Moker wrote:Snälla nisse, gör de vore trevligt om du kunde göra de i tråden!
Tack!
Inte världens bästa bild men inga repor, ingen blow-by, inga spikmärken. Dom hade nog gått närmre 2000mil när jag tänker efter, som lägst 480whp och som mest 675whp.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Men herregud asså.... Lätt att vara efterklok men du skulle bett om bilder innan köp och skriftligt(mail/pm) haft ner kluddat att om dem inte ser ut som på bilderna så vill du häva köpet!
Hoppas verkligen han löser detta till dig!
Jag sålde 2 pumpar nyligen o hade nästan ångest för dem hade lite repor i plasten haha
Ripper wrote:Men herregud asså.... Lätt att vara efterklok men du skulle bett om bilder innan köp och skriftligt(mail/pm) haft ner kluddat att om dem inte ser ut som på bilderna så vill du häva köpet!
Hoppas verkligen han löser detta till dig!
Jag sålde 2 pumpar nyligen o hade nästan ångest för dem hade lite repor i plasten haha
Ripper jag vet, lätt att vara efterklok, tycker det inte borde vara några problem att häva köpet. Han vägrar dock, så det känns som om han är medveten om skicket! Fick en bild på alla kolvar från avstånd, är ju smidda kolvar så de blänker, såg bra ut och de va i bra skick enligt honom.. Dessutom så tycker han att spikmärken och grova repor är normalt och inget problem
De där kolvarna ser tyvärr helt sopslut ut! Mina smidda kolvar i min m20 innan jag byggde 2,8 liters så hade dem gått över 1000 mil.. de var som i nyskick fortfarande!
Bara kräva pengarna tillbaka för de där går inte att använda om de är så repiga som du beskriver.
Ditt block skulle troligtvis också till slut bli skrot.
Säger som Hellmek. Till en Gatebil-motor som ska hålla en helg med massor av våld så hade de säkert funkat, men de är inte i nyskick och har de bara rullat 300mil så borde de vara det.
Nåt har ju hänt och spikmärkena berättar ju en berättelse. Dålig mappning. Spikning ökar tempen i kolven så den sväller. Skuff-märkena nere på skirten kommer av att kolven blivit överhettad och fått för tajt spel.
Det är annars normalt med skuffmärken på kolvar som gått 15-20.000 mil pga slitage men aldrig så långt upp så de når oljeringen, för då är kolvarna helt slut!