Skick på kolv :)

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Skick på kolv :)

Post by Nisse Järnet »

Moker wrote:Snälla nisse, gör de :) vore trevligt om du kunde göra de i tråden!

Tack!
Inte världens bästa bild men inga repor, ingen blow-by, inga spikmärken. Dom hade nog gått närmre 2000mil när jag tänker efter, som lägst 480whp och som mest 675whp.

Image
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Lindberg_
Posts: 73
Joined: 17 Oct 2012, 17:47
Location: Holmsund/Umeå

Re: Skick på kolv :)

Post by Lindberg_ »

Helt ärligt vad äre för fel på folk man blir ju förbannad att folk inte kan ha lite vett! Hålla på och lura folk... Nä hörde du , de skjuts för lite ;)
E30 m20b27 turbo
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Re: Skick på kolv :)

Post by Ripper »

Men herregud asså.... Lätt att vara efterklok men du skulle bett om bilder innan köp och skriftligt(mail/pm) haft ner kluddat att om dem inte ser ut som på bilderna så vill du häva köpet!

Hoppas verkligen han löser detta till dig!

Jag sålde 2 pumpar nyligen o hade nästan ångest för dem hade lite repor i plasten haha :mrgreen:
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Moker
Posts: 901
Joined: 22 Nov 2005, 16:29
Location: Stockholm

Re: Skick på kolv :)

Post by Moker »

Ripper wrote:Men herregud asså.... Lätt att vara efterklok men du skulle bett om bilder innan köp och skriftligt(mail/pm) haft ner kluddat att om dem inte ser ut som på bilderna så vill du häva köpet!

Hoppas verkligen han löser detta till dig!

Jag sålde 2 pumpar nyligen o hade nästan ångest för dem hade lite repor i plasten haha :mrgreen:
Ripper jag vet, lätt att vara efterklok, tycker det inte borde vara några problem att häva köpet. Han vägrar dock, så det känns som om han är medveten om skicket! Fick en bild på alla kolvar från avstånd, är ju smidda kolvar så de blänker, såg bra ut och de va i bra skick enligt honom.. Dessutom så tycker han att spikmärken och grova repor är normalt och inget problem :(
Gustaf1987
Posts: 37
Joined: 07 Apr 2013, 12:04

Re: Skick på kolv :)

Post by Gustaf1987 »

Enda rätta är att häng ut folk som det värkar i detta fall lurar folk.

Jävla pack offentlig hängning är något man borde ta upp från forntiden... :twisted:

Hoppas det löser sig iaf.
Bor i Linköping

Tel: 0760243229

Söker nån rolig busbil.
User avatar
rockker
Posts: 568
Joined: 12 Aug 2007, 17:42
Location: Hallstahammar

Re: Skick på kolv :)

Post by rockker »

De där kolvarna ser tyvärr helt sopslut ut! Mina smidda kolvar i min m20 innan jag byggde 2,8 liters så hade dem gått över 1000 mil.. de var som i nyskick fortfarande!

Bara kräva pengarna tillbaka för de där går inte att använda om de är så repiga som du beskriver.
Ditt block skulle troligtvis också till slut bli skrot.
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;

Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar

"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."

070-4180940
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Re: Skick på kolv :)

Post by Ripper »

Hoppas killen tar sitt förnuft tillfånga annars häng ut han!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
User avatar
HellMek
Posts: 426
Joined: 28 Oct 2012, 22:40
Location: Ängelholm/Malmö
Contact:

Re: Skick på kolv :)

Post by HellMek »

Moker wrote:
HellMek wrote:Inget nyskick, men dom funkar säkert att köra med.
Så du skulle sälja dessa smidda JE kolvar som rullat 300 mil med skicket bra till köparen ? :)
Det skrev jag inte.
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
Pacman
Posts: 217
Joined: 10 Apr 2011, 21:10

Re: Skick på kolv :)

Post by Pacman »

Säger som Hellmek. Till en Gatebil-motor som ska hålla en helg med massor av våld så hade de säkert funkat, men de är inte i nyskick och har de bara rullat 300mil så borde de vara det.
Nåt har ju hänt och spikmärkena berättar ju en berättelse. Dålig mappning. Spikning ökar tempen i kolven så den sväller. Skuff-märkena nere på skirten kommer av att kolven blivit överhettad och fått för tajt spel.
Det är annars normalt med skuffmärken på kolvar som gått 15-20.000 mil pga slitage men aldrig så långt upp så de når oljeringen, för då är kolvarna helt slut!
Post Reply