Ytterligare en Audi s2!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ytterligare en Audi s2!
Eftersom alla skall åka snabba audisar på gatan nu, så kunde jag inte hålla mig heller.
Köpte på mig ett projekt som var lagom mycket gjort med.
Så i år får bmwn stå i garaget så jag kan testa på 4wd ordentligt
Här är lite som är gjort med den.
Motor:
- Eget grenrör
- Bullseye s366 Billet
- Bullseye Wastegate 60mm
- H-profil stakar
- Orginal kolvar
- Nya lager
- ARP Toppbultar
- 7A kammar
- 50 mm dumpventil
- urputsad topp
- Supertech ventiler
- Supertech ventilfjädrar
- Omvänt insug "SPARKY"
- Moddat orginal spjällhus
- 3" Tryckrör
- setrab Oljekylare 13 rader.
- Ny vattenkylare i plåt, lilla kylaren är borttagen.
- Egensvetsad Catchtank till vevhusventilation
Bränsle(E85):
- Orginalpump i tank
- 4 Liters catchtank
- 3 st Bosch 044
- Nuke svart trippelkors
- Nuke Filter
- 1680cc spridare
- Nuke - Cp-Service Fuelrail
- Aeromotive (kopia) Bränsletrycksregulator
- Alla ledningar i halvtum (Teflon) förutom mellan stora tanken och catchtanken, där det är 10mm Teflon. Alla ledningar är från Hydroscand.
Drivlina:
- stel 6 puck med sachs 707 tryckplatta
- Fixit-axlar bak med stora splines
- Ytterknutar bak med stora splines
- Större nav
- Urfrästa spindelhus
Växellåda:
- S4 5 växlad
- Special Växellänkage
- Shortshift
Avgas:
- 2 tum Wastegate rör
- 3 tum Downpipe
- 3 tum med 1 ljuddämpare
- 4,5" dieselkrök längst bak
Styrsystem:
- Nira i3+
- Motstånd till spridarna
- EGT
- 5 Bars Map-sensor
Tändning:
- Separata VAG spolar
- Powerflexbussningar i länkarmar och krängningshämmare
- Polyuretan motorfästen och bakdiff
- stumma växellådsfästen (special)
- Aluminiumbussningar till bryggorna
- Allt blästrat och målat i GULD.
- BBS Challange 18" (kopior) fälgar med 225/40/18 däck
- 4st 15" M/T ET Drag 8" breda
- Orginal bromsar, med Tar-ox belägg
Just nu står den såhär då förra ägaren skulle börja bygga bur.
Har börjat dra om lite kablar och plocka bort det som inte skall användas.
Fick även hem ett par stolar och bälten så man sitter klokt.
Nu är det bara buren som saknas för att börja bygga.
Och så står den för stunden.
Finns massa småsaker som även skall fixas till under tiden.
Köpte på mig ett projekt som var lagom mycket gjort med.
Så i år får bmwn stå i garaget så jag kan testa på 4wd ordentligt
Här är lite som är gjort med den.
Motor:
- Eget grenrör
- Bullseye s366 Billet
- Bullseye Wastegate 60mm
- H-profil stakar
- Orginal kolvar
- Nya lager
- ARP Toppbultar
- 7A kammar
- 50 mm dumpventil
- urputsad topp
- Supertech ventiler
- Supertech ventilfjädrar
- Omvänt insug "SPARKY"
- Moddat orginal spjällhus
- 3" Tryckrör
- setrab Oljekylare 13 rader.
- Ny vattenkylare i plåt, lilla kylaren är borttagen.
- Egensvetsad Catchtank till vevhusventilation
Bränsle(E85):
- Orginalpump i tank
- 4 Liters catchtank
- 3 st Bosch 044
- Nuke svart trippelkors
- Nuke Filter
- 1680cc spridare
- Nuke - Cp-Service Fuelrail
- Aeromotive (kopia) Bränsletrycksregulator
- Alla ledningar i halvtum (Teflon) förutom mellan stora tanken och catchtanken, där det är 10mm Teflon. Alla ledningar är från Hydroscand.
Drivlina:
- stel 6 puck med sachs 707 tryckplatta
- Fixit-axlar bak med stora splines
- Ytterknutar bak med stora splines
- Större nav
- Urfrästa spindelhus
Växellåda:
- S4 5 växlad
- Special Växellänkage
- Shortshift
Avgas:
- 2 tum Wastegate rör
- 3 tum Downpipe
- 3 tum med 1 ljuddämpare
- 4,5" dieselkrök längst bak
Styrsystem:
- Nira i3+
- Motstånd till spridarna
- EGT
- 5 Bars Map-sensor
Tändning:
- Separata VAG spolar
- Powerflexbussningar i länkarmar och krängningshämmare
- Polyuretan motorfästen och bakdiff
- stumma växellådsfästen (special)
- Aluminiumbussningar till bryggorna
- Allt blästrat och målat i GULD.
- BBS Challange 18" (kopior) fälgar med 225/40/18 däck
- 4st 15" M/T ET Drag 8" breda
- Orginal bromsar, med Tar-ox belägg
Just nu står den såhär då förra ägaren skulle börja bygga bur.
Har börjat dra om lite kablar och plocka bort det som inte skall användas.
Fick även hem ett par stolar och bälten så man sitter klokt.
Nu är det bara buren som saknas för att börja bygga.
Och så står den för stunden.
Finns massa småsaker som även skall fixas till under tiden.
Re: Sv: Ytterligare en Audi s2!
Detta ska följas
Angående buren, ska du ha halv eller fullbur?
Angående buren, ska du ha halv eller fullbur?
I live my life a quarter mile at a time
Re: Ytterligare en Audi s2!
Har kollat på finess dragracing bur.
Det lutar åt en sån! Orkar inte ha rör precis överallt
Det lutar åt en sån! Orkar inte ha rör precis överallt
Re: Ytterligare en Audi s2!
Åker du original bromsar fram?
Mvh Robin
Mvh Robin
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Re: Ytterligare en Audi s2!
Har inte ens provkört bilen
Men det är orginal bromsar! Är dom bara att kasta eller?
Mvh
Men det är orginal bromsar! Är dom bara att kasta eller?
Mvh
Re: Ytterligare en Audi s2!
Ja, är typ ingen ide att försöka köra med dom tyvärr.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ytterligare en Audi s2!
De är nog som Wiell säger, men jag var mer nyfiken på om du hade större bromsar o vad för storlek isf.motec wrote:Har inte ens provkört bilen
Men det är orginal bromsar! Är dom bara att kasta eller?
Mvh
Jag har problemet att jag vete fan vad jag ska köpa för storlek på slicks. Tror inte jag får på mindre än 16" fälg. Men finns typ inga slicks o köpa i 16"..
Mvh Robin
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Re: Ytterligare en Audi s2!
Beror ju på lite vad du tänkt. Bara rakt fram kan det funka.
Men få inte för dig att börja svänga. Eller ja bromsar du inte innan du ska svänga så funkar det ju.
Men få inte för dig att börja svänga. Eller ja bromsar du inte innan du ska svänga så funkar det ju.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ytterligare en Audi s2!
Nej precis. Är slicks som blir problemet. Får testa som det är i sommar
Annars finns det ju hoosier dragradial i 16"
Men rena slicks vet jag inte?
Hehe ja tanken är väl att bara åka lite gata och mestadels rakt fram.
Så det får duga i sommar
Mvh Joel
Annars finns det ju hoosier dragradial i 16"
Men rena slicks vet jag inte?
Hehe ja tanken är väl att bara åka lite gata och mestadels rakt fram.
Så det får duga i sommar
Mvh Joel
Re: Ytterligare en Audi s2!
Lyfte ur motorn igår kväll för kontroll av lager osv då den är helt nyrenoverad utav tidigare ägare, men inte uppstartad.
Allt såg bra ut.
Vad är det för moment på arp vevbultar samt arp till svänghjul?
Allt såg bra ut.
Vad är det för moment på arp vevbultar samt arp till svänghjul?
Re: Ytterligare en Audi s2!
Hur är dragradial i jämförelse mot ex MT ET DRAG alt ET STREET? Nåt du känner till Joel?motec wrote:Nej precis. Är slicks som blir problemet. Får testa som det är i sommar
Annars finns det ju hoosier dragradial i 16"
Men rena slicks vet jag inte?
Hehe ja tanken är väl att bara åka lite gata och mestadels rakt fram.
Så det får duga i sommar
Mvh Joel
Mvh Robin
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Re: Ytterligare en Audi s2!
Ni audikillar får väl in max 24.5 höga slick?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ytterligare en Audi s2!
Jag testade med m/t ET street radial på e30in förra sommaren.
Och det var faktiskt förvånansvärt bra grepp i dom.
Sprängde en m5 knut när jag fick i 3an så ett par nya hoosier radial i varje hörn greppar nog fint!
Mvh
Och det var faktiskt förvånansvärt bra grepp i dom.
Sprängde en m5 knut när jag fick i 3an så ett par nya hoosier radial i varje hörn greppar nog fint!
Mvh
Re: Ytterligare en Audi s2!
Pimplaren wrote:Ni audikillar får väl in max 24.5 höga slick?
4 st ja
/Robin
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Re: Ytterligare en Audi s2!
Precis. Och det blir 49" på varje sida!
Har skruvat ihop maskinen igen efter en liten kontroll av lager osv.
Allt var nytt, precis som det skulle vara.
Någon som har en bra idé på hur man kan köra upp oljetryck innan man lyfter i maskinen?
Mvh Joel
Har skruvat ihop maskinen igen efter en liten kontroll av lager osv.
Allt var nytt, precis som det skulle vara.
Någon som har en bra idé på hur man kan köra upp oljetryck innan man lyfter i maskinen?
Mvh Joel
Re: Ytterligare en Audi s2!
Ibland kan du få Oljetryck om du bara kör på starten.
Jag satte i startmotorn och kopplade in den och körde
Jag satte i startmotorn och kopplade in den och körde