håller mederikjakan wrote:Klistra denna tråd, trött på att leta efter den :p
Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Ska du inte klistra den motsvarande M20 tråden också i så fall
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Du ska få kurvan från bilsport e36:an också:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
M50B30 med smidda kolvar å stakar, 10,0 komp,
M50b25 topp med enkelvanos och cat cams mycket portad topp
Precision 76/75mm billet, Laddtryck 2,6 bar, E85, 4" dp, 3,5" avgassystem 1 dämpare
Link styrsystem.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Hade varit skoj och sett en kurva där man börjar på 2500rpm, du har inte det Jerry?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
m50b30 med pt6262 1,5bar i ladd
Märkte efter bromsningen att jag skjutit loss en vacumanslutning så lite tidigare spool hade vi nog haft om det var tätt, men jag kan säga att det behövs inte.. sjuuukt go maskin
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Blev sugen att byta kammar tills iår för bättre register och körbarhet, blev z27 vanoskam och z2 avgaskam. Bättre register och 70 whp extra på lika laddtryck som förra året (2 bar) För min del så vart jag jätte nöjd och tycker det var värt att byta, karaktären på motorn känns helt annorlunda mot förut!
BMW 525 Touring E34 | M50B28 vanos 1063whp 1300wnm
-
- Posts: 6
- Joined: 22 Jun 2014, 19:19
- Location: kristianstad
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
M50b28 Iv insug på avgas och standard med aktiv vanos på insug.masterpower turbo. Standard innehåll med arp och cooperring. 506whp 682 wNm på 1.5 bar. OBS denna bild visar 1.9 bar och turbon är bottnad.
Sent from my iPhone using Tapatalk
David Henningsson
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
nu tycker jag att det är dags att lägga upp denBmwandreas wrote:Du ska få kurvan från bilsport e36:an också:)
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Mar 2014, 22:12
- Location: Östersund
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Vad kör du med för turbo?david83turbo wrote:
M50b28 Iv insug på avgas och standard med aktiv vanos på insug.masterpower turbo. Standard innehåll med arp och cooperring. 506whp 682 wNm på 1.5 bar. OBS denna bild visar 1.9 bar och turbon är bottnad.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mitt nummer: 076-7770242
-
- Posts: 6
- Joined: 22 Jun 2014, 19:19
- Location: kristianstad
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Det är en masterpower. Modell som en precision 5858. 0.84 avgashuset.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
David Henningsson
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Min M50 3L i E34
Org topp, dobble innsugskammer
Cp kolvar 8,5 cr
2.8 veiv
1200cc spridare
PT 6768 billet
maxxecu
E85
3,5 dp , 3tum resten med 2 dempare
Org topp, dobble innsugskammer
Cp kolvar 8,5 cr
2.8 veiv
1200cc spridare
PT 6768 billet
maxxecu
E85
3,5 dp , 3tum resten med 2 dempare
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Tjenare gubbar (och eventuellt gummor) !
Jag jobbar mycket nu för tiden, så jag har inte tid att uppdatera med nya grafer tyvärr...
Det kommer väl en tid någon gång framöver när jag har mer tid. Då uppdaterar jag igen.
Jag jobbar mycket nu för tiden, så jag har inte tid att uppdatera med nya grafer tyvärr...
Det kommer väl en tid någon gång framöver när jag har mer tid. Då uppdaterar jag igen.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
-
- Posts: 2
- Joined: 01 Sep 2014, 21:52
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Har en m50b25, med wiseco stempler, hprofil råder, ikke vanos topp og 2x innsugskammer 8,5:1
98bensin
PT5866
Hvordan stilla kammane til tidlig ladetrykk typ 3500-4300rpm full boost! Noen tips ?
450-600whp
Noen som vet noe ?
98bensin
PT5866
Hvordan stilla kammane til tidlig ladetrykk typ 3500-4300rpm full boost! Noen tips ?
450-600whp
Noen som vet noe ?
Re: Dynojämförelse på M50-M54 motorer
Tänkte bidra med vårat bygge!
Vilken motor: M50b28
Vilken volym: 2.8L (9:1 i komp)
Vilka kammar: Dubbla insugskammar 1.3 mm isär
Portad topp? Nej, Bara renoverad och mirafrästa ventilsäten
Vilken turbo (A/R avgashus, glid eller kullager, twinport): Precision 6266, A/R .84, glid, twinport
Laddtryck: 1.7 bar (mottrycket satte stop för mer)
Bränsle: E85
Hur stort avgassystem, DP: 3.5" hela vägen en dämpare.
588 whp 752 Nm @1.7 bar
Vilken motor: M50b28
Vilken volym: 2.8L (9:1 i komp)
Vilka kammar: Dubbla insugskammar 1.3 mm isär
Portad topp? Nej, Bara renoverad och mirafrästa ventilsäten
Vilken turbo (A/R avgashus, glid eller kullager, twinport): Precision 6266, A/R .84, glid, twinport
Laddtryck: 1.7 bar (mottrycket satte stop för mer)
Bränsle: E85
Hur stort avgassystem, DP: 3.5" hela vägen en dämpare.
588 whp 752 Nm @1.7 bar