Också fråga om hur mycke jag vågar ladda samt HK de ger.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Också fråga om hur mycke jag vågar ladda samt HK de ger.
940 turbo (ingen aning om model eller om de finns olika modeller)
535 LMM
535 spridare
IC större variant (troligen saab)
Grenrör
Downpipe
tillbehör
Undrar hur mycke jag vågar ladda i min m20b20 samt hur mycke de skulle kunna ge. Undrar för övrigt vad för dump och waste jag ska ha. Vill att de ska pysa vackert i alla fall. Har väldigt tajt budget så kopior e de tal om. Undrar över om 940 turbon inte e en lättrycksturbo med. Har hört de. Man vill ju inget annat än ha råd med allt godis men de kostar mycke för en fattig arbetare.
535 LMM
535 spridare
IC större variant (troligen saab)
Grenrör
Downpipe
tillbehör
Undrar hur mycke jag vågar ladda i min m20b20 samt hur mycke de skulle kunna ge. Undrar för övrigt vad för dump och waste jag ska ha. Vill att de ska pysa vackert i alla fall. Har väldigt tajt budget så kopior e de tal om. Undrar över om 940 turbon inte e en lättrycksturbo med. Har hört de. Man vill ju inget annat än ha råd med allt godis men de kostar mycke för en fattig arbetare.
Fick en svart mojäng med när jag köpte kittet. Kan ske en sån? Ser skum ut om man jämför med de som finns att köpa. Finns de ingen billig kopia som pyser man kan köpa? Tänkte på de här med kompet. Hur tjock ska den va för att få rätt komp samt vad e "bra" komp? Stod nått om att man skulle byta pinnbulltarna med då. Billigare alternativ för både bultar och packning?
Svarv kan ordnas. Gick industri så min gamla lärare hjälper nog till kanske. Men kompet måste väll sänkas när turbon kommer på för att den inte ska knacka? Hur mycke behövs de svarvas? Har funderat på att byta turbon men de kostar. Tänkte höra på skroten. Nån aning om nån bil som har en turbo man kan ta billigt som även ger en del?
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
antar att det är en volvo 940 snurra du menar, isånnafall är det en td04-13c,
den snurran är så liten att du får förstoppning om du försöker fisa igeom den
nej men allvarligt. du kommer få aldeles för högt mottrcyk igenom den.
om det inte är en typ 318 eller nått du har.
för vettigast peng å byta turbo till så försök få tag på ett 16t med vinklat 3"utblås eller nått från nån volvo 850/s60r/v70r
den snurran är så liten att du får förstoppning om du försöker fisa igeom den
nej men allvarligt. du kommer få aldeles för högt mottrcyk igenom den.
om det inte är en typ 318 eller nått du har.
för vettigast peng å byta turbo till så försök få tag på ett 16t med vinklat 3"utblås eller nått från nån volvo 850/s60r/v70r
-
- Posts: 326
- Joined: 21 Nov 2005, 13:46
- Location: Borlänge
JaJsEn: De e en 87a. Tror de e den gamla motorn innan de gjorde ändringar.
knotan: De e en 320. Har hört att t4 turbon e ett bra begagnat alternativ på skroten. Eller om de va från en t5. Kommer inte riktigt ihåg. dock hade de varigt bra om den passar på samma grenrör jag har så inte de också behöver bytas.
Elajl: Jasså? Pyser de då? Vill ju höras!
Övrigt: Förra ägaren körde med 0,7 i ladd. Går de utan problem?
knotan: De e en 320. Har hört att t4 turbon e ett bra begagnat alternativ på skroten. Eller om de va från en t5. Kommer inte riktigt ihåg. dock hade de varigt bra om den passar på samma grenrör jag har så inte de också behöver bytas.
Elajl: Jasså? Pyser de då? Vill ju höras!
Övrigt: Förra ägaren körde med 0,7 i ladd. Går de utan problem?
-
- Posts: 326
- Joined: 21 Nov 2005, 13:46
- Location: Borlänge
knotan wrote:antar att det är en volvo 940 snurra du menar, isånnafall är det en td04-13c,
den snurran är så liten att du får förstoppning om du försöker fisa igeom den
nej men allvarligt. du kommer få aldeles för högt mottrcyk igenom den.
om det inte är en typ 318 eller nått du har.
för vettigast peng å byta turbo till så försök få tag på ett 16t med vinklat 3"utblås eller nått från nån volvo 850/s60r/v70r
alltså bör jag med byta turbo??? har en vet ej vad den heter men den kommer från en saab 900 elr 9000 den e ganska liten och
jag har 2,7l m20
en polare har ett 850 t5 agg liggande skuller bli bättre med det???
knotan wrote:antar att det är en volvo 940 snurra du menar, isånnafall är det en td04-13c,
den snurran är så liten att du får förstoppning om du försöker fisa igeom den
nej men allvarligt. du kommer få aldeles för högt mottrcyk igenom den.
om det inte är en typ 318 eller nått du har.
för vettigast peng å byta turbo till så försök få tag på ett 16t med vinklat 3"utblås eller nått från nån volvo 850/s60r/v70r
alltså bör jag med byta turbo??? har en vet ej vad den heter men den kommer från en saab 900 elr 9000 den e ganska liten och
jag har 2,7l m20
en polare har ett 850 t5 agg liggande skuller bli bättre med det???
-
- Posts: 326
- Joined: 21 Nov 2005, 13:46
- Location: Borlänge
Frozz wrote:Elajl: Gott! Men borde man inte ha nån form av strypning. Då tvingas luften mer och de kanske pyser mer? Ska prova sen när de ska monteras på bilen.
DET PYSER!!!
Iallefall så det räcker på min gamla Volvo 142 med B18 turbo...
Folks reaktion när dom hör ett jätte pys å sen kommer det en gammal 142a fram är oslagbart...
det agget är för litet, det från saab 900/9000 är oxå t3 eller nått liknande storlek dvs oxå för litet,
det från 850in är ett 15g som sagt, det kan väll "duga" om du skaffar ett nytt avgashus till det, vad jag vet passar 7ans vinklade(vinklat3"utblås) på den turbon, men igentligen blir det oxå i minta laget för en 2.7L motor.
om jag va du skulle jag försöka få tag på ett kkk27agg eller liknande, dem finns ju med int. wg om du vill slippa krabba med det.
med en större turbo typ ett kkk27 eller kanske ett t04b eller nått så lär du antagligen få rejäl effekthöjjning även om du stoppar laddet på 0.5
det från 850in är ett 15g som sagt, det kan väll "duga" om du skaffar ett nytt avgashus till det, vad jag vet passar 7ans vinklade(vinklat3"utblås) på den turbon, men igentligen blir det oxå i minta laget för en 2.7L motor.
om jag va du skulle jag försöka få tag på ett kkk27agg eller liknande, dem finns ju med int. wg om du vill slippa krabba med det.
med en större turbo typ ett kkk27 eller kanske ett t04b eller nått så lär du antagligen få rejäl effekthöjjning även om du stoppar laddet på 0.5