Ännu en Audi S2... 9.4 243 km/h Bottendel tillsalu!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Ännu en Audi S2... 9.4 243 km/h Bottendel tillsalu!
Bottendel 2,2 liter 3B
JE kolvar ÖD med HD bultar.
Verdi stakar.
Gördel med 12.9
Skvalpplåt i tråget.
Ombyggd vevhusvent.
Toppdeckat allt balanserats viktat och kollade lagerspel.
Annat grenrör samt insug.
Dump 50 mm
Tial WG.
Stumt svänghjul 707 tryckplatta och 240 mm 4 puck.
Audi spolar.
V.E.M.S Motorstyrning.
Val av turbo är under utredning.
S4 låda.
Toppen.
Portat och renoverad av Uppsala Motorslip.
Värre ventilfjädrar samt crmo reteiners.
Lättare lyftare.
Bränsle.
E85.
1 DW301 som matar catchtanken.
2 044 pumpar fram.
2400 cc spridare.
Aeromotive regulator samt soppafilter.
Nuke blackline fuelrail.
AN 8 ledningar.
Chassie.
Bilstein dämpare samt fjädrar och det mesta är nytt och fint.
Förövrigt helt original.
Köpte bilen i somras och ganska omgående insåg man de var för lite laddtryck och lite saker behövs förfinas.
Körde en 6266 på 3,4 bar så gick 1700 cc spridarna i botten med ett grundtryck på 4,5 så antingen räckte dem inte längre eller så var de nått annat strul med soppasystemet men nu kommer de mesta byggas om ändå.
Lite bilder från dom sista racena man hann köra.
JE kolvar ÖD med HD bultar.
Verdi stakar.
Gördel med 12.9
Skvalpplåt i tråget.
Ombyggd vevhusvent.
Toppdeckat allt balanserats viktat och kollade lagerspel.
Annat grenrör samt insug.
Dump 50 mm
Tial WG.
Stumt svänghjul 707 tryckplatta och 240 mm 4 puck.
Audi spolar.
V.E.M.S Motorstyrning.
Val av turbo är under utredning.
S4 låda.
Toppen.
Portat och renoverad av Uppsala Motorslip.
Värre ventilfjädrar samt crmo reteiners.
Lättare lyftare.
Bränsle.
E85.
1 DW301 som matar catchtanken.
2 044 pumpar fram.
2400 cc spridare.
Aeromotive regulator samt soppafilter.
Nuke blackline fuelrail.
AN 8 ledningar.
Chassie.
Bilstein dämpare samt fjädrar och det mesta är nytt och fint.
Förövrigt helt original.
Köpte bilen i somras och ganska omgående insåg man de var för lite laddtryck och lite saker behövs förfinas.
Körde en 6266 på 3,4 bar så gick 1700 cc spridarna i botten med ett grundtryck på 4,5 så antingen räckte dem inte längre eller så var de nått annat strul med soppasystemet men nu kommer de mesta byggas om ändå.
Lite bilder från dom sista racena man hann köra.
Last edited by Ronnie AVR on 08 Sep 2014, 14:59, edited 5 times in total.
Re: Ännu en Audi S2...
Mer mos 2200 spridare o en 76a i botten?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: Ännu en Audi S2...
Haha med 76a så lär man nog ha ett lagg på ca 20 minuter mellan växlingarna så nått lite mindre måste de nog tyvärr bli. Vi får se vad vi kommer fram till vid val av turbinaPimplaren wrote:Mer mos 2200 spridare o en 76a i botten?
Re: Ännu en Audi S2...
Hahaha =) Antilag får du börja med
Finns nog mer lämpade turdinas, såg att Generalen petat dit 76(?) istället för s372 i sin
Finns nog mer lämpade turdinas, såg att Generalen petat dit 76(?) istället för s372 i sin
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: Ännu en Audi S2...
Nu är de kullager melodin
Re: Ännu en Audi S2...
Jasså en projekttråd nu också, får väl se vem som är snabbast i sommar 4wd bmw eller 4wd audi
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: Ännu en Audi S2...
Ni kommer faila grovt om ni inte kommer vara snabbareFernis1 wrote:Jasså en projekttråd nu också, får väl se vem som är snabbast i sommar 4wd bmw eller 4wd audi
Re: Ännu en Audi S2...
4,5kg i grundtryck och 3,4kg i ladd är 7,9kg i bränsletryck, finns ingen chans i världen att två 044 klarar av det
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: Ännu en Audi S2...
Då satt de inte 2 044 utan 2 st DW301 i tanken men de är nog lika illacerveza wrote:4,5kg i grundtryck och 3,4kg i ladd är 7,9kg i bränsletryck, finns ingen chans i världen att två 044 klarar av det
Dom får för sig suga luft när man svänger så vill ha lite säkrare och köra catchtank istället därav de blir 2 044.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Ännu en Audi S2...
Finns det filmer?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: Ännu en Audi S2...
Tror inte de är ingen ordning på Fernis längre heller!Nisse Järnet wrote:Finns det filmer?
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Ännu en Audi S2...
Haha ok Får kolla irl i sommar istRonnie AVR wrote:Tror inte de är ingen ordning på Fernis längre heller!Nisse Järnet wrote:Finns det filmer?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Ännu en Audi S2...
imgen ordning på mig, kan ju va bra att höra av sig när det ska ut och gasas eller iaf svara var 3e gång man ringer dig haha
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: Ännu en Audi S2...
Nån som vet hur man får till vevhusventen bra på dessa maskiner???
Som det är nu funkar det sådär bra, röret i ventilkåpan är hålborrad samt bakre anslutningen pluggad så den i framkant av ventilkåpan går till en liten Catch.
Stora luftningen på blocket går också upp till samma Catch samt en slang i botten går ned till oljepluggen för leda tillbaka olja som samlats i tanken.
Blev massa äcklig olja i botten av tråget och när man körde massa bonsajstarter så skicka den upp olja genom stora slangen upp i catchen samt stänkte ut lite genom filtret.
Kan man plugga den stora luftningen i blocket och bara köra på den som är i ventilkåpan? Eller om man gör en ny luftning i framkant av tråg eller block?
Har kollat lite på NA men där känns de inte som nån har koll alls...
Som det är nu funkar det sådär bra, röret i ventilkåpan är hålborrad samt bakre anslutningen pluggad så den i framkant av ventilkåpan går till en liten Catch.
Stora luftningen på blocket går också upp till samma Catch samt en slang i botten går ned till oljepluggen för leda tillbaka olja som samlats i tanken.
Blev massa äcklig olja i botten av tråget och när man körde massa bonsajstarter så skicka den upp olja genom stora slangen upp i catchen samt stänkte ut lite genom filtret.
Kan man plugga den stora luftningen i blocket och bara köra på den som är i ventilkåpan? Eller om man gör en ny luftning i framkant av tråg eller block?
Har kollat lite på NA men där känns de inte som nån har koll alls...
Re: Ännu en Audi S2...
Ronnie AVR wrote:Nån som vet hur man får till vevhusventen bra på dessa maskiner???
Som det är nu funkar det sådär bra, röret i ventilkåpan är hålborrad samt bakre anslutningen pluggad så den i framkant av ventilkåpan går till en liten Catch.
Stora luftningen på blocket går också upp till samma Catch samt en slang i botten går ned till oljepluggen för leda tillbaka olja som samlats i tanken.
Blev massa äcklig olja i botten av tråget och när man körde massa bonsajstarter så skicka den upp olja genom stora slangen upp i catchen samt stänkte ut lite genom filtret.
Kan man plugga den stora luftningen i blocket och bara köra på den som är i ventilkåpan? Eller om man gör en ny luftning i framkant av tråg eller block?
Har kollat lite på NA men där känns de inte som nån har koll alls...
Gör lite extra skvalp plåtar i tråget
Samt plugga blocket och kör ett par stora slangar
från mitt uppe på ventilkåpan
till catch som har återrinning till pluggen. Kan maila
bild på mitt tråg om du vill?
/Staffan Nilsson
Audi S2
9,47 259km/h 402m @ 2,9bar
6,27 198km/h 201m @ 2,9bar
Mail: Staffe.Performance@Hotmail.com
Audi S2
9,47 259km/h 402m @ 2,9bar
6,27 198km/h 201m @ 2,9bar
Mail: Staffe.Performance@Hotmail.com
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: Ännu en Audi S2...
Ja jag håller på fixa till nån plåt i tråget nu som skvalpskydd.
Tror du man måste köra med avrinningen till pluggen eller? Tänkte om de bara samlas lite i burken kan man ju tömma den istället för få tillbaka massa grådassig olja
Tror du man måste köra med avrinningen till pluggen eller? Tänkte om de bara samlas lite i burken kan man ju tömma den istället för få tillbaka massa grådassig olja
Last edited by Ronnie AVR on 15 Jan 2015, 19:48, edited 1 time in total.