Wifi skillade individer se hit!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Wifi skillade individer se hit!
Låter som om jag får gå in när jag ska surfa helt enkelt
Det kan väll inte vara omöjligt att få låna hem nån polarens bärbara en kväll och konfigurera extendern?Bullen! wrote:Låter som om jag får gå in när jag ska surfa helt enkelt
Låter som bästa alternativet tycker jag.
David Levin
0736807188
Örebro
e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
0736807188
Örebro
e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
Nä det går säkert att ordna. Men måste man göra om det om man stängt av modemet eller att det blivit strömlöst etc? För då blir det ju lite meckigt var gång.
Hur skall man förklara så ett IT-geni som Bullen förstår? Dagens utmaning!
1) Du surfar på internet idag. Dvs i någon form, på en I-pad eller i telefon kan du läsa internetsidor?
2) Om "Ja" åk och köp en extender din snåle jä...
3) Koppla in extendern där du vill att den skall sitta så du tror/gissar du kan nå både den och din vanliga router trådlöst.
4) I paketet med extendern kommer det finnas en lapp/manual som berättar ett specifikt IP-nummer till extendern.
5) I din browser på plattan/telefonen loggar du in på detta IP-numret.
6) OM utvecklaren varit duktig så ligger där ett till 100% självförklarande program (<100% för dig då kanske ) som ber dig fylla i namnet på det nätverk den skall förstärka, tex. KanelbullenHemma och dess password.
7) Detta gör man 1 GÅNG och vid strömavbrott funkar extendern precis så som din telefon och andra router, dvs upp och lirar igen då läget är normalt.
Brasklappen är om extendern kräver kabel för konfigurering, men det går att kolla innan köp.
Överkurs: - Jag är mutbar om du inte klarar det själv. Kanske tom billigt bara för att kunna mobba dig om dina IT-kunskaper Är i K-stad på Söndag...
1) Du surfar på internet idag. Dvs i någon form, på en I-pad eller i telefon kan du läsa internetsidor?
2) Om "Ja" åk och köp en extender din snåle jä...
3) Koppla in extendern där du vill att den skall sitta så du tror/gissar du kan nå både den och din vanliga router trådlöst.
4) I paketet med extendern kommer det finnas en lapp/manual som berättar ett specifikt IP-nummer till extendern.
5) I din browser på plattan/telefonen loggar du in på detta IP-numret.
6) OM utvecklaren varit duktig så ligger där ett till 100% självförklarande program (<100% för dig då kanske ) som ber dig fylla i namnet på det nätverk den skall förstärka, tex. KanelbullenHemma och dess password.
7) Detta gör man 1 GÅNG och vid strömavbrott funkar extendern precis så som din telefon och andra router, dvs upp och lirar igen då läget är normalt.
Brasklappen är om extendern kräver kabel för konfigurering, men det går att kolla innan köp.
Överkurs: - Jag är mutbar om du inte klarar det själv. Kanske tom billigt bara för att kunna mobba dig om dina IT-kunskaper Är i K-stad på Söndag...
e36 LyxTurk -> Återuppbyggnad.
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
På söndag är för tidigt för det tar tio dagar innan nya leverantören lagt om trådarna i skåpet.
Men med din förklaring så lär jag fixa det. Framförallt så ville jag ha tydliga instruktioner på vilken pryl jag ska handla bara.
För om Apple inte tillverkat prylen så finns det oftast en massa korkat meck som måste göras.
Men med din förklaring så lär jag fixa det. Framförallt så ville jag ha tydliga instruktioner på vilken pryl jag ska handla bara.
För om Apple inte tillverkat prylen så finns det oftast en massa korkat meck som måste göras.
Å i vissa fall är det omvänt, dvs om Apple har gjort prylen så är det ologiskt meck för att vanligtvis enkla funktioner ska funka.Bullen! wrote: För om Apple inte tillverkat prylen så finns det oftast en massa korkat meck som måste göras.
Bra tråd Bullen!
Står själv inför liknande inköp. Men har alldeles för dåliga grundkunskaper för att konfigurera en sån pjäs..
"Happiness is a Hot VW"
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Kan tipsa om INSSID från metageek. Kan lätt laddas ner till en laptop, gå sedan runt och mät styrkan och ändra ev kanal för wifit om du har för många från andra enheter eller grannar på varandra.. Kan göra mycket för avståndet att ställa in de man har lite bättre...
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
Har inga grannar så nära så deras wifi når.