M52b20 till M52b28. (Startspärr)

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
M-techer
Posts: 1038
Joined: 05 Jan 2009, 22:42
Location: sölvesborg

M52b20 till M52b28. (Startspärr)

Post by M-techer »

Sökte och lite sådär, men hittade inget konkret.

Skall som sagt kasta i en 2,8. Min bil har sen innan startspärr, och det har även donatorbilen.

Siemens boxar på båda. Behöver jag byta ut allt som har med EWS att göra och ta det från 328:an? Eller räcker det att jag tar kodringen och nycklen?

Mvh.
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
User avatar
M-techer
Posts: 1038
Joined: 05 Jan 2009, 22:42
Location: sölvesborg

Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)

Post by M-techer »

Inga bud på det här??

Kan givetvis prova att bara kasta i och vrida på nyckeln, men hade varit fint att veta om man ska vänta sig att rövmeka dit allt ews skräp.
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)

Post by jorgen »

Du kan ju alltid chippa 2.0 ecu boxen så den motsvarar 2.8:ans mapp
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
M-techer
Posts: 1038
Joined: 05 Jan 2009, 22:42
Location: sölvesborg

Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)

Post by M-techer »

jorgen wrote:Du kan ju alltid chippa 2.0 ecu boxen så den motsvarar 2.8:ans mapp
Jaså det går att göra det?

Skulle det gå åt pipan så är det ju ett alternativ.
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)

Post by jorgen »

Jag använde en m50b25 härva o box på en m52b28. fekzen fixade mappen :)
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
M-techer
Posts: 1038
Joined: 05 Jan 2009, 22:42
Location: sölvesborg

Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)

Post by M-techer »

jorgen wrote:Jag använde en m50b25 härva o box på en m52b28. fekzen fixade mappen :)
Hur många ören gick det på? :)
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
User avatar
erik@e30
Posts: 1011
Joined: 17 May 2006, 21:22
Location: Göteborg
Contact:

Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)

Post by erik@e30 »

De du borde byta för att få igång motorn är
Ecu - motorstyrenhet.
Ews - Nyckelstyrenhet
+ Nyckel

Antenringen & kablarna är onödigt att byta.

e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989

/

e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld


Laga din bil i garaget inte på internet

Hemsida
User avatar
FekZen
Posts: 927
Joined: 20 Nov 2005, 15:29
Location: Sthlm

Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)

Post by FekZen »

Hallå hallå,

Går även att disabla EWS på dessa. Skicka mig ett PM så kan jag berätta lite olika alternativ.

Mvh//
A.Fekzen
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Litne
Posts: 1
Joined: 20 Jan 2014, 21:27

Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)

Post by Litne »

Jag har liknande problem. men värre :)
Slängde i m52b20 i e30 för att upptäcka startspärren som kräver nyklar.
Motor köptes med automat växelåda utan nyklar.
Chippa?? eller går det att gjöra på ett annan sätt?
Post Reply