Haha, man kanske har llite annorlunda prioriteringar ibland men Nej men vi rullade bort bilen till polarens jobb och då är det ju smidigt o panga i buren där istället för o va på mitt jobb. och deras fabrik drar igång på måndag igen så då ska man helst vara klar:)
buren är klart sen i söndags. har stått i garaget nu en stund men ikväll svetsar vi igen lite fix o trix saker för att sedan köras till blästring o lackering .bilen kommer vara borta ca 2 veckor så då har jag lite tid med maskinen så länge!
Jaha, Håller på o byter fjädertorn i nuläget,Så på måndag åker bilen iväg mot blästringen.
Då är det ju dax för lite motor.
Och receptet lyder
M62b44
Coopering
12.9 toppbult.
H-profil stakar
nya vevlager o kolvringar,ventiltätnignar, planat o indianslipade ventiler.
lucas 1200cc spridare
e85 såklart
m60 ventilfjädrar (dubbla) och kanske m60 insugningskammar har inte bestämmt mig. vet inte om det funkar så bra ännu.
60mm wg.räcker väll med en wg? ska ha ca 1-1,3 i laddtryck
Kullagrad kina kopia .74 turbo 68 kompressor ar 0.98 avgas
4" dp sen 3" efter 150cm.
2" tryckrör fram till Ic och därefter 3" till spjäll
60mm dump.
Vems
Ingen vanosstyrning
60mm grenrör
dw200 intank och sen 2 044 från catchtank nuke filter 8mm matning och 8 retur. std bmw mått borde räcka?
fuelrailen ? tror ni standrad railen räcker till eller ska man köpa nuke rail?
Standard btr eller eftermarknads?
iallafall så borde motorn hålla riktigt bra för 600hk.det är nog vad turbon klarar av ändå.
tidigt ladd är iallfall trevligt.
eller vad tror ni? nått annat att göra iordning samtidigt?
Är det inte bättre o sätta wg röret direkt i kollektorn istället? sitter o tittar på det där. och det blir "rörigt" att ta från andra banken o skarva på. smidigare o göra nytt istället? för då funkar det ju
Behövs värmepaketet tror ni ?
Hur mycket hjälper det att kyla ner motorn ?
Blir det jävligt immigt utan paket?
Finns ju dom små "race" värmepaketen som är väldigt små.
Loordan wrote:Behövs värmepaketet tror ni ?
Hur mycket hjälper det att kyla ner motorn ?
Blir det jävligt immigt utan paket?
Finns ju dom små "race" värmepaketen som är väldigt små.
Jag körde utan på vintern i vintras utan problem.
Å nu i sommar har jag haft 2st 8" fläktar som jag endast kört igång för att ventilera ur röken..... Ej kört dem när de regnat.
Jaha, Det blir iallafall AN10 soppa. matning och retur.
Och såköper jag ett "race värmepaket" så jag kan få lite varmluft, Jag har tänkt att ha armerad spriralslang som går genom kupeutrymmet, från bagage till motor, Det skall inte vara problems. så länge man inte har en råtta i bilen som gnager.och på matning och retur slangen då så sätter jag t kors precis innan kupe, och drar slangarna till kupevärmaren där.så den saken är ju biff kan jag tänka mig!
Loordan wrote:Jaha, Det blir iallafall AN10 soppa. matning och retur.
Och såköper jag ett "race värmepaket" så jag kan få lite varmluft, Jag har tänkt att ha armerad spriralslang som går genom kupeutrymmet, från bagage till motor, Det skall inte vara problems. så länge man inte har en råtta i bilen som gnager.och på matning och retur slangen då så sätter jag t kors precis innan kupe, och drar slangarna till kupevärmaren där.så den saken är ju biff kan jag tänka mig!
¨
an10 soppa är ju aningen overkill, där kan du ju spara in om du känner för de
Nice! Förresten var jag lite trött. An10 blir på oljeslangarna. An8 hade jag tänkt innan. Men nukkan jag ju använda mig av dom fina org rören som går under bilen!
Jaha, Motorn är demonterad. Efter lite jävelskap med vanosenheterna som sitter på kamaxel så flöt det på.
Måste åka in till bmw o beställa lite glidskenor osv för monteringen sen. Stora kedjan och oljepumpskedjan var hel slut. annars är loppen kanon fina. så det var bra!