2.65 lamelldiff på 525 turbo med zf?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
2.65 lamelldiff på 525 turbo med zf?
Går den diffen att använda till min eller blir det alldeles för segdraget? har 3,93 nu och det är på tok för mkt!
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Re: 2.65 lamelldiff på 525 turbo med zf?
Danneeandersson wrote:Går den diffen att använda till min eller blir det alldeles för segdraget? har 3,93 nu och det är på tok för mkt!
Jag kör med 2,65 bakaxel och zf på min 525 turbo. Funkar klockrent tycker jag. Bilen känns inte speciellt segdragen innan laddtrycket kommer.
Man får dock en hög topphstighet runt 330 km/h vid 7500 med 18" fälgar som jag har enligt autopowers lathud.
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
Re: 2.65 lamelldiff på 525 turbo med zf?
"bästa" utväxlingen om jag får säga det. blir som att åka 6-petad på standardbakaxel.
Re: 2.65 lamelldiff på 525 turbo med zf?
Har kört 2.64 och ZF i några år. Tycker det är kanonbra I alla fall när man har lite pulver Testade att köra sugmotor nån gång för ett par år sen med samma setup, den var lite trött på 5an kan man säga.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: 2.65 lamelldiff på 525 turbo med zf?
Åker e30 och 188 hus, hade precis tänkt att göra det ingreppet då jag böt från org getrag 260 till ZF TDS.
Hade en klump från E34 TDS och hade tänkt flytta över min lamelldiff till det huset, sagt och gjort bultade jag bara över kronhjulet som ja gjort några gånger tidigare men de va nånting som va knas!
Kronhjulet sitter ju inte på samma ställe, skiljer ca 6mm och kan tänka mig att det är pga det stora pinjongdrevet (17 kugg om ja minns rätt).
Så min fråga är, hur har ni gjort? Hittat en lamelldiffad? Fräst av kronhjulet och chimsat in det?
Ja åker 3,25 idag och bilen är hysterisk på alla växlar!
Skulle även klara mig kanske med 3.07 eller 2.92 tror ja de va. Varvar 7500rpm. Men finns dom utväxlingarna med E30/E28 huset?
Hade en klump från E34 TDS och hade tänkt flytta över min lamelldiff till det huset, sagt och gjort bultade jag bara över kronhjulet som ja gjort några gånger tidigare men de va nånting som va knas!
Kronhjulet sitter ju inte på samma ställe, skiljer ca 6mm och kan tänka mig att det är pga det stora pinjongdrevet (17 kugg om ja minns rätt).
Så min fråga är, hur har ni gjort? Hittat en lamelldiffad? Fräst av kronhjulet och chimsat in det?
Ja åker 3,25 idag och bilen är hysterisk på alla växlar!
Skulle även klara mig kanske med 3.07 eller 2.92 tror ja de va. Varvar 7500rpm. Men finns dom utväxlingarna med E30/E28 huset?
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
Re: 2.65 lamelldiff på 525 turbo med zf?
Jag har en 2,65 med lamell till salu. Pm vid intresse.
Re: 2.65 lamelldiff på 525 turbo med zf?
Yes d skiljer, vill minnas att 3,15 är lägsta utväxlingen med "ditt" lamellpaket.. sen ser 2,93 - 2,65 annorlunda ut.. men jag vet ej om man kan fräsa ner kronhjulet? 2,93 finns men väldigt ovanliga, minns inte vilken modell. jag fixade en 2,65 med lamell från e34 tds, lite knepiga å hitta ibland men enklaste sättet skulle jag tro..bmw_pelle wrote:Åker e30 och 188 hus, hade precis tänkt att göra det ingreppet då jag böt från org getrag 260 till ZF TDS.
Hade en klump från E34 TDS och hade tänkt flytta över min lamelldiff till det huset, sagt och gjort bultade jag bara över kronhjulet som ja gjort några gånger tidigare men de va nånting som va knas!
Kronhjulet sitter ju inte på samma ställe, skiljer ca 6mm och kan tänka mig att det är pga det stora pinjongdrevet (17 kugg om ja minns rätt).
Så min fråga är, hur har ni gjort? Hittat en lamelldiffad? Fräst av kronhjulet och chimsat in det?
Ja åker 3,25 idag och bilen är hysterisk på alla växlar!
Skulle även klara mig kanske med 3.07 eller 2.92 tror ja de va. Varvar 7500rpm. Men finns dom utväxlingarna med E30/E28 huset?
Btw, 2,65 utväxlingen å zf är så jävla kuung! man tröttnar ju som sagt fort när den blir så hysterisk. Bästa uppgraderingen jag gjort på bilen å byta till den, riktigt nice å ligga å jassa på skitlånga växlar!
hoppas d löser sig.
/R
Robin Eriksson
072 5521232
073-0482551
2009-2011 M20b27= 419whp 580wnm
2012-2013 M50B25= 480whp 667wnm
2014 M50B25= 566whp 750wnm
072 5521232
073-0482551
2009-2011 M20b27= 419whp 580wnm
2012-2013 M50B25= 480whp 667wnm
2014 M50B25= 566whp 750wnm