
Det har stått en m30 turbo i bilen i 2 år nå, her var setupen med den motor pakken:
Motor:
M106 blokk,
B35 veiv
Eagle H-profil råder
Wiseco 92,50mm Kolvar med 7,3:1 i komp
Coopering packning
Underspyling
B35 topp :
Natriumkjølte eksosventiler
Z55 turbokam
HD-vipper
Portet
JAAS grenrør
BW372 ar1.00 turbo
50mm wastegate
JAAS innsug
80mm Accufab spjeld
PPF Blackline 50mm dump
Drivlinja:
Getrag S6 420g 6 speed fra e46 m3
3" kardang
Sviktstålakslinger fra PPF
E28 M535 diff
Avgass:
Rakrör med disel tut
Bensinsystem:
AN8 Tur og retur
4L catch tank
Orginal E30 Tank
Aeromotive Eliminator
Aeromotive filter før og etter pumpe
Holly matepumpe
Men nå er m30'n ute og s54 står for tur

Lager en liten tråd med historikk på bilen jeg har hatt de siste årene.
Kjøpte en E30 med s50 motor våren 2011, da så bilen sånn ut:


Hadde det mye artig med denne gjennom sommeren, så lånte jeg den bort til en kammerat en kveld på høsten. Og da skjedde dette:


Så ble s50en solgt

og ny motor innkjøpt

nytt karosseri ble også hentet opp fra kjelleren


Det ble da plukket ned og tatt alt av rust og lakkert samme farge som det gammle





Sånn så den da ut i fjor

Så ble det ny innmat i motor+++, 5 bolt, nye felger og diverse i vinteren som var. Motoren ble bremset til 762whp og 1009 wnm i vår.




Så ble det kjøpt inn s54 motor i sommer

Så nå er m30'n ute av bilen og er til salgs, mens denne jeg nå da holder på med dette:

Kommer til å oppdatere her gjenvelig med ting som skjer framover, men det vill desverre gå litt tregt om ikke m30'n blir solgt i nermeste framtid.