BMW E30 DRAG - "BSR - Bra Snyt Racing"
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Det blir mer gatbil är drag bil i vilket fall. Hur man än vrider och vänder på det.
Ang. bakvagnen så står det stilla har jobbat 06-18 helva veckan och lär börja om igen under helgen.
Men jag åkte av vägen med brukisen på väg från jobbet, ca: 150meter innan jag störtade av ned mot ett dike men fastnade med kulan på en väg trumma.
Framdäcken var kvar på vägen, försökte ju rädda det som räddas gick. Åkte iaf hela kurvan på sladd, med halva bilen i diket..
Loeb fick där efter hjälp av en snäll bandtraktor chaffis som var på väg hem med pickup.
Imorgon måste jag se över dikes horan, med tanke på att jag MÅSTE ha en brukis.
Mvh
Ang. bakvagnen så står det stilla har jobbat 06-18 helva veckan och lär börja om igen under helgen.
Men jag åkte av vägen med brukisen på väg från jobbet, ca: 150meter innan jag störtade av ned mot ett dike men fastnade med kulan på en väg trumma.
Framdäcken var kvar på vägen, försökte ju rädda det som räddas gick. Åkte iaf hela kurvan på sladd, med halva bilen i diket..
Loeb fick där efter hjälp av en snäll bandtraktor chaffis som var på väg hem med pickup.
Imorgon måste jag se över dikes horan, med tanke på att jag MÅSTE ha en brukis.
Mvh
Det är en Golf 2:a , Mephis.
Det ända som pajjade tror jag var en handbroms vajern, har lite annat små fix. Duttade en sten på väg till grävarn igår också och nöp ihop avgasystemet.
Ja, massa skit som ska göras i vilket fall. Är ändå nöjd att jag räddade bilen från att total dö, framhjulen på vägen, jävlar ska bygga klart BMW'n och börja köra Rally
Det ända som pajjade tror jag var en handbroms vajern, har lite annat små fix. Duttade en sten på väg till grävarn igår också och nöp ihop avgasystemet.
Ja, massa skit som ska göras i vilket fall. Är ändå nöjd att jag räddade bilen från att total dö, framhjulen på vägen, jävlar ska bygga klart BMW'n och börja köra Rally
nää fan, har du dödat gåffen :S du räddade inte lika snyggt som då vi var ute å vålda me den? du måste ju skaffa en bakhjulsdriven bil, felhjulsdrift är aldrig bra
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Alltså, alla räddningar hitils har ju bara varit. "Du har panik gör något med ratten".
Ja, bög bil bög hjulsdrift. Detta var mer en Rally räddning, helt sjukt jag trodde att jag skulle klara mig upp igen.
Hade jag inte fast iofs hade jag inte fasntat på vägtrumman hade jag nog legat i bäcken och softat ännu, hah =)
Ja, bög bil bög hjulsdrift. Detta var mer en Rally räddning, helt sjukt jag trodde att jag skulle klara mig upp igen.
Hade jag inte fast iofs hade jag inte fasntat på vägtrumman hade jag nog legat i bäcken och softat ännu, hah =)
Jaha, däcken verkar inte vilja få platts!
Så idag beslöt jag och bror oss för att kapa lös hela jvla bak skärmen. Vi kommer vara bilplåtslagare då detta är klart, C stolpen är även det löskapad.
Måste flytta ut den lite för att behålla lite former, hmm detta ska bli spännande.
Kikat på AVO's coilovers, måste ha en som är 285mm ihopfjädrad MAX, mer går det inte. Centrum centrum alltså.
Själva AVO dämparen som max blir 280mm är dock 430mm lång sjukt lång.
Vilket rappel.
Så idag beslöt jag och bror oss för att kapa lös hela jvla bak skärmen. Vi kommer vara bilplåtslagare då detta är klart, C stolpen är även det löskapad.
Måste flytta ut den lite för att behålla lite former, hmm detta ska bli spännande.
Kikat på AVO's coilovers, måste ha en som är 285mm ihopfjädrad MAX, mer går det inte. Centrum centrum alltså.
Själva AVO dämparen som max blir 280mm är dock 430mm lång sjukt lång.
Vilket rappel.
Det blir inte M3, jag håller med det är det snyggaste men idag känns M3 för mycket Limmet helt enkelt.
Verkar snart hittar man ju inte en E30 turbo utan breddare, därför pysslar vi på som vi göra. Lite kul att inte se ut som alla andra, min bil hade blivit en Helge kopia om jag kört M3 breddare.
Ecke är min bästa kompis och chefsmekaniker, min bror är Micke 6 år yngre än mig men duktig nog för att vara med dom coola grabbarna
Stolarna är här, såg kanon ut. Var ju fortfarande förpackade
Verkar snart hittar man ju inte en E30 turbo utan breddare, därför pysslar vi på som vi göra. Lite kul att inte se ut som alla andra, min bil hade blivit en Helge kopia om jag kört M3 breddare.
Ecke är min bästa kompis och chefsmekaniker, min bror är Micke 6 år yngre än mig men duktig nog för att vara med dom coola grabbarna
Stolarna är här, såg kanon ut. Var ju fortfarande förpackade
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten
Förutom att jag har slipspån i ögat som jag måste åka och borra ut imorgon eller då jag har tid är allt fint. Jag och bror har jobbat på bra. Vi saknar dock Ecke lite, vet inte vart han håller hus?
Nåväl, vi skrotade att bara knäcka ut skärmen alá Avesa style, gav inte tillräckligt med platts.
Vad gör man? Jo man kapar lös hela jävla skärmen och flyttar ut den lite, samt c-stolpen.
Bror pysslar på med alla plåt snuttar som skulle in.
Svetsa kan han också, bra för då kunde jag hålla på med high tech slipning.
Det börjar ta sig, lär gå hit lite spackel, inte tvär lätt att få det rakt bara med plåtbitarna, men men.
Just bakom dörren, ser bra ut framifrån.
Upp ifrån, ser precis ut som vi ville ha det, men vi fick pyssla rätt mycket innan vi fick till en hyffsad böjj på skärmen, C-stolpen lär vi jobba med imrogon. Går nog åt en timme eller två där.
Men nu går däcken fria hela vägen upp, kanske lite beroende på hjulinställning också. Vi hade ju tänkt beställa kortare dämpare och göra om genomslags gummit, TUR vi var tjuriga i morse och pysslade vidare.
Det var allt för idag.
Mvh Peppe & Micke.
Nåväl, vi skrotade att bara knäcka ut skärmen alá Avesa style, gav inte tillräckligt med platts.
Vad gör man? Jo man kapar lös hela jävla skärmen och flyttar ut den lite, samt c-stolpen.
Bror pysslar på med alla plåt snuttar som skulle in.
Svetsa kan han också, bra för då kunde jag hålla på med high tech slipning.
Det börjar ta sig, lär gå hit lite spackel, inte tvär lätt att få det rakt bara med plåtbitarna, men men.
Just bakom dörren, ser bra ut framifrån.
Upp ifrån, ser precis ut som vi ville ha det, men vi fick pyssla rätt mycket innan vi fick till en hyffsad böjj på skärmen, C-stolpen lär vi jobba med imrogon. Går nog åt en timme eller två där.
Men nu går däcken fria hela vägen upp, kanske lite beroende på hjulinställning också. Vi hade ju tänkt beställa kortare dämpare och göra om genomslags gummit, TUR vi var tjuriga i morse och pysslade vidare.
Det var allt för idag.
Mvh Peppe & Micke.
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
Synthetic: Kul att du upskattar lite plåtarbete, det gör v i med
robert: Precis, för att vara ensam om något bör man bli bil inovatör och skapa en helt egen. Att göra någon sådan där grotesk breddning går inte. Känns fel för mig. På en banbil skulle det funka men inte på en gatbil / dragbil. Blir fel då
KKR-Rille: Ja, det är bara att apa efter, vågar inte gissa hur stora däck man rymmer med orginal spårvid O_o
Overcharged: Ja, den blir nog lagomt diskret och bilen behåller iaf lite av sina former
robert: Precis, för att vara ensam om något bör man bli bil inovatör och skapa en helt egen. Att göra någon sådan där grotesk breddning går inte. Känns fel för mig. På en banbil skulle det funka men inte på en gatbil / dragbil. Blir fel då
KKR-Rille: Ja, det är bara att apa efter, vågar inte gissa hur stora däck man rymmer med orginal spårvid O_o
Overcharged: Ja, den blir nog lagomt diskret och bilen behåller iaf lite av sina former
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten