Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Dynojämförelse SC6162 och PT6766 på M20 2,7l
En till. Silverboy. M20 2,7l SC6265 T4 twinport ar 0,81... 2,2 bars laddtryck Kam 1,9mm TDC
Nils: M20 2,7l SC6162, ar0,63, kam = 2,1mm, laddtryck 1,8 bar (T3)
Jonas: M20 2,7l SC6162, ar0,63, kam = 1,55mm, laddtryck 1,55 bar (T3)
Jonas: M20 2,7l PT6766, ar0,82, kam = 1,55mm, laddtryck 2,5 bar (T3)
NisseJärnet: M20 2,8l PT6765, ar1,09, kam = XXXmm, laddtryck 2,2 bar (T4)
Stensheim: M20 2,7l PT6766, ar0,82, kam = 1,9mm, laddtryck 2,5 bar (V-band)
Silverboy: M20 2,7l PT6265, ar0,81, kam = 1,9mm, laddtryck 2,2 bar (T4 twinport)
Nils: M20 2,7l SC6162, ar0,63, kam = 2,1mm, laddtryck 1,8 bar (T3)
Jonas: M20 2,7l SC6162, ar0,63, kam = 1,55mm, laddtryck 1,55 bar (T3)
Jonas: M20 2,7l PT6766, ar0,82, kam = 1,55mm, laddtryck 2,5 bar (T3)
NisseJärnet: M20 2,8l PT6765, ar1,09, kam = XXXmm, laddtryck 2,2 bar (T4)
Stensheim: M20 2,7l PT6766, ar0,82, kam = 1,9mm, laddtryck 2,5 bar (V-band)
Silverboy: M20 2,7l PT6265, ar0,81, kam = 1,9mm, laddtryck 2,2 bar (T4 twinport)
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: Dynojämförelse SC6162 och PT6766 på M20 2,7l
meget interessant , min er mye senere enn dem andre, litt rart..
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Ja..?? Det er skumt?
Enda skillnaden jag ser är att du har V-band och kammen på 1,9mm, medan tex Jonas har T3 och 1,55mm på kammen. Men annars samma AR förhållande.. Men kammen borde väl göra motsatt reaktion, att din skulle vara tidigare än Jonas som har 1,55mm, inte tvärt om.
Enda skillnaden jag ser är att du har V-band och kammen på 1,9mm, medan tex Jonas har T3 och 1,55mm på kammen. Men annars samma AR förhållande.. Men kammen borde väl göra motsatt reaktion, att din skulle vara tidigare än Jonas som har 1,55mm, inte tvärt om.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
skyldes ikke AMC toppen da?
vet ikke hvor mange av disse som har det, min er ihvertfall en 885 topp, og i utgangspunktet er ikke 6766 noe treigere enn 6265
vet ikke hvor mange av disse som har det, min er ihvertfall en 885 topp, og i utgangspunktet er ikke 6766 noe treigere enn 6265
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
AMC toppen? Vad är det?
Edit: Aha, du menar den där kopian ja...
Hittade bilder här:
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=232555" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Aha, du menar den där kopian ja...
Hittade bilder här:
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=232555" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Nisse977 on 10 Jun 2013, 14:25, edited 1 time in total.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
repro topp, er vel likere m20b20 i kanalene om jeg ikke har misforstått det hele... ?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Bra tråd!!
Men Stensheim kjører vel Racefuel 114 og dere andra E85 eller?
Men Stensheim kjører vel Racefuel 114 og dere andra E85 eller?
e30 tic
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
jeg har amc ja, men den er portet like mye som forrige 885 topp var på avgassiden i alle fall,(885 toppen var også portet) den er kanskje litt mindre portet på innsugsidan. jeg har custom innsug, har dere det også eller?
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Amc toppen tar bort mycket effekt!! Vi har en 01-ans 885 topp som är till salu.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
standard innsug her
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
men karel på forumet kjører med amc, han har da mye effekt!?!
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Sålenge en kopi topp er gjort i ordning så burde den fløde like bra som en 885?
e30 tic
Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
I følge linken til nisse så skrives det vel at vinklene er litt "dumme" og at det er på innsugssiden det skiller mest, avgass var ganske likt om eg forsto det rett..
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Spennende å høre hva Jonas har
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Stor turbo och mycket ladd. Den hade gett 900 vid 2.5 med en riktig topp.stensheim wrote:men karel på forumet kjører med amc, han har da mye effekt!?!
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Då går det hål i den.e30 tic wrote:Sålenge en kopi topp er gjort i ordning så burde den fløde like bra som en 885?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Påverkar inte custom-insuget en hel del här då?
Stensheim får laddtryck lite senare, men effektkurvan fortsätter stiga på slutet där vi andra med standard insug dalar?
Jag menar, att om insuget fungerar bra på topp så fungerar det väl mindre bra i botten?
Stensheim får laddtryck lite senare, men effektkurvan fortsätter stiga på slutet där vi andra med standard insug dalar?
Jag menar, att om insuget fungerar bra på topp så fungerar det väl mindre bra i botten?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen