Också fråga om hur mycke jag vågar ladda samt HK de ger.

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Frozz

Post by Frozz »

K. Då jag inte e så kunnig på det här med turbo och inte har mycke att hosta upp leter jag efter en turbo som e billig och helst passar på mitt grenrör. Ska köra lite med den jag har e de tänkt först. Lite mer än dom 125 orginal hästarna blir de väll. :D
knotan

Post by knotan »

jo klart att det blir lite mer, men räkna inte med några mängder med häst.
fler Nm får du ju men frågan är om du inte rent av tappar hästar i slutändan om du laddar på för mycket...

ett 15g med 7ans vinklade är väll nästan det enklaste, avgasflödet blir mycket bättre än nu, å kompressorn bör räcka till hyffsat. speciellt om du nu hade ett billigt-...
Frozz

Post by Frozz »

15g vinklat? Förstår inte... :(
knotan

Post by knotan »

snurran från 850in heter td04-15g
orginal sitter typ avgashus 5 eller eller nått saånt på.
det största huset till den turbon heter 7 å har ett vinklat 3"utblås.
det avgashuset kallas vanligen 7:ans vinklade(iom att det finns ett rakt 7ans oxå, som är sämmre)

sätter man på ett 7ans vinklade på ett 15g så klarar det lite mer effekt. då borde ett sånt duga även till en 6 cylindrig motor.
kompisen körde med ett 15g med orginalhuset i sin golf vr6a(2.9l 6cyl tror jag)
å det funka inget vidare, en jävla massa mottryck.
sen bytte han till 7ans vinklade, fortfarande motstånd men vridet är enormt med den snurran på lågvarv :roll: även att det dör av rätt snabbt
Frozz

Post by Frozz »

K. Nu fattar jag :D Mycke nytt man får lära sej. Då får de bli en sån om pengara vill så att säga. Men de får bli i sommar möjligen då. Tack för all hjälp.
Post Reply