J.J´s Murdered E34 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Jespersson wrote:Världens längsta screamerpipe kan vi nog konstatera iaf =)
haha hoppas på ett sjukt ljud ifrån den ialf ! :)
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by RoDe »

[quote="VanDamage"]

Image

[quote]

Va rädd om kylarslangen :wink:
The Lower Class
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

RoDe wrote:
VanDamage wrote:
Image

Va rädd om kylarslangen :wink:
jodå kommer avgas bandage och en alu plåt med distans imellan :)

men det är bra rodde du är observant! perfekt ifall jag missar på nått! :)
User avatar
jackdaniels
Posts: 284
Joined: 09 Nov 2011, 22:53
Location: västerås

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by jackdaniels »

Alu kan vara bland det sämre man kan skärma av med när det gäller värme :-/ Borde va bättre å göra plåt i stål/rf eller liknande.
Team ARG

"Ingen rök utan däck"..

Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.

Projekttråden!

Image
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by fulingbusen »

Jasså? Jag gillar alu som värmeskydd. lätt att forma, sprider värmen och kyls snabbt.
User avatar
jackdaniels
Posts: 284
Joined: 09 Nov 2011, 22:53
Location: västerås

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by jackdaniels »

fulingbusen wrote:Jasså? Jag gillar alu som värmeskydd. lätt att forma, sprider värmen och kyls snabbt.

Jaa alltsådet beror ju helt klart på hur/var det ska sitta och vilka förutsättningarna är. Lättjobbat är det alltid, men alu tar ju åt sig värme otroligt lätt, och i TS fall, när det ska sitta så tight mellan grenröret/kylarslangen så hade jag velat ha ett material som inte har lika lätt att bli genomvarmt/leda värme. Borde finnas bättre material till TS behov, anser jag. Men kan du säga med säkerhet att jag har fel i detta fallet så bör ju TS lyssna på dig istället.

Till många andra värmeskyddsapplikationer kan dock alu vara klockrent.

Men visst, ta mina synpunkter med en nypa salt, då jag inte doktorerat i detta ämne, eller är tekniker på nasa :mrgreen: Bara mina 5 cent typ..
Team ARG

"Ingen rök utan däck"..

Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.

Projekttråden!

Image
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by fulingbusen »

Nej, mig ska man inte lyssna på men jag blev nyfiken på varför alu inte skulle vara bra. Jag hade lindat kylarslangen med aluminiumtejp, borde sprida värmen till en större yta.
User avatar
jackdaniels
Posts: 284
Joined: 09 Nov 2011, 22:53
Location: västerås

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by jackdaniels »

fulingbusen wrote:Nej, mig ska man inte lyssna på men jag blev nyfiken på varför alu inte skulle vara bra. Jag hade lindat kylarslangen med aluminiumtejp, borde sprida värmen till en större yta.
Ja det var slarvigt skrivet av mig att alu är dålig värmesköld, menade mer att det inte alltid är det bästa alternativet. Nåja, slutspammat för min del :) sorry ts för urspårningen!
Team ARG

"Ingen rök utan däck"..

Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.

Projekttråden!

Image
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Kört på ganska hårt idag ! fått klart både ett och annat sen MEGA PROBLEM :(

Började med att plocka ned allt för att sätta dit packningar till alla WG flensar och Linda viktiga delar med avgasBandage

Image

Image

Image

Image

Tappert försök att klocka turbon då det är det ända som är kvar att ljustera (samt olja in och out)

Image

värmde hela helvetet ordenkligt efter att fått tips om att det "ska gå då"

Image

Image

Image

Slutade med att det ser ut såhär nu och fortfarande ingen klockning :(

så nu undrar jag om nån som känner till HX40 modellen vet om båda dem trasiga öppningarna är vatten gångar eller om någon är Olja för då har jag ju förstört hela turbon :(

Image

Dock så fick jag till slutdämparen alldeles perfekt!
Image

Image

Nån som har tips ang TURBON ? nån som känner till nån inärheten av norrköping eller så som man EV kan lämna in till ?!

MVH J.J
stylishh
Posts: 31
Joined: 30 Sep 2012, 11:08

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by stylishh »

Som jag skrev i din andra tråd, ja det är vattenanslutningarna, och ja på ett sätt har du väl förstört turbon, iallafall värdet. För att återställa är de la bara att slipa ner och svetsa dit muttrar bonne style och ha som anslutning. Eller så skiter du i det och är duktig med att inte slå av tändningen efter du stått och tokvarvat inför b-rudarna på donken.
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

stylishh wrote:Som jag skrev i din andra tråd, ja det är vattenanslutningarna, och ja på ett sätt har du väl förstört turbon, iallafall värdet. För att återställa är de la bara att slipa ner och svetsa dit muttrar bonne style och ha som anslutning. Eller så skiter du i det och är duktig med att inte slå av tändningen efter du stått och tokvarvat inför b-rudarna på donken.
mm hade inte tänkt att ha Vatten inkopplat i vilket fall , då är det väll skitsamma om det är öppet eller inte ? :)
Gothberg
Posts: 7
Joined: 27 May 2013, 18:40
Location: Trollhättan

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by Gothberg »

VanDamage wrote:
stylishh wrote:Som jag skrev i din andra tråd, ja det är vattenanslutningarna, och ja på ett sätt har du väl förstört turbon, iallafall värdet. För att återställa är de la bara att slipa ner och svetsa dit muttrar bonne style och ha som anslutning. Eller så skiter du i det och är duktig med att inte slå av tändningen efter du stått och tokvarvat inför b-rudarna på donken.
mm hade inte tänkt att ha Vatten inkopplat i vilket fall , då är det väll skitsamma om det är öppet eller inte ? :)
jag åker också med hx40 som har vattenanslutningar, satte bara skruvar i mina 4hål som "plugg" men egentligen behöver du inte ha skruv där alls
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

FAAN! detta är det sista sen är biljäveln klar att starta upp!!!!!!! :( går fan inte klocka skiten , och nu vill jag inte gärna börja om turbo samt DP samt tryckrörs inpassningen bara för att denna inte går att klocka :( samt har fan inte råd med en ny nu!
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Svarta tryckrör

grund
Image

svart halvblank , sen Mattsvart

Image

fortfarande no luck med turbon :/
Limpdjur
Posts: 79
Joined: 17 Dec 2005, 18:50
Location: Bollnäs

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by Limpdjur »

Ta lös turbon, sprejja i massa rostlösare/krypolja å låt det stå å dra över natten sen gör du liknade du hade att vrida med fast bultat å olje anslutningarna istället sen värmer du avgashuset runt om, så det glöder om det går vrid å knacka å grejja det skall gå tillslut men kan sitta nå jävulskt om man har otur.
________________________
Johan Lindberg 070-3537834
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

Limpdjur wrote:Ta lös turbon, sprejja i massa rostlösare/krypolja å låt det stå å dra över natten sen gör du liknade du hade att vrida med fast bultat å olje anslutningarna istället sen värmer du avgashuset runt om, så det glöder om det går vrid å knacka å grejja det skall gå tillslut men kan sitta nå jävulskt om man har otur.
Tack för tipset ! man ska inte vara rädd för att Värma upp den rejält alltså ? :)
VanDamage
Posts: 175
Joined: 06 Jan 2013, 03:38

Re: J.J´s Murdered E34 Turbo

Post by VanDamage »

redo för permanent Montering (hoppas jag) :)

Image
Post Reply