Jodå, här kommer massor med info - får ju vara lite action ju!
Ok, kollar man på en helt vanlig E30 325i så verkar det sitta en BMC med 22.20/17.46 mm kolvar
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=25" onclick="window.open(this.href);return false;
Och gissningsvis (lite baserat på bilden ovan från min gamla 325ik) så är den primära 22.20 kopplat fram och sekundära 17.46 kopplat bak.
Och du har kopplat iallafall likadant, dvs primära till fram och sekundära till bak.
Om nu ditt nya 540 BMC har 25.4 som primär och 20.64 som sekundär så borde det ju inte bli för stora skillnader.
Areakvoten mellan den stora och lilla kolven i en BMC är ungefär lika.
Kvoten för 325i är 1.62 (22.2^2 / 17.46^2) och kvoten för 540i är 1.51 (25.4^2 / 20.64^2).
Så kopplar du rätt så skalar du bara upp kolvareorna inne i BMC och bibehåller deras inbördes förhållande någorlunda korrekt.
Men alltså, räknade inte på detta innan ni kopplade in!?! Tittade ni inte ens på vilka bromsrör som var kopplade till vad på brake master cylinder?
Det som behövs är svar på följande:
1) Innan bytet, hade du en BMC med storlekarna 22.2 mm och 17.46 mm?
2) Innan bytet, vilken krets (fram/bak) var kopplat till vilket uttag på BMC (22.2/17.46)?
3) Efter bytet, har du en BMC med storlerkarna 25.4 mm och 20.64 mm?
4) Efter bytet, vilken krets (fram/bak) är kopplat till vilket uttag på BMC (25.4/20.64)?