Sandén M3 e36 turbo! 680whp/860nm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Sandén M3 e36 turbo!
va gör du nu för tiden.. varför hör du aldrig av dig
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: Sandén M3 e36 turbo!
Nån som har koll på om man får plats med adapter t3 - t4 där nere när man kör spa grenrör? Sugen på lite större snurra men svårt att hitta t3 turbos som klara lite pulver, iaf begagnade. ..
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Re: Sandén M3 e36 turbo!
Jag ska köra med 6766 t3 ar82 som klarar fint med pulver och sitter bolt on på min med sparörSandén wrote:Nån som har koll på om man får plats med adapter t3 - t4 där nere när man kör spa grenrör? Sugen på lite större snurra men svårt att hitta t3 turbos som klara lite pulver, iaf begagnade. ..
6766 lär du nog inte hitta beggad. Blir nog svårt
Re: Sandén M3 e36 turbo!
Jag köpte nyss en 6766 t3 beggad, dem finns
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Sandén M3 e36 turbo!
Du hade bara tur din jäkelerikjakan wrote:Jag köpte nyss en 6766 t3 beggad, dem finns
Re: Sandén M3 e36 turbo!
Nån som testat CompTurbo med keramiska kullager som är utan oljekylning? Vore ju perfekt med turbon långt ner
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Re: Sandén M3 e36 turbo!
tror du att de rymms en pt 7275 nermonterad med ett spa grenrör? du som vet hur de är med plats tänkte jag på min m3a så har tidigare ägare gått lös med stor släggan på balken så den går innåt runt 3-4cm så de rymms större turbo, jag har även tänkt luta upp motorn de som går utan allt för mycket besvär.
Re: Sandén M3 e36 turbo!
Det känns som det blir trångt men säkert genomförbart! Finns det spa grenrör med t4? Mitt är t3 o verkar svårt o hitta t3 turbos som klarar mkt pulver. Har letat länge nu så lutar åt att köpa nytt.
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Re: Sandén M3 e36 turbo!
SPA finns även med T4 fläns.Sandén wrote:Det känns som det blir trångt men säkert genomförbart! Finns det spa grenrör med t4? Mitt är t3 o verkar svårt o hitta t3 turbos som klarar mkt pulver. Har letat länge nu så lutar åt att köpa nytt.
Men om jag var du så skulle jag själv borra/gänga T4 bultdelning, och porta upp hålet mot en T4 fläns.
Det är samma grenrör som används till både T3 och T4, bara delningen och storleken på hålet som skiljer.
Dagens ekonomi tips...
Mvh Hannes
Re: Sandén M3 e36 turbo!
Helt klart hett tips! Ska kika på den möjligheten! Då kan man hänga dit en 71mm precision med lite våld kanskeTjuuuren wrote:SPA finns även med T4 fläns.Sandén wrote:Det känns som det blir trångt men säkert genomförbart! Finns det spa grenrör med t4? Mitt är t3 o verkar svårt o hitta t3 turbos som klarar mkt pulver. Har letat länge nu så lutar åt att köpa nytt.
Men om jag var du så skulle jag själv borra/gänga T4 bultdelning, och porta upp hålet mot en T4 fläns.
Det är samma grenrör som används till både T3 och T4, bara delningen och storleken på hålet som skiljer.
Dagens ekonomi tips...
Mvh Hannes
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Re: Sandén M3 e36 turbo!
Jag har just nu ett rf grenrör hemmagjort för nermonterad t4 och de är ju lättare att vinkla om flänsen motför att svetsa i gjutgods. Men spa ser så original ut då man öppnar huven! Vet ni hur spa är flödes/effektmässigt motför ett ordentligt hemmagjort i 42mm?
Re: Sandén M3 e36 turbo!
Helrätt stuk på bil blir spännande att se i sommar sen
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
Re: Sandén M3 e36 turbo!
TIMGTR wrote:Helrätt stuk på bil blir spännande att se i sommar sen
Ja ska bli skoj med lite fler bmw turbos här i sommar! Varit lite dåligt med potenta såna senaste åren! Era verka bli grymma
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Re: Sv: Sandén M3 e36 turbo!
Hoppas det det har vart riktigt dåligt med bmw turbos här i JKPG trakterna så vi får hoppas på ändring på det nu 2014Sandén wrote: Ja ska bli skoj med lite fler bmw turbos här i sommar! Varit lite dåligt med potenta såna senaste åren! Era verka bli grymma
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
Re: Sandén M3 e36 turbo!
Hur bör kammarna ställas när man kör med låst vanos? Org kammar och vill ha så tidigt register som möjligt pga org fjädrar osv i toppen.
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Re: Sandén M3 e36 turbo!
Rev bort grenrör och turbo igår samt satte upp bakvagnen igen!
Tyvärr va turbon totalt glapp! Gick skjuta allt ihop fram o tillbaka som om hela lagerdelen va lös! Den skulle va nyrenoverad men det enda de verkar bytt är inducern som ser ny ut.
Vem renoverar bw aggregat eller bullseye power som min är?
Tyvärr va turbon totalt glapp! Gick skjuta allt ihop fram o tillbaka som om hela lagerdelen va lös! Den skulle va nyrenoverad men det enda de verkar bytt är inducern som ser ny ut.
Vem renoverar bw aggregat eller bullseye power som min är?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Re: Sandén M3 e36 turbo!
Turbon visade sig vara helt totalt slut! Ev renoveras den med ny core och rubbet samt uppgraderas till 360 lager samt 66mm inducer istället för 62 så blir en bullseye power s366.
Dock är kostnaden ungefär samma som en precision snurra så är i valet o kvalet lite. Blir ju en helt ny turbo med coatat hus osv och den kanske håller bättre än en PT?
Dock är kostnaden ungefär samma som en precision snurra så är i valet o kvalet lite. Blir ju en helt ny turbo med coatat hus osv och den kanske håller bättre än en PT?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance