas och Erik tittade förbi idag och hjälpte en förlorad själ
Andreas K wrote:kolla även spelet mot veven i sidled, en s2a med spm stakar fick fräsa i sin vev för där fanns inget spel.
Känner igen det där problemet. Det vanliga sättet att få spel axiellt är att man tar ner vevstakarna lite, att fräsa i veven känns ganska overkill. Säker på att du inte hört att han fräst av stakarna?
Mätte mina stakar från SPM och de låg perfekt i spel. Dessa är till en BMW motor.
johankihl wrote:Andreas K wrote:kolla även spelet mot veven i sidled, en s2a med spm stakar fick fräsa i sin vev för där fanns inget spel.
Känner igen det där problemet. Det vanliga sättet att få spel axiellt är att man tar ner vevstakarna lite, att fräsa i veven känns ganska overkill. Säker på att du inte hört att han fräst av stakarna?
Mätte mina stakar från SPM och de låg perfekt i spel. Dessa är till en BMW motor.
nej det var veven för den skulle balanseras om, tycker det låter dumt med. Fräsa på staken är ju det rimliga. Även om de är snävt med utrymme för lagret så är de ju bara tal om att ta högst en tionddel så det fungerar väl.
Dags för uppdatering. Det har hänt en hel del under veckan. Jag har gjort ett riktigt ryck med buren och bakaxeln, så läget är under kontroll.
Så här ser det ut i dagsläget:
Bry er inte om skärmkanten. De skall bytas, och bilen skall lackas om.
Infästningen mot karossen.
Axeln måste kortas osv, men det var skönt att se ungefär hur det kommer se ut.
Jag har funderat ett tag på hur man skall minska antalet möjliga misstag vid race, så vi byggde in en styrman
Detta måste ju vara det som kallas för "ratt-lås-racing"
Jag hämtade även ut ett paket på posten idag. Kolvar, pinnbultar till topp och ram samt fjädrar och titanretainers.
Nu får det vara nog med uppdates för den här gången.
Jag skall hålla stumt i garaget de närmaste dagarna, så jag blir klar med konstruktionen av bur/ram/bakaxel så man kan börja konstruera lite roligare grejer under huven.
Tjipp och hajk
Så här ser det ut i dagsläget:
Bry er inte om skärmkanten. De skall bytas, och bilen skall lackas om.
Infästningen mot karossen.
Axeln måste kortas osv, men det var skönt att se ungefär hur det kommer se ut.
Jag har funderat ett tag på hur man skall minska antalet möjliga misstag vid race, så vi byggde in en styrman
Detta måste ju vara det som kallas för "ratt-lås-racing"
Jag hämtade även ut ett paket på posten idag. Kolvar, pinnbultar till topp och ram samt fjädrar och titanretainers.
Nu får det vara nog med uppdates för den här gången.
Jag skall hålla stumt i garaget de närmaste dagarna, så jag blir klar med konstruktionen av bur/ram/bakaxel så man kan börja konstruera lite roligare grejer under huven.
Tjipp och hajk