Kommer väl mestadels ha en projekttråd för egen del men även för tips, ideer och kanske underhålla någon med detta spartanska bygge!?

Bilen då (köptes på annons från detta forum) BMW E28 528 manuell i grunden som någon börjat bygga turbo-busbil av, rostlagad, "turbobula" i skärm, sänkningsats fjädrar/dämpare, bromsar typ nya, luisi sportratt typ 10"

Till en början har jag mest inventerat vad jag har/saknar för att kunna besiktiga bilen och beställt en del delar såsom baklyktor, framlyktor, sidoblinkers samt instrumenthus men har även hunnit svegat tillbaka en del plåt i fronten för att montera framlyktor samt kylare rostlagat det sista som var kvar i golvet samt slängt ner m30b30 motorn med tillhörande kabelhärva och där är jag idag!
Motor: m30b30 orörd från 730 E32
Växellåda: 260?! 5vxl manuell
Svänghjul: m30 enkelmasse
Koppling: m30 original
Spridare: nån typ av äldre m3/5 spridare ca 250cc @ 3-3,5 bar
Snik Turboplanerna jag har efter bilens besiktigats till våren:
*Turbo i lämplig storlek men för ca 300-350hk
*Bygga svanhals grenrör av original
*Troligen extern wg
*Ic fått tag på 2st gratis så får se vilken som passar bäst
*Tryckrör, troligen nån färdig rör sats
BTR, en progresiv typ 1:1,2 som är ställbar blir väl iaf till en början "styrsystem"

Fuelcell om billig hittas då original tank ändå ser bedrövlig ut..
Sen så satt det även i en m102 alltså BMW E23 745 turbomotor men bara blocket, då kolvar och topp verkar vara från m30b28 motor, dock satt det 535 styrbox och m5 spridare på insuget till detta så en riktig bastard till motor men det roliga med det blocket är ju att det har oljeretur, och att oljefilterhållaren har uttag för oljekylare (fick med oljekylare) samt oljetilförsel för turbo så förhoppningsvis kan man använda något därifrån iaf!

BBS Style 5 split 17" innhandlades av samma person i samband med E28 köpet.
Lite bilder då!
Här hämtas den hem!

Bilen med bbs fälgarna ståendes brevid

Lyxiga inredningen

m30b30 i!

Fått hem lite bra att ha saker

Provmontering av front, lyktor plast mm idag! inte världens största garage..

Sådär då, blir en del text och bilder, kommer säkert komma ändringar allt eftersom men detta är början iaf och hoppas det roar någon iaf