Krysskil m50 problem
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Krysskil m50 problem
Nå har hjulet løsnet enda en gang!
Hva kan det komme av?
410nm med loctite og ny bolt...
Hva kan det komme av?
410nm med loctite og ny bolt...
Re: Krysskil m50 problem
vad använder du för remhjul nu då?
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Re: Krysskil m50 problem
Har byttet til m52 hjul.
Last edited by m50b30 on 10 Sep 2014, 05:49, edited 1 time in total.
Re: Krysskil m50 problem
Har svårt att tro att det spelar nån roll om man kör m50 eller m52/m54 hjul, dom är väl ändå 0 balanserade??
Då skulle man ju inte kunna sätta på ett annat svänghjul t.ex M20/M30.
Har du misständningar? Gick ett par krysskilar för mig då jag åkte med org spolar som var kass och då fick ja misständningar.
Då skulle man ju inte kunna sätta på ett annat svänghjul t.ex M20/M30.
Har du misständningar? Gick ett par krysskilar för mig då jag åkte med org spolar som var kass och då fick ja misständningar.
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
Re: Sv: Krysskil m50 problem
Tycker oxå de bör kvitta... men fler som kan bekräfta eller dementera???bmw_pelle wrote:Har svårt att tro att det spelar nån roll om man kör m50 eller m52/m54 hjul, dom är väl ändå 0 balanserade??
Då skulle man ju inte kunna sätta på ett annat svänghjul t.ex M20/M30.
Har du misständningar? Gick ett par krysskilar för mig då jag åkte med org spolar som var kass och då fick ja misständningar.
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Krysskil m50 problem
Ja, balansen er jo en ting.
så har du frekvensen til veiven, og triggerhjulene har forskjellig frekvens påstemplet.
så har du frekvensen til veiven, og triggerhjulene har forskjellig frekvens påstemplet.
Re: Krysskil m50 problem
Kan tillägga att ja kört flera säsonger med en m52b28tu vev och m50 remskiva och har aldrig haft problem!
Då jag åkte org m50b25 hade jag problem med krysskil men hade misständningar då! hur är varvstoppen, fuelcut eller igncut?
Sen säger jag inte att det är rätt att köra m50 på 2.8 vev men som sagt det funkar för mig. Sen är väl remskiva,vev och svänghjul 0 balanserade för sig.
Då jag åkte org m50b25 hade jag problem med krysskil men hade misständningar då! hur är varvstoppen, fuelcut eller igncut?
Sen säger jag inte att det är rätt att köra m50 på 2.8 vev men som sagt det funkar för mig. Sen är väl remskiva,vev och svänghjul 0 balanserade för sig.
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
Re: Krysskil m50 problem
Hur gör med triggern då? Den sitter ju inne i blocket och inte på remhjulet!m50b30 wrote:Det er det jeg kjører, m50 ble åpenbart helt feil.Joni wrote:Hmm vad ska man köra med för remhjul när man bygger m50b30 med m54b30 veven?
så jeg skal prøve med m52/m54 hjul ettrr cervazas anbefaling.
Bmw E36 325 -91
Bmw E36 325 Cab -93
Bmw E39 530i Touring Brukis -01
Bmw E39 525i Sedan -02
Jon Burström
JonBurstromm@Hotmail.com
Tel: 0730346707
Bmw E36 325 Cab -93
Bmw E39 530i Touring Brukis -01
Bmw E39 525i Sedan -02
Jon Burström
JonBurstromm@Hotmail.com
Tel: 0730346707
Re: Krysskil m50 problem
det var en misforståelse
m52 og m54 er ikke den samme.
har prøvd med m52, det ble ikke noe bedre.
m52 og m54 er ikke den samme.
har prøvd med m52, det ble ikke noe bedre.
Re: Krysskil m50 problem
m50b30 wrote:det var en misforståelse
m52 og m54 er ikke den samme.
har prøvd med m52, det ble ikke noe bedre.
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... series=E39" onclick="window.open(this.href);return false;
Enligt realoem ser det det ju ut att va samma
Bmw E36 325 -91
Bmw E36 325 Cab -93
Bmw E39 530i Touring Brukis -01
Bmw E39 525i Sedan -02
Jon Burström
JonBurstromm@Hotmail.com
Tel: 0730346707
Bmw E36 325 Cab -93
Bmw E39 530i Touring Brukis -01
Bmw E39 525i Sedan -02
Jon Burström
JonBurstromm@Hotmail.com
Tel: 0730346707
Re: Krysskil m50 problem
jo, men den har jo ikke trigger tenner?
nå skjønner jeg ikke noe.
nå skjønner jeg ikke noe.
Re: Krysskil m50 problem
m52TU og m54 er den samme. så det hjelper ikke så mye.
Re: Krysskil m50 problem
Strunta i den som sitter på m54 veven som hamnar inne i blocket.Joni wrote:Hur gör med triggern då? Den sitter ju inne i blocket och inte på remhjulet!m50b30 wrote:Det er det jeg kjører, m50 ble åpenbart helt feil.Joni wrote:Hmm vad ska man köra med för remhjul när man bygger m50b30 med m54b30 veven?
så jeg skal prøve med m52/m54 hjul ettrr cervazas anbefaling.
På med triggerskivan från m50 precis på samma sätt som den sitter på m50 veven.
The Lower Class
Re: Krysskil m50 problem
Va jag också säker på men har nu testat och kan konstaterat att endel möjligtvis har tur, varvar inte lika mycket, eller kör som kärringar osv osv....För har nu två gånger på kort tid lyckats vibrerar loss bultarna till svägningsdämparen/triggerskivan trots nya bultar och loctiet och de finns ingen annan förklaring än torsionssvägningar/självsvägningar vid vissa varv pga olika hertz mellan dem olika hjulen.....RoDe wrote:Återigen.
M54 veven + triggerskivan från m50 funkar fint.
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/