Japmax wrote:Den där akermanvinkeln, vad bestämmer vilken den ska va?
Normalt blir skärningspunkten för linjerna mitti bakaxeln.
Då funkar fickparkering och sånnt..
Eller bakom bakaxeln. (men inte framför)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Japmax wrote:Sitter och funderar på det här med styrningen..
Hur gör man för att framhjulen ska spåra rätt vid sväng? sköts det automatiskt med rätt akermanvinkel lr spelar det in beroende på vart man sätter växeln i bilens längsled?
Original med snäcka så rör sig ju styrstagen i bilens längsled ca 5cm vid sväng, och det borde ju spela in på hjulens parallellitet i högsta grad.
Japmax wrote:Sitter och funderar på det här med styrningen..
Hur gör man för att framhjulen ska spåra rätt vid sväng? sköts det automatiskt med rätt akermanvinkel lr spelar det in beroende på vart man sätter växeln i bilens längsled?
Original med snäcka så rör sig ju styrstagen längsled ca 5cm vid sväng, och det borde ju spela in på hjulens parallellitet i högsta grad.