Okej, får fundera på de.Ante Karlsson wrote:Kör mekanpump så slipper du problem med värmen
Någon som vet vad de är för modds som krävs för att få m30b35 block att fungera med s38b36topp som pimplaren nämner?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Okej, får fundera på de.Ante Karlsson wrote:Kör mekanpump så slipper du problem med värmen
TheLeaf wrote:Vad är de för modds som krävs för att få de att passa? Varför Känns de fel med större och nya ventiler?Pimplaren wrote:Du ska köra m30b35 från e34 eller e32, de blocket är "de bästa" till s38byggen, dock krävs lite mod men inget stort!
Ventiler funkar med original men känns väl fel o kasta i större och nya fina
Turbo är pilligt, 7675 med största avgashuset bottnar runt ca 950whp har jag för mig, nästa steg bli 8285r =)
Pumpar kan du köra 3st 044or ! men dom bygger rätt mkt värme i systemet..
1600-2000-2200cc spridare lär du ha!
Gigantisk griffinkylare och GTR icn
=) KÖTTA!
Vill helst inte ha 3st pumpar har hellre 1 stor pump och kanske en 044 som matar catchen.
Turbon är ej bestämd men står nog mellan precision och Garret gtx
Är griffinkylaren och gtr icn bäst?
TheLeaf wrote:Okej, får fundera på de.Ante Karlsson wrote:Kör mekanpump så slipper du problem med värmen
Någon som vet vad de är för modds som krävs för att få m30b35 block att fungera med s38b36topp som pimplaren nämner?
På vilket sätt blir de pilligt menar du?Pimplaren wrote:TheLeaf wrote:Vad är de för modds som krävs för att få de att passa? Varför Känns de fel med större och nya ventiler?Pimplaren wrote:Du ska köra m30b35 från e34 eller e32, de blocket är "de bästa" till s38byggen, dock krävs lite mod men inget stort!
Ventiler funkar med original men känns väl fel o kasta i större och nya fina
Turbo är pilligt, 7675 med största avgashuset bottnar runt ca 950whp har jag för mig, nästa steg bli 8285r =)
Pumpar kan du köra 3st 044or ! men dom bygger rätt mkt värme i systemet..
1600-2000-2200cc spridare lär du ha!
Gigantisk griffinkylare och GTR icn
=) KÖTTA!
Vill helst inte ha 3st pumpar har hellre 1 stor pump och kanske en 044 som matar catchen.
Turbon är ej bestämd men står nog mellan precision och Garret gtx
Är griffinkylaren och gtr icn bäst?
Hahaha, satt o skrev på jobbet...menar att de Inte känns fel o brassa i nya ventiler, om man ändå ska ha mos o varva
En stor pump blir pilligt, kan funka med styrning osv.
En så stor griffin som du får platse med är bra skit
Okej, så man får kolla på toppen vart returen är och sedan fräsa ut de i blocket men måste man sätta en slang anslutning eller liknande? Är de olja eller vatten? Hur tänkte du med AN koppling och slang, har du någon bild på vad du menar och kan visa?Pimplaren wrote:TheLeaf wrote:Okej, får fundera på de.Ante Karlsson wrote:Kör mekanpump så slipper du problem med värmen
Någon som vet vad de är för modds som krävs för att få m30b35 block att fungera med s38b36topp som pimplaren nämner?
De är väl borrning efter kolvar, tror bröstkåpan passar dirr, dock sitter en retur från toppen på sidan av blocket, den finns ej på m30 man måste fräsa lite för att få till de!
Går säkert att få till de med AN koppling o slang
Stämmer bra o den har mer o gevectramicke wrote:Jag kommer sälja av min bränslepump från racebilen, en Weldon 2345-A efter sista tävlingen iår tror jag. M3micke åker en likadan i sitt 1280whp m3 monster
Men kör du med weldons pwm styrning eller någon annan sorts pwm styrning?m3micke wrote:Stämmer bra o den har mer o gevectramicke wrote:Jag kommer sälja av min bränslepump från racebilen, en Weldon 2345-A efter sista tävlingen iår tror jag. M3micke åker en likadan i sitt 1280whp m3 monster
Låter kanon, kör du bara weldon över pwm styrningen eller har du pumpen/pumparna som matar catchtanken också pwm styrt? Om du har catchtank?Jørg1e30 wrote:Jeg kjører og weldon 2345. Bruker maxxecu pwm modul sammens med maxxecu. Funkar perfekt. Kjører på bane og e85an blir inte varm.
Vet inte, har inte bestämt. Funderingarna går lite på en gtx eller en precision men kan såklart köra på ett annat märke om nån kommer med tips på en bra turbo som spoolar bra. Vill inte ha för seg spool men förstår att de kommer bli lite seg spool eftersom de krävs ganska stort aggregat till 1000whp. Har du något förslag?Doktorn wrote:Vad ska du ha för turrrbo?
Okej, men de verkar precision turbos göra med. Kanske får prata med nån som kan bygga ihop en turbo åt mig efter setup och önskemålprofessordrövel wrote:ang turbo köp en som är stor på avgassidan jag köpte ivars bw480 80/75 är lite trång på avgassidan men gav 896whp å 1090nm 1.5bar dock så sänkte vi laddtrycket (för mottrycket ) så nu laddar ja 1.1bar 866whp å 1035nm men jag ska byta turbo till en 80/87. det som är bra me bw turbos är att dom tål mycket stryk mvh Tobbe
jag har en s38b38 å jag har aldrig sett nån ge 400whp eller över standard.ger din det utan turbo å komp sänkt för det antar jag att den är.Doktorn wrote:Vad är det för motor? Skulle ju ge en bit över 400whp utan laddtryck!!