BMW E30 DRAG - "BSR - Bra Snyt Racing"
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Som jag förstog Jonas så har du bara popnitarna medas limmet till taket torkar.
D.v.s. taket är limmat och man får göra sig av med nitarna innan man lägger förstärknings remsan i plast.
Taket som är monterat är monterat av Jonas han själv på Micke & Wolverines bil.
Får smyg kika på deras då den kommer hem sedan gör på min egna =)
D.v.s. taket är limmat och man får göra sig av med nitarna innan man lägger förstärknings remsan i plast.
Taket som är monterat är monterat av Jonas han själv på Micke & Wolverines bil.
Får smyg kika på deras då den kommer hem sedan gör på min egna =)
Efter att jag och bror justerat in bärarmarna och dragit däcken med mutterpickan ser det ljusare ut.
Handlar inte om att bredda så mycket, vi kör väll kanske 50mm sedan får man flytta centrum om det skiter sig vid det sista justeringen av däcken, lite svårt att höfta med ögat.
Vi på började en sk. "avesta" breddning, och allt är löst. Men jag ska göra om snittet vid dörren lägga det närmare dörren och ännu högre upp.
Blev inge som jag ville, får lappa ihop den andra skåran
Kommer bilder inatt.
Mvh
Handlar inte om att bredda så mycket, vi kör väll kanske 50mm sedan får man flytta centrum om det skiter sig vid det sista justeringen av däcken, lite svårt att höfta med ögat.
Vi på började en sk. "avesta" breddning, och allt är löst. Men jag ska göra om snittet vid dörren lägga det närmare dörren och ännu högre upp.
Blev inge som jag ville, får lappa ihop den andra skåran
Kommer bilder inatt.
Mvh
Har bilder från då Rille gjorde det, inte mycket att se nu då jag gör det då det handlade om att göra en slitts vid dörren och kapa lite i tröskeln.
Inne för mat pause nu, Ecke kommer vid 19:00. Har inte listat ut hur i helete jag ska kunna flytta skärmen så pass mycket utan att fixxera den, måste klura ut en lösning.
Inne för mat pause nu, Ecke kommer vid 19:00. Har inte listat ut hur i helete jag ska kunna flytta skärmen så pass mycket utan att fixxera den, måste klura ut en lösning.
Lite bilder från kvällens mek .
Peppe svetsar och brorsan hjälper till med att hålla ut plåten så han kommer åt.
11 sekunds killen står och väntar på att få hoppa in mellan ramtassarna
Det blev ett jäkla liv utanför garaget och några mystiska filurer dök upp :)
Peppe började med en typ av jungeldans i garaget , men det hela var bara en svetsloppa som hamnat i naveln visade sig det .
ser rätt brutalt ut med denna breddning
sett från sidan , syns lite bättre så här
Bilder & Text från Mats.A som var på besök idag, ber om ursäkt för den äckliga naveln men den var fan svedd.
Peppe svetsar och brorsan hjälper till med att hålla ut plåten så han kommer åt.
11 sekunds killen står och väntar på att få hoppa in mellan ramtassarna
Det blev ett jäkla liv utanför garaget och några mystiska filurer dök upp :)
Peppe började med en typ av jungeldans i garaget , men det hela var bara en svetsloppa som hamnat i naveln visade sig det .
ser rätt brutalt ut med denna breddning
sett från sidan , syns lite bättre så här
Bilder & Text från Mats.A som var på besök idag, ber om ursäkt för den äckliga naveln men den var fan svedd.
Du gillar "bauhaus" ventilationsgaller eller?
Varför breddar du inte på riktigt med det samma? Tänk på att däcken blir större när du fått lite fart i dom. (tänker mest där skärmkanten/tröskellådan möts)
PS: Jag har gott mått på mina 28"x11,5" slicks och ändå kan ha den lika låg som din.
Varför breddar du inte på riktigt med det samma? Tänk på att däcken blir större när du fått lite fart i dom. (tänker mest där skärmkanten/tröskellådan möts)
PS: Jag har gott mått på mina 28"x11,5" slicks och ändå kan ha den lika låg som din.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Mirre wrote:Du gillar "bauhaus" ventilationsgaller eller?
Förra ägaren som gjorde gallren där, varför vet jag inte lär ha varit för avrinningens skull.
Bredda på riktigt hur menar du nu? M3 breddning? Kapa lös ännu mera?
Jo jag vet att däcken expanderar men det kommer inte vara något problem, som bilen sitter nu är det på genomslags gummit och där ska den endast vara om någon av dämparna flyger eller infästningen går av.
Vi kommer göra frigång hela vägen sedan så lär det finnas platts för däcket att expandera.
Problemet bottnar igentligen i att M5 bakvagnen är rätt mycket bredare än E30 orginal, hade man haft jänke axel hade man ju rymt 33" däck innan för till och med
ser ju nice ut dedär ni har inte flyttat etn på fälgarna än? får väl ta å komma ner å skruva nån helg samt snyta lite bmw turbo
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.