Wifi skillade individer se hit!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Räckvidden på mitt modem är inte riktigt vad jag önskar (bredband via telejacket). Hur gör man enklast för att få bra täckning i hela huset (och gärna på uteplatsen också)
det finns en massa att söka på google men jag går vilse där. så om någon har haft samma problem och köpt en grunka som blev skitbra så Speak up!
Kram.
det finns en massa att söka på google men jag går vilse där. så om någon har haft samma problem och köpt en grunka som blev skitbra så Speak up!
Kram.
Re: Wifi skillade individer se hit!
http://www.induohome.com/telefoni-fax-v ... rkare.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit : Sån där köpte min morbror för att få Wifi på uteplatsen där det tidigare snudd på var omöjligt att få kontakt med wifi via telefon eller laptop, Sen satte han upp den där på ett bra ställe sen fick man full styrka och gick skitbra att surfa och streama.
Sen finns det naturligtvis ett gäng andra produkter som är både dyrare och bättre. Men just DEN använde min morbror.
Edit : Sån där köpte min morbror för att få Wifi på uteplatsen där det tidigare snudd på var omöjligt att få kontakt med wifi via telefon eller laptop, Sen satte han upp den där på ett bra ställe sen fick man full styrka och gick skitbra att surfa och streama.
Sen finns det naturligtvis ett gäng andra produkter som är både dyrare och bättre. Men just DEN använde min morbror.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Måste man dra sladd från modemet till den prylen så känns det inte aktuellt.
Finns det inte bara nån som förstärker vidare den trådlösa signalen?
Finns det inte bara nån som förstärker vidare den trådlösa signalen?
Sån här kör jag, kräver bara en strömkabel
Om den e skitbra vet jag inte,men den gör sitt jobb, har den till min dreambox i sovrummet som inte har wifi
http://www.dustinhome.se/product/501044 ... mp=con_con" onclick="window.open(this.href);return false;
Om den e skitbra vet jag inte,men den gör sitt jobb, har den till min dreambox i sovrummet som inte har wifi
http://www.dustinhome.se/product/501044 ... mp=con_con" onclick="window.open(this.href);return false;
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
230 volt---> on-knappen. Och sen så funkar allt?
Man får trycka på den där knappen vafan den nu heter så man parar ihop den med ord router, sen e de bara att åka
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
låter som en pryl för mig.
den där dreamboxen? måste man va hacker för att ha en sån eller hur gör man?
den där dreamboxen? måste man va hacker för att ha en sån eller hur gör man?
Jag e datadyslektiker så jag låter administratören sköta ev service å underhåll ( han kan logga in på boxen)
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Jag har också den diagnosen.
Funkar det bra med en sån? Eller det är en massa klödd och strul var och varannan gång man öst upp chipsen och satt sig till rätta?
Funkar det bra med en sån? Eller det är en massa klödd och strul var och varannan gång man öst upp chipsen och satt sig till rätta?
Du får pm ist
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
-
Den grejen Hansa länkade först behöver du också bara bara koppla in i eluttaget så funkar den.
E61 535D m-sport touring
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
alpinabiturbo wrote:Den grejen Hansa länkade först behöver du också bara bara koppla in i eluttaget så funkar den.
Tyckte det stod nåt om ethernet kabel
En "Range Extender" är smidigast till det du behöver. Behöver inte dra några extra sladdar. Utan bara koppla in extendern i en väggkontakt. Ta en dator/smartphone och ansluta till extendern via wifi, Ansluta extendern till din router, sen är det klart.
Ett exempel: http://kb.netgear.se/app/answers/detail ... xtender%3F" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.inet.se/kategori/663/range-extender" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett exempel: http://kb.netgear.se/app/answers/detail ... xtender%3F" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.inet.se/kategori/663/range-extender" onclick="window.open(this.href);return false;
Det är en sak man gör en gång? Så extensern inte måste "hittas" var gång man kommer hem till nätverket?
Japp ska bara vara en gång du behöver ställa in allt. Beror väl lite på vilken modell. Men säg alla över 500kr så bör det bara vara en gång.
Nu såg jag att man måste ha en dator för att konfigurera det. Det är inte aktuellt då jag slutat med dator sedan länge. Borde väl räcka att slå i en sån i vägguttaget och trycka på en on-knapp så känner den av att det finns wifi signal och förstärker den?
Jag vill utöka mitt wifi bara. Sen trycka på wifi symbolen på min iphone och åka.
Har apple nån grej för då brukar det funka?
Jag vill utöka mitt wifi bara. Sen trycka på wifi symbolen på min iphone och åka.
Har apple nån grej för då brukar det funka?
Självklart måste den konfigureras. Hur skall den annars veta vilket wifi-nätverk den skall förstärka? Tror inte du är intresserad av att hjälpa grannen ...
Ev funkar det att konfigurera från din telefon. Testa om du måste köra via kabel eller om den klarar konfigureras via trådlöst. Enkel övning då det endast handlar om att logga in på ett specifikt ip och låsa det mot ditt personliga nätverk.
För övrigt, enligt den erfarenheten jag har från de olika bolag jag jobbat i, klassas de radiokretsar som sitter i grunkorna beroende på uteffekt.
Tar man Bluetooth så hittar man klass 1-4 tex. I fjol hjälpte jag till i ett företag som tog fram det som blev dåvarande världens bästa räckvidd för en Klass-1 Bluetooth-modul. Vi nådde 1000m+ vid fri sikt en bit upp från marken. Fullt lagligt att sätta in i tex BT-routers eller "Range Extenders".
Så innan ni köper radioprylar nästa gång, skall ni veta att innehållet kan skilja jättemycket. Efter att ha letat runt en hel del, lyckades jag hitta en bra wifi-router när jag bodde i Kina. Full klass-2 på insidan och en räckvidd på ca 200m utanför ytterväggen den stod vid. Kostade en hel del mer (ca 2000:-) men jag slapp mycket klödd och svordomar.
Ev funkar det att konfigurera från din telefon. Testa om du måste köra via kabel eller om den klarar konfigureras via trådlöst. Enkel övning då det endast handlar om att logga in på ett specifikt ip och låsa det mot ditt personliga nätverk.
För övrigt, enligt den erfarenheten jag har från de olika bolag jag jobbat i, klassas de radiokretsar som sitter i grunkorna beroende på uteffekt.
Tar man Bluetooth så hittar man klass 1-4 tex. I fjol hjälpte jag till i ett företag som tog fram det som blev dåvarande världens bästa räckvidd för en Klass-1 Bluetooth-modul. Vi nådde 1000m+ vid fri sikt en bit upp från marken. Fullt lagligt att sätta in i tex BT-routers eller "Range Extenders".
Så innan ni köper radioprylar nästa gång, skall ni veta att innehållet kan skilja jättemycket. Efter att ha letat runt en hel del, lyckades jag hitta en bra wifi-router när jag bodde i Kina. Full klass-2 på insidan och en räckvidd på ca 200m utanför ytterväggen den stod vid. Kostade en hel del mer (ca 2000:-) men jag slapp mycket klödd och svordomar.
e36 LyxTurk -> Återuppbyggnad.
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn