CP Kolvar M20
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
CP Kolvar M20
Hej!
Surfa runt lite i webbshoppen och kollade på CP kolvar till M20!
Jag undrar vad det är som skiljer mellan kolvar för 2,5 2,7 3,0 liter?
Går det att stoppa i kolvar som är gjorda för en 2,5 liters maskin i en som är strokad till 2,7 liter?
// Azzer!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Surfa runt lite i webbshoppen och kollade på CP kolvar till M20!
Jag undrar vad det är som skiljer mellan kolvar för 2,5 2,7 3,0 liter?
Går det att stoppa i kolvar som är gjorda för en 2,5 liters maskin i en som är strokad till 2,7 liter?
// Azzer!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: CP Kolvar M20
Undrar nästan samma. Vad skiljer 2.5 l kolvar mot 3.0 kolvar???
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CP Kolvar M20
Skulle gissa på större borr för ge 3lJockE28 wrote:Undrar nästan samma. Vad skiljer 2.5 l kolvar mot 3.0 kolvar???
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: CP Kolvar M20
Nja det är väl slaget som skiljer om vi nu inte snackar 87mm.
Det som skiljer är väl främst var kolvbulten sitter i detta fall?
Det som skiljer är väl främst var kolvbulten sitter i detta fall?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: CP Kolvar M20
Nisse Järnet wrote:Nja det är väl slaget som skiljer om vi nu inte snackar 87mm.
Det som skiljer är väl främst var kolvbulten sitter i detta fall?
ja, så borde det ju vara, men hur mycket?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CP Kolvar M20
Tror att 2.8 och 3.0 är samma iom stak länden plus att oljeringen är så nära kolvbulten på 2.8
Obs bara teori.
JockE28 du har väl grejer att testa med
Obs bara teori.
JockE28 du har väl grejer att testa med
T0ny 3skel1nen
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
Re: CP Kolvar M20
Det går inte
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CP Kolvar M20
Sålt m20 eller?
Efter lite mer spånande på saken så kan ju kjolen vara annorlunda
Efter lite mer spånande på saken så kan ju kjolen vara annorlunda
T0ny 3skel1nen
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
Re: CP Kolvar M20
t79sk8s wrote:Sålt m20 eller?
Efter lite mer spånande på saken så kan ju kjolen vara annorlunda
Jag håller på för fullt. Har kvar blocket komplett. Men åker inte det i helgen så säljs det i delar till en bunt folk som vill ha grejor
Nu blir det m50
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CP Kolvar M20
Det är helt olika komphöjd såklart. 84 i slag på 2,8 och 89,6 i slag på tre liters, den skillnaden/2 återfinns då alltså i komphöjd på kolven.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: CP Kolvar M20
Ok
synd annars hade det varit kul att tröttna på b28 veven (om man gör det)
synd annars hade det varit kul att tröttna på b28 veven (om man gör det)
T0ny 3skel1nen
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp
E30 323i -85
M20 6vxl turbo 715hp