Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by erikjakan »

Ripper wrote:
erikjakan wrote:Snyggt, glöm dock inte att klamra dem tätt, viberar duktigt där sen!
Första gången med skärringskopplingar så får se om de sprutar överallt sen :mrgreen:
Det var inte så jag menade, du måste klamra röret med Gummi klammer, annars vibrerar dem av efter ett tag när dem hänger fritt sådär.

Mvh Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
9-3 Mike
Posts: 99
Joined: 13 Dec 2005, 15:02
Location: Växjö
Contact:

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by 9-3 Mike »

erikjakan wrote:
Ripper wrote:
erikjakan wrote:Snyggt, glöm dock inte att klamra dem tätt, viberar duktigt där sen!
Första gången med skärringskopplingar så får se om de sprutar överallt sen :mrgreen:
Det var inte så jag menade, du måste klamra röret med Gummi klammer, annars vibrerar dem av efter ett tag när dem hänger fritt sådär.

Mvh Erik

Tror att jag håller med dig lite. Även om det inte händer nåt till en början så blir det nog utmatningssprickor av vibrationerna i längden. Är nog vettigt att fästa upp dom på något lämpligt sätt när man kör i alla fall.....
http://www.garaget.org/mike

BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by Ripper »

Jag ska kika på att få dit 2 fästpunkter med lagom mellanrum för lugna alla....även om jag tycker de är underligt att de håller fint för dem som monterar alurör hela vägen med ganska få fästpunkter och aldrig hör om problem för dem.....men tackar för input och kikar på de.
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Skimmy_76
Posts: 59
Joined: 24 Dec 2013, 11:18
Location: Porsgrunn, Norge

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by Skimmy_76 »

Flott bygg. Men etter å ha lest gjennom HELE tråden, er jeg full av beundring over at du ikke har gitt opp. Jeg hadde gitt meg for LEEEENGE siden. Stå på, håper du får ett problemfritt 2014.

Helsningar från Nårje.
diohrvik
Posts: 62
Joined: 18 Nov 2012, 05:46

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by diohrvik »

Flott fuelsystem !
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by Ripper »

https://www.youtube.com/watch?v=nuMc02- ... ture=share" onclick="window.open(this.href);return false;
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by Sandén »

Mappade du inte hos overtake? Fina siffror :)
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by Ripper »

Sandén wrote:Mappade du inte hos overtake? Fina siffror :)
Jo var där på semestern, trevliga gubbar, men fick ett ryck och sålde mitt Vipec V88 och köpte mig ett MaxxEcu plus annan insugskam så blev ny mappning :mrgreen:
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by Sandén »

Ripper wrote:
Sandén wrote:Mappade du inte hos overtake? Fina siffror :)
Jo var där på semestern, trevliga gubbar, men fick ett ryck och sålde mitt Vipec V88 och köpte mig ett MaxxEcu plus annan insugskam så blev ny mappning :mrgreen:
Ok blev det nån större skillnad på effekten eller stämde det hyffsat mellan naven och rullarna?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Re: Sv: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by Ripper »

Sandén wrote:
Ripper wrote:
Sandén wrote:Mappade du inte hos overtake? Fina siffror :)
Jo var där på semestern, trevliga gubbar, men fick ett ryck och sålde mitt Vipec V88 och köpte mig ett MaxxEcu plus annan insugskam så blev ny mappning :mrgreen:
Ok blev det nån större skillnad på effekten eller stämde det hyffsat mellan naven och rullarna?
Svårt att jämföra med tanke på jag bytte insugskammen och även annan annorlunda ställd!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by Ripper »

Under är ett urklipp på lite tåkigheter!

Säljare: Silverryggen (Magnus)
Köpare: Jag
0/10

Lång story kort!

Innan affär snabb på svara, supertrevlig och allt som sig bör för att kunna BLÅSA mig!

Vi kom överens om att jag skulle köpa hans M50 maskin komplett "turn key" utan "runtomkring-grejer" för jag hade redan turbo, insug, sprut osv. Jag fick se film från bänkning, blev erbjuden provkörning och efter detta hjälp att lyfta ur spisen osv men eftersom växjö-sandviken är en bra bit valde jag dumt nog att lita på Magnus för han verkade ärlig och hade hängt på PPF länge.

Här är en print screen på annonsen:
Image
Image

När jag och min bekant kom för hämta spisen så hade Magnus/Silverryggen konstigt nog plockat av ventilkåpan, den anser jag tillhör en "komplett" maskin MEN lite för snällt så sa jag att okey strunta i de, jag tar min gamla. Fanns inte heller något e34 tråg som utlovat, utan fick ett e36 tråg. Åter igen sa jag "de löser sig jag har ett eget"

När jag väl startade upp maskinen för att varmköra den så kleggade den i ventilkåpan och efter hört mig för med diverse kunniga så trodde dem de kunde vara kondens för att den stått ett tag plus att den gick rikligt på en startmapp...

3 olje/filter byten senare, där jag även plockade bort och rengjorde allt så kleggade den fortfarande och jag rev av toppen för att då se att den var sprucken på 4 av 6 förbränningsrum från ventil ut till vattenkanal.

Jag har nu försökt få kontakt med Silverryggen/Magnus sen ca10v tebax och jag har inte bara gett han 1 chans att få ordet, utan efter han läst mitt första pm och haft över 1v på sig fått även ett andra pm utan att välja att svara varken bu eller bä.

Jag betalade 27K(!!!) för maskinen även utan rätt tråg o ventilkåpa!
Sedan dess har jag lagt ut till ny topp, cooperring packning, planslipning, oljebyten och ut över detta åtskilliga timmar mek.

Jag har dessutom inte kvar den fina/omtalade portade toppen som jag hade planer för.

Jag hade hoppats på ynkliga 5K tebax av hela kalaset och de anser jag vara fullt rimligt
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
motec
Posts: 577
Joined: 15 Jul 2007, 16:38
Location: Gotland

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by motec »

Tråkigt när det blir så! Hoppas det löser sig.

5k tillbaka tycker jag känns lite snålt ändå om det är en portad och fixad topp det handlar om.
Men är du nöjd med det så hade jag gladeligen betalat dig det om det var jag som sålde motorn.

Mvh Joel
User avatar
9-3 Mike
Posts: 99
Joined: 13 Dec 2005, 15:02
Location: Växjö
Contact:

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by 9-3 Mike »

motec wrote:Tråkigt när det blir så! Hoppas det löser sig.

5k tillbaka tycker jag känns lite snålt ändå om det är en portad och fixad topp det handlar om.
Men är du nöjd med det så hade jag gladeligen betalat dig det om det var jag som sålde motorn.

Mvh Joel

Precis min tanke oxå. Det är inte mycket han önskar som kompensation. Men får man INGEN respons från säljaren Silverryggen så talar det ju sitt tydliga språk! Så jävla rutten stil. Jag fick ett seriöst intryck av honom oxå men han verkar vara en genomrutten människa som bara bryr sig om sig själv och att få sina pengar.

Får man tillbaka 5000kr så har man trots allt betalat 22000kr för en jävla skitmaskin. Knappast "turn-key" längre..

Han borde ta sitt ansvar och vara rädd om sitt rykte. 5k är inget i sammanhanget.
http://www.garaget.org/mike

BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
User avatar
Clarken
Posts: 217
Joined: 30 Jun 2009, 11:27
Location: Linköping

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by Clarken »

Tanklocket vart kmr det ifrån?
// Richard Clark - BMW M3 e30
5100.se - Motorsport för alla!
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by johankihl »

Vill inte Silverryggen göra rätt för sig så åker han ut från forumet. Ska också personligen se till att få honom utkastad från alla andra stora forum. Gör rätt för dig människa, du lär ju knappast sova gott?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
9-3 Mike
Posts: 99
Joined: 13 Dec 2005, 15:02
Location: Växjö
Contact:

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by 9-3 Mike »

johankihl wrote:Vill inte Silverryggen göra rätt för sig så åker han ut från forumet. Ska också personligen se till att få honom utkastad från alla andra stora forum. Gör rätt för dig människa, du lär ju knappast sova gott?

TACK!... Skönt med någon som står upp och stöttar Ripper!.... Stor heder till dig!...
http://www.garaget.org/mike

BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
User avatar
-AL-
Posts: 490
Joined: 07 Jan 2009, 23:22
Location: Göteborg

Re: Ripper-E30 Turbo STAC 2014

Post by -AL- »

Haft strul med Silverryggen med, fjärde inlägget kan man se citatet på det jag skrivet (inlägget är borta)

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... bo#p488002" onclick="window.open(this.href);return false;

Rörde sig visserligen bara om en 500ing men ändå... Han gjorde till slut rätt för sig iaf

//AL
Mobil: o701-812737
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
Post Reply