Peter´s SFRO E36 Turbo
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Sv: Peter´s E36 Turbo SFRO ! Klartecken :)
Härlig bild, Peter 

I live my life a quarter mile at a time
Re: Peter´s E36 Turbo SFRO ! Klartecken :)
Gillar inte ögonlocken, men annars är ju bilen en fullpottare!! 

Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Alltid stör dom någonCasy wrote:Gillar inte ögonlocken, men annars är ju bilen en fullpottare!!

Det ska dit ett par orginal lysen har bara inte fått tummen ur

Krokiga plaststumpar gör sig inte på en bil i så gott skick.
sa sur-bullen
sa sur-bullen
Jajajaja det kommer det kommer Ola-ConnyBullen! wrote:Krokiga plaststumpar gör sig inte på en bil i så gott skick.
sa sur-bullen

En besiktning till sen så är det klart förhoppningsvis 

Blir att ringa Carspec och boka tid snart

Blir att ringa Carspec och boka tid snart

Re: Sv: Peter´s E36 Turbo SFRO ! Klartecken :)
Det närmar sig
Håller tummarna, Peter 

I live my life a quarter mile at a time
Det är nära nu... 

Kul! Vad tror du alla besiktningar och intyg och dylikt landar på i slutändan?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Besiktning SFRO 4500kr-TLM- wrote:Kul! Vad tror du alla besiktningar och intyg och dylikt landar på i slutändan?
Bullerprov SFRO 1500kr
Besiktning på Carspec 1500-2000 kr tror jag
Alla intyg och papper har inte kostat 1 kr !
Kul att det är nära, kanske till och med klart?TreLingon wrote:Det är nära nu...

Jag håller tummarna för att det går smidigt för dig.
Edit: nedanstående ska tas med en nypa salt då det verkar ha blivit div prishöjningar som inte uppdaterats på sidan..-TLM- wrote:Kul! Vad tror du alla besiktningar och intyg och dylikt landar på i slutändan?
Saxat från http://www.sfro.com/index.php/kostnader-sfro-bil" onclick="window.open(this.href);return false;
"Information om SFROS´s avgifter. Alla avgifter är inklusive moms (25%).
Amatör- och ombyggt fordon bil: Avgiften är för bygg- och slutbesiktning. Försäkring ingår under all provkörning av SFRO personal. 4500:-.
Amatör- och ombyggt fordon MC: Avgiften är för bygg- och slutbesiktning. Försäkring ingår under all provkörning av SFRO personal. 3000:-.
Intyg för ändrat fordon (bil): Detta är en sk liten besiktning, inget återbesök. Se info ombyggnad för mer information. 2250:-
Bullerprov: Görs på importerade-, ombyggda-, och amatörbyggda fordon.
Avgifter: Amatör- och ombyggda fordon 1250:-. Importfordon 2000:-
Alla avgifter är inklusive moms."
Sen tillkommer ju SBP's eller någon liknandes kostnader.
När jag regbes min bil för 3år sen så var dessa:
Regbes tidigare godkänt fordon 940:-
Vägning 300:-
Ombyggt fordon 550:-
Kontrollbes gjorde jag samtidigt 350:-
"Happiness is a Hot VW"
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Hoppas du får klartäcken nu [THUMBS UP SIGN], hur var sfro snubben. Skall ha en jag med men vill inte ha nån dryg
Var bara tillmötesgående..Leon83 wrote:Hoppas du får klartäcken nu [THUMBS UP SIGN], hur var sfro snubben. Skall ha en jag med men vill inte ha nån dryg
Käfta absolut inte emot ett beslut då kan det bli problem utan föreslå ett annat alternativ så ni båda blir nöjda..
Och försöker du dölja något är det lönlöst, dom är duktiga och väldigt kunniga.. Och inspekterar allt !
Jag har haft 3st besiktningsgubbar på min bil... Och ingen var omöjlig utan väldigt smidiga !
Är du trevlig är dom trevliga tebx

Tänkte på en sak, hur kan de t.ex. Se skillnad på en PT58 turbo och en PT62, och skillnad i spridarstorlek då det inte alltid finns märkning på sakerna... Vet ju att du fick tillsägelse att dina spridare var för stora..
Turbo ser dom ingen skillnad på. Och inte spridarna heller-TLM- wrote:Tänkte på en sak, hur kan de t.ex. Se skillnad på en PT58 turbo och en PT62, och skillnad i spridarstorlek då det inte alltid finns märkning på sakerna... Vet ju att du fick tillsägelse att dina spridare var för stora..
Utan dom vill se vart man köpt den, dvs kvittot på grejjerna om dom är osäkra... Och där står ju allt.
Men dom har ju skjutmått och mäter skiten om dom är osäkra med dina uppgifter.
Så du får ju chansa om du vill, men upptäcker dom det så kan jag lova att du får problem.....
Och dyrt blire
Peter´s E36 Turbo SFRO ! Klartecken :)
Ähh! Man kan hu alltid minnas fel på några mm hit eller dit!
Är smånyfiken fast jag inte har några planer på att regga något eget på ett par år, men man vet aldrig!

Är smånyfiken fast jag inte har några planer på att regga något eget på ett par år, men man vet aldrig!
Du gör som du vill-TLM- wrote:Ähh! Man kan hu alltid minnas fel på några mm hit eller dit!![]()