E30 330TIC 957wnm/923whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by stensheim »

takk :) den går godt nå :D lader 1.4 bar på 95okt, men den er ganske seg med den store turboen :lol: , fordelen er vel at den er snill med drivline/motor. blir gøy og se hva jeg får med racefuel :D
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
TooNice
Posts: 123
Joined: 10 Dec 2009, 11:33
Location: Växjö
Contact:

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by TooNice »

Hur sent får du laddtryck ?
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by stensheim »

lader ca 0,4bar ved ca 3500 rpm og 1,25bar ved 6000rpm, er ikke justert fint enda, får for mye bensin men når den blir finjustert så regner jeg med at den blir litt bedre :)
goood lyd er det i alle fall nå 8)
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by stensheim »

den er vel klar for bremsing nå :) http://youtu.be/GeHcpNUQPDU

litt justering..

http://youtu.be/by_bpl3w0Mw
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
JockE28
Posts: 1043
Joined: 23 Sep 2010, 07:23
Location: Fakenberg

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by JockE28 »

stensheim wrote:den er vel klar for bremsing nå :) http://youtu.be/GeHcpNUQPDU

litt justering..

http://youtu.be/by_bpl3w0Mw

:D
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by _anders »

Bremsing på ppf? :)
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by stensheim »

Jeg har ikke bestilt meg time enda, blir vel i løpet av høsten.
Tror jeg skal til ppf :D har faktisk lyst til og kjøre den for egen maskin dit hehe. Kanskje jeg må ta toget hjem igjen :shock: , hva tror du andreas a?
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by stensheim »

var på biltreff i helga, måtte prøve børneringen en liten tur...


https://www.youtube.com/watch?v=sknFM2kdBf4" onclick="window.open(this.href);return false;
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
TooNice
Posts: 123
Joined: 10 Dec 2009, 11:33
Location: Växjö
Contact:

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by TooNice »

När blir det bänkning ? :)
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by stensheim »

det vet jeg ikke enda... da jeg leste på forumet ang forskjellige ic, "bar and plate" og "tube and fine" så bestemte jeg meg for og bytte ut min til tube and fine. ppf hadde ikke ny på lager men heldigvis så hadde andreas b en brukt liggende :D
den ble bedre for den ladder mere og får for mager blanding nå.
mangler bare og få i racefuel så er det bare og bestille time :D

den til venstre er tube and fine
Image

bar and plate

Image


tube and fine

Image


Image

Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
dre racing@
Posts: 726
Joined: 18 Sep 2008, 16:43
Location: Flisa, Norge

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by dre racing@ »

jeg sjønner ikke den teoretiske forskjellen på tube/fin vs bar/plate
ser jo veldig likt ut, kan ikke sjønne att dette kan ha noen effekt i det heletatt.
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by stensheim »

Det er jo forskjell på disse, er litt større kanaler og en del grovere innmat, jeg ser jo stor forskjell på ladetrykk og bedre respons og det er godt nok bevis for meg.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by Joachim »

Lambda 0,94 på 1,7 bar virker litt skummelt... Er ikke mye redd for stempla dine?
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by stensheim »

les mitt innlegg så ser du ;) prøvde den bare en liten tur, den fikk rett blanding før jeg skiftet ic så har justert litt på mappen nå.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by stensheim »

skal bremse bilen på tirsdag, gleder meg og se forskjellen, er ikke sikkert det blir så stor forskjell men jeg blir fornøyd bare jeg får over 800whp på rundt 2,3bar. nå skal den bremses med Q16 på tanken.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
TooNice
Posts: 123
Joined: 10 Dec 2009, 11:33
Location: Växjö
Contact:

Re: E30 330TIC 773whp/912wnm

Post by TooNice »

Grymt ! Hoppas på fina siffror.
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: E30 330TIC nybremset

Post by stensheim »

da har jeg vært i benken hos tuningsenteret dieselpower igjen :) bilen fungerer meget bra nå, eneste jeg skal gjøre i vinter er og montere elektrisk vannpumpe da den originale ikke klarer og sirkulere nok,(merkelig at bmw fabrikken i 1986 ikke tok høyde for at den skal kunne yte rundt 950hk :roll: :lol: ) måtte holde motoren på 2000rpm etter hvert drag for at den ikke skulle koke.

1,7bar med 95okt



Image


2,4bar med Q16 racefuel



Image

en liten snutt i fra bremsingen.

https://www.youtube.com/watch?v=b8jatm1 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by stensheim on 21 Oct 2014, 21:33, edited 1 time in total.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Post Reply