Tänkte bara höra lite här vad folk tycker om setupen jag funderar på till motorn ska gå på E85. Målet är minst 1000whp

- M30B35 borra blocket och sätta i foder eller klarar man sig utan när man laddar på?
- S38B38 vev
- S38B36 topp med hårdare fjädrar crmo retainers och 1mm större ventiler eller kanske inte behövs?
- Separataspjäll från S38B36/S38B38
- Eget byggt insug och grenrör
- Smidda kolvar och stakar? (Märke ej bestämt tips mottages)
- Stödgördel med ARP
- ARP till toppen
- Cooperring packning
- S38B36/S38B38 oljepump spelar de någon roll?
- Kolvkylnings munstycken
- Bra Turbo? (Märke/Modell ej bestämt tips mottages) Vill ha så tidig spool som möjligt och inte för mycket ketchup effekt
- Precision 66mm wg
- Bra Kylare och Intercooler? (Tips mottages)
- Maxxecu med avgastemp för varje cylinder, pwm styrning för pumpar, mototron tändspolar, flexfuel sensor
- Bra tändkablar? (Tips mottages)
- Koppling Sachs 765 eller Tilton 2/3 skivig? (Tips mottages)
- Original eller Race lager ? (Tips mottages)
- Nya kedjor, spännare, glidskenor osv
- Spridare? (Märke/cc tips mottages)
- Soppapump Weldon/Magnafuel? (Tips mottages)
Om man ska luta upp motorn lite måste man bygga om pickupen till oljepumpen? Vad ska man främst tänka på när man sätter en S38 topp på M30 block?
Vad tror ni om att sätta i foder, blir de hållbarare eller bara en onödig extra kostnad?
Har ni något att tillägga/synpunkter/tips så tar jag gärna emot de.