OKANT wrote:Nu vill jag bara få en fungerande bil som håller för att piskas och då vill det till att klura ut vad som gått galet och lösa detta, vilket det jobbas på för fullt.
1+
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
OKANT wrote:Nu vill jag bara få en fungerande bil som håller för att piskas och då vill det till att klura ut vad som gått galet och lösa detta, vilket det jobbas på för fullt.
Hur menar du nu micke? Tål inte våra bilar att användas?m3micke wrote:På s54 om du gör jobbet ordentligt så behöver du inte effterdra !!
Vad vill säga om mappning så är ja 100% säker på att Ppf har sten koll!
Men en stressad motor blir varm varv effter varv fattar en idiot har inget med mappning o göra
Mvh micke
inga problem o få till va o körde på rudskogen alla med s54 hadde värme problem dock inte min bil fast ja kör med betydligt mer effekt 2,94 bar ladd pratta med ppf dom vet hur man får till det !!!!!!OKANT wrote:Hur menar du nu micke? Tål inte våra bilar att användas?m3micke wrote:På s54 om du gör jobbet ordentligt så behöver du inte effterdra !!
Vad vill säga om mappning så är ja 100% säker på att Ppf har sten koll!
Men en stressad motor blir varm varv effter varv fattar en idiot har inget med mappning o göra
Mvh micke
jo jag är helt säker på att Ppf får till det, kommer att bli bra i slutändan!m3micke wrote:inga problem o få till va o körde på rudskogen alla med s54 hadde värme problem dock inte min bil fast ja kör med betydligt mer effekt 2,94 bar ladd pratta med ppf dom vet hur man får till det !!!!!!OKANT wrote:Hur menar du nu micke? Tål inte våra bilar att användas?m3micke wrote:På s54 om du gör jobbet ordentligt så behöver du inte effterdra !!
Vad vill säga om mappning så är ja 100% säker på att Ppf har sten koll!
Men en stressad motor blir varm varv effter varv fattar en idiot har inget med mappning o göra
Mvh micke
Behöver inte dra mer än 179Avvah wrote:Vad har topplocksbultar med smälta kolvar att göra egentligen? Hade den inte varit efterdragen hade kompression läckt ut i kylsystemet. ARP bultar måste alltid efterdras, dom är inte som en sträckbult som har "förspänning" eller vad man ska kalla det. En ARP-bult är ju helt stum för att det inte ska röra sig och för att klara högre belastning.
2,94 bar. Grymt att det håller fast du inte efterdragit och åker med standardpackning. vad har du för effekt egentligen?
OM DU INTE VET SÅ UTALA DIG INTE !Avvah wrote:179 vadå? ARP bultarna till S54 ska inte dras mer än 150nm vad jag vet. Det är alltså max vad de tål jag tror inte man behöver dra så hårt egentligen beronde på vad man åker mellan block å topp. Riktigt fin effekt dock!
m3micke wrote:Behöver inte dra mer än 179Avvah wrote:Vad har topplocksbultar med smälta kolvar att göra egentligen? Hade den inte varit efterdragen hade kompression läckt ut i kylsystemet. ARP bultar måste alltid efterdras, dom är inte som en sträckbult som har "förspänning" eller vad man ska kalla det. En ARP-bult är ju helt stum för att det inte ska röra sig och för att klara högre belastning.
2,94 bar. Grymt att det håller fast du inte efterdragit och åker med standardpackning. vad har du för effekt egentligen?
Har ingen aning om effekt men den gav 1219 whp på 2.35 för en månad sen
Så det finns mycket
M535fredrik wrote:m3micke wrote:Behöver inte dra mer än 179Avvah wrote:Vad har topplocksbultar med smälta kolvar att göra egentligen? Hade den inte varit efterdragen hade kompression läckt ut i kylsystemet. ARP bultar måste alltid efterdras, dom är inte som en sträckbult som har "förspänning" eller vad man ska kalla det. En ARP-bult är ju helt stum för att det inte ska röra sig och för att klara högre belastning.
2,94 bar. Grymt att det håller fast du inte efterdragit och åker med standardpackning. vad har du för effekt egentligen?
Har ingen aning om effekt men den gav 1219 whp på 2.35 för en månad sen
Så det finns mycket
VAA??!!!, drar ni 179nm?? Det är med original MLS? Jag drog 90 foot pound (122nm) på mina L19 och copperring... Är det för dåligt?