Har bytt bort 17" oz mot 18" oz. Underlättar en hel del då jag slipper köra med spacers fram för att det ska gå fritt mot bromsarna
Fram är de 9" o et6 frågan är om det går att valsa ut ca 20mm o det ändå blir snyggt?
Bak är de 10" et18. Ska dit med nya banor så de blir 10,5 eller max 10.75". Vill inte ha det så fälgarna sticker utanför skärmkanten
Nu har det hänt lite igen Dragit alla slangarna till soppasytemet. Fixat lite nya fästen till avgassystemet. Anpassat m50 kabelhärvan till e30.
Det blev en beställning av 2st nya fälgbanor som är 3,75" så de blir 10,75" bak. Ska försöka få dit 9" o et6 fram
Har bestämt mej för att det är lika bra att sätta dit en krallig låda direkt så slipper jag huvudbry framöver om det lutar åt en 6-växlad zf
Fälgarna ångtvättade.
Klarlacken borttagen o är nermattad o klar för ploering
Slutresultatet
Nu hoppas jag att banorna bak kan komma snart så jag kan göra samma sak med dom
Då var Oz fälgarna ihop igen. mätte tydligen lite knasigt när jag skulle beställa nya fälgbanor bak så de blev visst 11" som tur är fick det ju plats det med
Nu ska det beställas däck. Någon som kan rekommendera någon bra krängare i norra Stockholm? tänkte ev ta från däckonline
Lite provbilder