1000WHP setup bra eller dålig?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
TheLeaf
Posts: 237
Joined: 13 Aug 2012, 14:41
Location: Stockholm

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by TheLeaf »

Ante Karlsson wrote:Kör mekanpump så slipper du problem med värmen
Okej, får fundera på de.

Någon som vet vad de är för modds som krävs för att få m30b35 block att fungera med s38b36topp som pimplaren nämner?
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING

Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by Pimplaren »

TheLeaf wrote:
Pimplaren wrote:Du ska köra m30b35 från e34 eller e32, de blocket är "de bästa" till s38byggen, dock krävs lite mod men inget stort!

Ventiler funkar med original men känns väl fel o kasta i större och nya fina :)

Turbo är pilligt, 7675 med största avgashuset bottnar runt ca 950whp har jag för mig, nästa steg bli 8285r =)

Pumpar kan du köra 3st 044or ! men dom bygger rätt mkt värme i systemet..
1600-2000-2200cc spridare lär du ha!

Gigantisk griffinkylare och GTR icn

=) KÖTTA!
Vad är de för modds som krävs för att få de att passa? Varför Känns de fel med större och nya ventiler? :P

Vill helst inte ha 3st pumpar har hellre 1 stor pump och kanske en 044 som matar catchen.

Turbon är ej bestämd men står nog mellan precision och Garret gtx

Är griffinkylaren och gtr icn bäst? :)

Hahaha, satt o skrev på jobbet...menar att de Inte känns fel o brassa i nya ventiler, om man ändå ska ha mos o varva :)

En stor pump blir pilligt, kan funka med styrning osv.

En så stor griffin som du får platse med är bra skit :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by Pimplaren »

TheLeaf wrote:
Ante Karlsson wrote:Kör mekanpump så slipper du problem med värmen
Okej, får fundera på de.

Någon som vet vad de är för modds som krävs för att få m30b35 block att fungera med s38b36topp som pimplaren nämner?

De är väl borrning efter kolvar, tror bröstkåpan passar dirr, dock sitter en retur från toppen på sidan av blocket, den finns ej på m30 :) man måste fräsa lite för att få till de!
Går säkert att få till de med AN koppling o slang :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
TheLeaf
Posts: 237
Joined: 13 Aug 2012, 14:41
Location: Stockholm

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by TheLeaf »

Pimplaren wrote:
TheLeaf wrote:
Pimplaren wrote:Du ska köra m30b35 från e34 eller e32, de blocket är "de bästa" till s38byggen, dock krävs lite mod men inget stort!

Ventiler funkar med original men känns väl fel o kasta i större och nya fina :)

Turbo är pilligt, 7675 med största avgashuset bottnar runt ca 950whp har jag för mig, nästa steg bli 8285r =)

Pumpar kan du köra 3st 044or ! men dom bygger rätt mkt värme i systemet..
1600-2000-2200cc spridare lär du ha!

Gigantisk griffinkylare och GTR icn

=) KÖTTA!
Vad är de för modds som krävs för att få de att passa? Varför Känns de fel med större och nya ventiler? :P

Vill helst inte ha 3st pumpar har hellre 1 stor pump och kanske en 044 som matar catchen.

Turbon är ej bestämd men står nog mellan precision och Garret gtx

Är griffinkylaren och gtr icn bäst? :)

Hahaha, satt o skrev på jobbet...menar att de Inte känns fel o brassa i nya ventiler, om man ändå ska ha mos o varva :)

En stor pump blir pilligt, kan funka med styrning osv.

En så stor griffin som du får platse med är bra skit :)
På vilket sätt blir de pilligt menar du?

Okej, så griffin är bästa allternativet? :)
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING

Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
User avatar
TheLeaf
Posts: 237
Joined: 13 Aug 2012, 14:41
Location: Stockholm

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by TheLeaf »

Pimplaren wrote:
TheLeaf wrote:
Ante Karlsson wrote:Kör mekanpump så slipper du problem med värmen
Okej, får fundera på de.

Någon som vet vad de är för modds som krävs för att få m30b35 block att fungera med s38b36topp som pimplaren nämner?

De är väl borrning efter kolvar, tror bröstkåpan passar dirr, dock sitter en retur från toppen på sidan av blocket, den finns ej på m30 :) man måste fräsa lite för att få till de!
Går säkert att få till de med AN koppling o slang :)
Okej, så man får kolla på toppen vart returen är och sedan fräsa ut de i blocket men måste man sätta en slang anslutning eller liknande? Är de olja eller vatten? Hur tänkte du med AN koppling och slang, har du någon bild på vad du menar och kan visa? :)
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING

Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
User avatar
vectramicke
Posts: 524
Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by vectramicke »

Jag kommer sälja av min bränslepump från racebilen, en Weldon 2345-A efter sista tävlingen iår tror jag. M3micke åker en likadan i sitt 1280whp m3 monster :twisted:
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
m3micke
Posts: 195
Joined: 13 Feb 2011, 09:27
Location: trondheim Norge

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by m3micke »

vectramicke wrote:Jag kommer sälja av min bränslepump från racebilen, en Weldon 2345-A efter sista tävlingen iår tror jag. M3micke åker en likadan i sitt 1280whp m3 monster :twisted:
Stämmer bra o den har mer o ge :D
User avatar
TheLeaf
Posts: 237
Joined: 13 Aug 2012, 14:41
Location: Stockholm

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by TheLeaf »

m3micke wrote:
vectramicke wrote:Jag kommer sälja av min bränslepump från racebilen, en Weldon 2345-A efter sista tävlingen iår tror jag. M3micke åker en likadan i sitt 1280whp m3 monster :twisted:
Stämmer bra o den har mer o ge :D
Men kör du med weldons pwm styrning eller någon annan sorts pwm styrning?
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING

Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by Jørg1e30 »

Jeg kjører og weldon 2345. Bruker maxxecu pwm modul sammens med maxxecu. Funkar perfekt. Kjører på bane og e85an blir inte varm.
JAAS-performance
User avatar
TheLeaf
Posts: 237
Joined: 13 Aug 2012, 14:41
Location: Stockholm

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by TheLeaf »

Jørg1e30 wrote:Jeg kjører og weldon 2345. Bruker maxxecu pwm modul sammens med maxxecu. Funkar perfekt. Kjører på bane og e85an blir inte varm.
Låter kanon, kör du bara weldon över pwm styrningen eller har du pumpen/pumparna som matar catchtanken också pwm styrt? Om du har catchtank?
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING

Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by Doktorn »

Vad ska du ha för turrrbo?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
TheLeaf
Posts: 237
Joined: 13 Aug 2012, 14:41
Location: Stockholm

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by TheLeaf »

Doktorn wrote:Vad ska du ha för turrrbo?
Vet inte, har inte bestämt. Funderingarna går lite på en gtx eller en precision men kan såklart köra på ett annat märke om nån kommer med tips på en bra turbo som spoolar bra. Vill inte ha för seg spool men förstår att de kommer bli lite seg spool eftersom de krävs ganska stort aggregat till 1000whp. Har du något förslag?
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING

Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
professordrövel
Posts: 65
Joined: 23 Aug 2013, 16:29
Location: kramfors

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by professordrövel »

ang turbo köp en som är stor på avgassidan jag köpte ivars bw480 80/75 är lite trång på avgassidan men gav 896whp å 1090nm 1.5bar dock så sänkte vi laddtrycket (för mottrycket ) så nu laddar ja 1.1bar 866whp å 1035nm :D men jag ska byta turbo till en 80/87. det som är bra me bw turbos är att dom tål mycket stryk mvh Tobbe
Tobbe.
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by Doktorn »

Vad är det för motor? Skulle ju ge en bit över 400whp utan laddtryck!!
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
TheLeaf
Posts: 237
Joined: 13 Aug 2012, 14:41
Location: Stockholm

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by TheLeaf »

professordrövel wrote:ang turbo köp en som är stor på avgassidan jag köpte ivars bw480 80/75 är lite trång på avgassidan men gav 896whp å 1090nm 1.5bar dock så sänkte vi laddtrycket (för mottrycket ) så nu laddar ja 1.1bar 866whp å 1035nm :D men jag ska byta turbo till en 80/87. det som är bra me bw turbos är att dom tål mycket stryk mvh Tobbe
Okej, men de verkar precision turbos göra med. Kanske får prata med nån som kan bygga ihop en turbo åt mig efter setup och önskemål :twisted:
http://www.garaget.org/?car=300600" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/groups/289432337846519/" onclick="window.open(this.href);return false; LÄN RACING

Lovet_16@hotmail.com
073-7335395
professordrövel
Posts: 65
Joined: 23 Aug 2013, 16:29
Location: kramfors

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by professordrövel »

Doktorn wrote:Vad är det för motor? Skulle ju ge en bit över 400whp utan laddtryck!!
jag har en s38b38 å jag har aldrig sett nån ge 400whp eller över standard.ger din det utan turbo å komp sänkt för det antar jag att den är.
Tobbe.
Affus
Posts: 126
Joined: 01 Apr 2013, 23:37
Location: Uppsala

Re: 1000WHP setup bra eller dålig?

Post by Affus »

Är väl bara att kopiera setupen som ppf körde på e28an med m30? För det är ju bevisat att det funkar med 1041 whp. Med s38 topp kommer det väl antagligen bli bättre register och effekt. Men med så mycket pulver är man ute på hal is om jag har fattat rätt.
Post Reply