Håller på för fulla muggar med bilen, just nu att efterspänna toppen. Men jag kom inte ner med någon hylsa mellan kamaxlarna och vagorna
Matte viste du några hylsor på biltema man kunde använda? va där inne här om dagen och kollade men hitta inga. vilka är det man skulle använda ?
Haha har rivit av kamaxlarna men kom ändå inte åt med min hemma svarvade hylsa
och de hade ju sögit så in i helvete å få slita av vaggorna för de här
Om du har plockat kamaxlarna så är det ju bara att lyfta själva bryggorna så kommer du åt med vilken vanlig hylsa som? Jag har plockar alltid kammarna när jag skruvar. Iofs så river jag alltid min haha
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Någon som har en rör bit som är 56mm ytter och 44mm inner. Det är till svarv ämne jag ska ha för å bygga en egen v-bandsklämma. Så de gör inget om den är större i yttern dvs 56 och uppåt. Samt gör de inget om den är mindre i innern dvs 44 och under.
Så där ja här har hänt en hel del med bilen nu. De där hämska orginal avgaset me en adapter för down pipe e kastat åt helvete sen pissat på och ett nytt fint 3" system är monterat. Ny e85 älskande soppa pump monterad och en hel massa annat. Bilder finns men ja har inte lyckats ladda upp dom än men S
så att en liten gat mappning börjar de bli läge för
Här hänt en del. Bytt koppling och svänghjul till
*Om svarvat M20 svänghjul
*sachs 618 tryckplatta
*6-puckad sinter med fjädrat centrum
*M20 startmotor (från en 320 -87 så stora m20 starten)
Va lite klabb att få dit startmotorn men efter att ha filat ner fästet till kontakten för orginal lambdan så gick de precis att få dit
*3" avgasystem hemma svetsat med Biltemas böjar en liten dämpare och en Race kat
*Grenröret ombygt till singel entry från twin entry.
*Bygt dit extern 50mm wastegate me screempipe
*Bygde en specialare mellan wastegaten och grenröret. Röret till WGn tog emot rambalken på bilen så där sitter hemma bygda v-bands klämmor.
*El fläckt är monterad och ska bara kopplas in för att styras via sprutet
* kylfläkt inkopplad och styrs av VEMSet trig: 80grader
* varvmätare inkopplad vi sprutet. Bus enkelt faktiskt
* full tankad med E85
* mappning inbokad med Cerveca. Torsdag är det dax
Till alla er som har sett koppar topppackningen till M50 motorer på KL Racing: KÖP DEN FÖR F-N INTE!!! 0.2kg i ladd sen rasade den. Hade hållt mycke bättre med en orginal packning
Ja nu e de väl ändå dax att uppdatera lite här med ett gäng bilder
Kopplingsbytet:Orginal kopplingen på dessa håller inte för mycke mer än orginal, Ett klasiskt koncept är att använda svänghjul från M20 motorn som man får svarva ner på baksidan (in mot motorn) sen en Sach 618 tryckplatta med sinterlamell.
jag körde fjädrad lamell och 6-puckad, räknade på att de bör hålla för ca 500Nm
Svarvar ner bakkanten på M20 svänghjulet
618 Tryckplatta, Nersvarvat M20 svänghjul, och en fjädrad 6-puckad sinter
Har tyvär inte mycke bilder på när jag monterade allt, Problemen ja stötte på var att när du byter till M20 svänghjul är det lättaste att byta till M20 startmotor (startkranserna är olika), där va nått fäste på motoblocket, tror de va en gjuten kant med skruvfäste för en hållare till orginal lambdasonds kontakt, den fick ja slipa ner annars fick ja inte dit startmotorn ioch med att den är större än orginal
Vi prövade oss på att mappa bilen med koppar packningen, detta kändes välidigt onödig iåme att så fort där kom laddtryck så small den...
Nå ja skit i de, nu har ja testat å lärt mig av misstaget. in på PPF fort som F-n och beställde en coopering-packning... kan ju tycka att än så länge så var den väl värd sina 3 lusen tappar
detta är 1ans cylinder, hittade några konstiga prickar på kolven, ser ut som spikningar, kanske ? dom var inte där sist jag rev av toppen i var fall
samma konstiga prickar på toppen, också 1ans cylinder
Nåväl vi smälde ihop alting, spände dit toppen och backa ut den.
Vist är de fint när älsklingarna kommer överens och leker tillsammans
Här kommer in bild i efterhand
Bestämde mig för att snickra ihop en vacum station med lite skit ja hade i garaget. De ska väl inte va så svårt, eller ?
de gick som de gick, sen ringde ja en polare som e lite vassare på de här. Frågade om han kunde svarva och gänga hylsor med Npt 1/8" gänga. de blev att han svetsa hela stationen till mig... lite snyggare än min
Siter å smider framtidsplaner för fullt, funderar rätt skarpt på dubbla insugskammar.
Sen köra omslipad kam på insug
Har kollat lite med EnEm. Dom kunde slipa om en orginal kam så man får ca 1mm högre lyft för en rätt shyst peng
Är det någon som har erfarenhet om att köra omslipade kammar?
Du fick väl knappt kört något 2013? Inte bättre du smäller ihop den original och kör o svinar med 400hk innan du utvecklar vidare?
Ang. märkena på topp och kolv är det säkerligen så att du fått ner något skit i cylindern, typ en svetsloppa. Jämför du märkena på resp delar ser du att de är matchande!
Jip: ja de har du rätt i. Men ja forskar lite på för å nackdelar :p
Ippe: ahh de ser nästan så ut ju :p hehe de är vällindat :p få försöka dölja mina jätte "fin" svetsar :p hehe