Så blev det. ursäkta att bilderna blev felvända endel men det syns att det finns lite camber iallafall. montering gick skitsmidigt.
Hylsorna i polyreutanet är körda i gnisten och och sen är det svart på polybussningen.
provkörde en sväng och nu tar inte fälgarna i hjulhuset längre.Hoppas bara på ett litet kitt så jag får lite styrvinkel bara!
Over and ut!
Gatebil avklarat. Dock så slår däckslamsor sönder hela bilen. men det får man tåla. Riktigt kul att åka fort med fethäng. Kommer mer bilder och film inom kort. Nu fokuserar jag på o stoppa i ett soppasystem då den jävlen torrsuger när man åker på sladd för länge. Fick tanka så in i helvete.
Jaha då ska vi se, Jag har kört klart för iår. har opererat foten nu och lägger fokusen på annat så säsongen får vara case closed känns det som.
Jag har även inhandlat en 540 Touring 6vxl manuell 24000mil -00 som donator/driftingbil . inte riktigt 100 på vad jag ska göra med det.
Så ni som klickar in kan ju lägga in ett ord om förslag.
e36an har jag lagt ut som säljes just nu för att se vad som händer.
540 är hyfsat fräsch dock är det ju ett X antal timmar för att få ut en sån till drifting världen. Så det är ett stort projekt. Det är alternativ A
Alternativ B är att hålla fast i e36an som är ruskigt fin att åka brett med och försöka klura ner m62b44 maskinen där i med turbo dåsåklart.Turbo är en självklarthet på denna maskin!
Jag har redan väldigt mycket delar som sitter i e36an nu som man kan änvända till v8 maskinen. Solkart 5gg billigare projekt.Dock är det ju ruskigt tight.
Om jag ska ha E36an så blir det att bygga nytt soppasystem,bur,kylaren i bagagen och kapa hjulhus fram o göra så mycket plats som möjligt.
jo visst kan jag köra ut m50 men jag vill ha mer mos. mer vrid. så jag kan åka pariserna o pump gasa på 5an på mantorp. jag vill inte skrämma upp den här maskinen som sitter nu då den funkar så jävla bra. och jag tror m50 maskinen kan hålla riktigt länge. så därför tänker jag v8
Ja bmw fredde. visst låter det fränt. men isåfall måste jag sälja mig av e36an. och e39an tar ju 2-3 år o bygga beroende på ekonomi. och sen har jag ingen aning om hur ett e39 skåp beter sig vid seriös drifting.känns lite sådär. men som sagt.jävligt coolt!!
jag vet ju att e36an går att åka brett med:)
tokgrymt. men hur blir det egentligen om man vill åka lite modify serie om ett tag. att komma med ett stort klumpigt skåp är ju egentligen bara finnen peltola som gör
Jag vet inte. slänger ut e39 touring som säljes i delar sålänge.
lutar att att e36an får sig en rejäl uppfräschning istället då det kommer kosta en bit över 100k att göra iordning e39an och e36an är ju bara o byta motorn på.
Ja alltså e36an känner jag nu. Så det är som du säger. Varför bryta en vinnande koncept:) ska riva urmmaskinen till helgen är det tänkt o sen kapa loss lite saker o ting. Sen måttar vi in motorn:)