fulingbusen wrote:Jasså? Jag gillar alu som värmeskydd. lätt att forma, sprider värmen och kyls snabbt.
Jaa alltsådet beror ju helt klart på hur/var det ska sitta och vilka förutsättningarna är. Lättjobbat är det alltid, men alu tar ju åt sig värme otroligt lätt, och i TS fall, när det ska sitta så tight mellan grenröret/kylarslangen så hade jag velat ha ett material som inte har lika lätt att bli genomvarmt/leda värme. Borde finnas bättre material till TS behov, anser jag. Men kan du säga med säkerhet att jag har fel i detta fallet så bör ju TS lyssna på dig istället.
Till många andra värmeskyddsapplikationer kan dock alu vara klockrent.
Men visst, ta mina synpunkter med en nypa salt, då jag inte doktorerat i detta ämne, eller är tekniker på nasa Bara mina 5 cent typ..
Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.
Nej, mig ska man inte lyssna på men jag blev nyfiken på varför alu inte skulle vara bra. Jag hade lindat kylarslangen med aluminiumtejp, borde sprida värmen till en större yta.
fulingbusen wrote:Nej, mig ska man inte lyssna på men jag blev nyfiken på varför alu inte skulle vara bra. Jag hade lindat kylarslangen med aluminiumtejp, borde sprida värmen till en större yta.
Ja det var slarvigt skrivet av mig att alu är dålig värmesköld, menade mer att det inte alltid är det bästa alternativet. Nåja, slutspammat för min del sorry ts för urspårningen!
Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.
Kört på ganska hårt idag ! fått klart både ett och annat sen MEGA PROBLEM
Började med att plocka ned allt för att sätta dit packningar till alla WG flensar och Linda viktiga delar med avgasBandage
Tappert försök att klocka turbon då det är det ända som är kvar att ljustera (samt olja in och out)
värmde hela helvetet ordenkligt efter att fått tips om att det "ska gå då"
Slutade med att det ser ut såhär nu och fortfarande ingen klockning
så nu undrar jag om nån som känner till HX40 modellen vet om båda dem trasiga öppningarna är vatten gångar eller om någon är Olja för då har jag ju förstört hela turbon
Dock så fick jag till slutdämparen alldeles perfekt!
Nån som har tips ang TURBON ? nån som känner till nån inärheten av norrköping eller så som man EV kan lämna in till ?!
Som jag skrev i din andra tråd, ja det är vattenanslutningarna, och ja på ett sätt har du väl förstört turbon, iallafall värdet. För att återställa är de la bara att slipa ner och svetsa dit muttrar bonne style och ha som anslutning. Eller så skiter du i det och är duktig med att inte slå av tändningen efter du stått och tokvarvat inför b-rudarna på donken.
stylishh wrote:Som jag skrev i din andra tråd, ja det är vattenanslutningarna, och ja på ett sätt har du väl förstört turbon, iallafall värdet. För att återställa är de la bara att slipa ner och svetsa dit muttrar bonne style och ha som anslutning. Eller så skiter du i det och är duktig med att inte slå av tändningen efter du stått och tokvarvat inför b-rudarna på donken.
mm hade inte tänkt att ha Vatten inkopplat i vilket fall , då är det väll skitsamma om det är öppet eller inte ?
stylishh wrote:Som jag skrev i din andra tråd, ja det är vattenanslutningarna, och ja på ett sätt har du väl förstört turbon, iallafall värdet. För att återställa är de la bara att slipa ner och svetsa dit muttrar bonne style och ha som anslutning. Eller så skiter du i det och är duktig med att inte slå av tändningen efter du stått och tokvarvat inför b-rudarna på donken.
mm hade inte tänkt att ha Vatten inkopplat i vilket fall , då är det väll skitsamma om det är öppet eller inte ?
jag åker också med hx40 som har vattenanslutningar, satte bara skruvar i mina 4hål som "plugg" men egentligen behöver du inte ha skruv där alls
FAAN! detta är det sista sen är biljäveln klar att starta upp!!!!!!! går fan inte klocka skiten , och nu vill jag inte gärna börja om turbo samt DP samt tryckrörs inpassningen bara för att denna inte går att klocka samt har fan inte råd med en ny nu!
Ta lös turbon, sprejja i massa rostlösare/krypolja å låt det stå å dra över natten sen gör du liknade du hade att vrida med fast bultat å olje anslutningarna istället sen värmer du avgashuset runt om, så det glöder om det går vrid å knacka å grejja det skall gå tillslut men kan sitta nå jävulskt om man har otur.
Limpdjur wrote:Ta lös turbon, sprejja i massa rostlösare/krypolja å låt det stå å dra över natten sen gör du liknade du hade att vrida med fast bultat å olje anslutningarna istället sen värmer du avgashuset runt om, så det glöder om det går vrid å knacka å grejja det skall gå tillslut men kan sitta nå jävulskt om man har otur.
Tack för tipset ! man ska inte vara rädd för att Värma upp den rejält alltså ?