325 ix touring vs 325 touring.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
325 ix touring vs 325 touring.
Nån som vet om man alla saker från 325 touringen passar på ett ix chassi? Båda är samma årsmodell 89a. Eller om nån vet exakt vad som skiljer dessa chassin emellan!
Re: 325 ix touring vs 325 touring.
Jürgen borde veta här på forat
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
325 ix touring vs 325 touring.
Säg till han och svara då
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: 325 ix touring vs 325 touring.
andra fjäderbens torn i fram iaf
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
325 ix touring vs 325 touring.
Jag har hört de också. Blir de mera plats för turbo eller mindre i ett ix chassi?Nemesis_turbo wrote:andra fjäderbens torn i fram iaf
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: 325 ix touring vs 325 touring.
Mer plats, dom är längre fram och längre ut Är även annat golv, andra rambalkar fram, annan framvagnsbalk, styrväxel, bromsservo osv.
Tror inte det går att skruva dit framvagnsbalk och styrväxel från en rwd utan att svetsa om karossen mm.
Tror inte det går att skruva dit framvagnsbalk och styrväxel från en rwd utan att svetsa om karossen mm.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Spiidfriik
- Posts: 561
- Joined: 29 Nov 2005, 20:20
- Location: Piteå
- Contact:
Re: 325 ix touring vs 325 touring.
Framför torpeden skiljer det mesta som sagts ovan. En rwd framvagn passar ej.
Bak har iX Touring ventilerade skivor, men samma belägg som rwd. Skivor finns att få tag på nytt, men inte ok. Rwd bakvagn är dock bolt-on.
iX har de klenare drivaxlarna av någon anledning.
Bak har iX Touring ventilerade skivor, men samma belägg som rwd. Skivor finns att få tag på nytt, men inte ok. Rwd bakvagn är dock bolt-on.
iX har de klenare drivaxlarna av någon anledning.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Re: 325 ix touring vs 325 touring.
en rwd framvang passar visst. det skiljer inget på rambenen mm. det som är att bygga om är att byta fjädertornen. sen är det annan rattstång mm på en ix också så det måste till lite special leder för att få ihop det
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: 325 ix touring vs 325 touring.
Kanske går med rwd balk på en ix, men inte tvärt om väl?
Skiljer inte silentblock och diffäste något också? Ix bryggan sitter väl 10-12mm lägre eller nåt?
Skiljer inte silentblock och diffäste något också? Ix bryggan sitter väl 10-12mm lägre eller nåt?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: 325 ix touring vs 325 touring.
jag har rwd bussningar o m3e30 diff på min nu o det är Bolton